Trektocht in de maak, overnachtings-adressen gezocht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

Trektocht in de maak, overnachtings-adressen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 22:26

Binnenkort wil ik een trektocht gaan maken met mijn paard Fanja. Het is de bedoeling dat we vanaf IJsselmuiden (Overijssel) naar Duistland Groß Berßen (Emstland) gaan rijden.
Dit doe ik niet alleen, een stalgenoot van mij gaat ook mee. Zij heeft een friese hengst, dus voorwaarde voor een overnachtingsplaats is dat ook hij een plek heeft.
Fanja kan prima op de weide, geen enkel probleem. Voor de hengst zou een afgezet stuk wei ook ideaal zijn, maar een stal is ook prima Lachen
Eten voor de paarden kan in principe door onze achtervang gebracht worden, maar als de plaats van overnachting basisbrok heeft wat we kunnen kopen dan komt dit ook helemaal goed.

Een aantal overnachtingen zijn inmiddels geregeld, maar graag zou ik wat meer adressen/ mogelijkheden willen. Vandaar mijn vraag hier op Bokt.

- De eerste etappe van de route loopt van IJsselmuiden naar De Meele (bij Nieuwleusen)
Een overnachting hier is al geregeld.
- De volgende etappe gaat lopen van De Meele naar Zuidwolde. We zijn momenteel bezig met een adres, maar als er mensen zijn met fijne suggesties dan zijn die van harte welkom. Lachen
- De derde etappe: van Zuidwolde naar Nationaal Park Dwingelderveld. Zijn er mensen die een leuk/ fijn plekje weten?
- De vierde etappe: van Nationaal Park Dwingelderveld naar Orvelte/ Westerbork. Ook hier zoeken we nog een leuk en fijn plekje. Eventueel om een dagje te blijven zodat de paarden een rustdag kunnen hebben (En wij ook...)
- De vijfde etappe: Orvelte/ Westerbork naar Meppen/ Boswachterij Gees. Ook voor één van deze plaatsen zoeken we een plekje Lachen
- De zesde etappe: van Meppen/ Boswachterij Gees naar Coevorden. Hier hebben we naar alle waarschijnlijkheid een mooi plekje gevonden, maar als er mensen zijn die tips hebben voor een leuke plek; altijd welkom! Lachen

Achtervang is altijd handig, daarom: als er een mooi overnachtingsplekje is, omgeving Emmen of Emmer-Compascuum, dan is dat ook van harte welkom!

- de zevende etappe: Duitsland in. Weet iemand een plekje bij Haren (Ems) ? Eventueel met een extra dag/ overnachting om even wat extra uit te rusten?
- dan komen we aan op het laatste deel van de reis, we zijn ons aan het inlezen op het laatste stuk tot aan Groß Berßen. Alle tips en suggesties in die richting zijn meer dan van harte welkom Ja

Wanneer willen we vertrekken:
- 29 of 30 juni. Dus aansluitend daarop vinden de overnachtingen (globaal) plaats.

Vanaf 3 juli zullen we achtervang krijgen in de vorm van camper en trailer. Spullen voor de paarden en onszelf zijn dus prima geregeld. Wel zou het fijn zijn als er bij de overnachtingsplaatsen ook plek is voor deze camper + trailer Lachen
We hebben er onwijs veel zin in!! Het is veel geregel, maar een hoop is al gedaan.

Mochten jullie leuke suggesties hebben of weten, dan hoor ik dat graag *LOL*
Alvast mijn dank!

Tjinta

Re: Trektocht in de maak, overnachtings-adressen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:50

Spannend joh!
Hopelijk zijn alle overnachtingsmogelijkheden snel geregeld.
Ik "zoek" nog mee hoor!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:51

Vlakbij het dwingerlerveld zit in Dwingeloo Manege de Drift
http://www.manegededrift.nl/ Weet niet of dit op je route ligt?
Is wel aan te raden die plek.

Ik liep stage bij een bedrijf dat trektochten organiseerde en we logeerde daar ook elke trektocht. Zeer vriendelijke, gastvrije mensen.
Je kan er kamperen of op de slaapzolder slapen (is gewoon een simpele zolder met wat matrassen, maar heel leuk hoor). Paarden kunnen op de wei of op stal. Ze hebben gewoon verschillende weitjes, dus paarden komen niet bij andere paarden in. Bij de stalling zit al basisbrok inbegrepen (2x 2 kilo). Als er niet genoeg gras op de wei staat, krijgen ze ook (ruim voldoende) hooi bijgevoerd. Bij weidegang zitten er geen brokken bij, maar die kan je wel kopen als je dat vraagt, dat is geen probleem.

Je kunt lopend naar het dorpje Dwingeloo om daar te eten oid.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:12

Kijk eens op de site van de nvvr www.recreatieruiter.nl onder het kopje info, daar staan ook een aantal adressen waar je zou kunnen overnachten. Verder kun je ook heel veel info vinden op deze site www.hippisch-toerisme.nl. Veel plezier!

temptasion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:35

vrienden van mij hebben een stal in orvelte super plekje
voor contact kijk maar effe op hun website,
www.tripstables.nl

gerdad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:18

Hoi Fnanne,
Ik weet niet of ik uit de richting zit maar je kunt ook bij ons terecht. Zou je van emmer compascuum naar Dalum kunnen reizen en dan door naar groß berßen. Extra nachtje is ook geen probleem.

groetjes mij

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 16:35

Haha! iedereen onwijs bedankt voor de reacties die ik gehad heb, helemaal super!
Inmiddels zijn we voor een groot deel voorzien, te weten:
IJsselmuiden-Nieuwleusen-Zuidwolde-Dwingeloo-Orvelte-Meppen-Emmen-...-Groß Berßen.

Nog een klein deeltje dat opgelost moet worden Lachen
@ Gerdad: ik ga Dalum even opzoeken op de kaarten die ik hier heb Lachen

temptasion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:04

ik ben erg benieuwd hoe het was er hoe de overnachtings adressen waren

Fnanne schreef:
Haha! iedereen onwijs bedankt voor de reacties die ik gehad heb, helemaal super!
Inmiddels zijn we voor een groot deel voorzien, te weten:
IJsselmuiden-Nieuwleusen-Zuidwolde-Dwingeloo-Orvelte-Meppen-Emmen-...-Groß Berßen.

Nog een klein deeltje dat opgelost moet worden Lachen
@ Gerdad: ik ga Dalum even opzoeken op de kaarten die ik hier heb Lachen

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 08:16

gerdad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:45

Volgens mij is de tocht al klaar Clown Clown Clown

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:39

Heb het verslag even zitten bekijken (nu het naar boven was gehaald, ik had het nog niet gezien) - maar dat zag er leuk uit allemaal: vooral met de paardjes door de McDrive Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:40

Spam verwijderd, en daarnaast is dit inderdaad een oud topic dus een slotje Lachen