strandrit o.i.d. voor niet-ervaren ruiters?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

strandrit o.i.d. voor niet-ervaren ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 13:03

Ik ben op zoek naar een manege waar ik met een stel klasgenoten een buitenrit kan gaan maken. Iedereen heeft wel ervaring met paardrijden, maar drie man (van de 5) heeft al enkele jaren niet meer gereden, dus ik ben meer op zoek naar een groep voor niet-gevorderden (stappen, wat draven, geen galop).
We willen eigenlijk een strandrit of een duinrit maken, maar als er andere opties zijn, ben ik daar ook wel benieuwd naar.
Als datum zaten we te denken aan 18 juli, om 11.00 ofzo, niet 's avonds iig.

Er zijn geen eigen paarden aanwezig, en uiteraard willen we onder begeleidng. Bij voorkeur goed met openbaar vervoer te reizen, aangezien niemand een rijbewijs heeft. Liefst in de buurt van den haag.
Wie oh wie kan mij uit de brand helpen?

(heb overigen de FAQ doorgelezen, heb er eentje gevonden die een beetje in de buurt komt, maar daar staat geen adres e.d. bij, beetje vage site.)

_Cathalijne

Re: strandrit o.i.d. voor niet-ervaren ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:32

Misschien is poelenburgh wat voor jullie. Daar hebben ze verschillende buitenritten. Strand moet je wel ervaraing voor hebben, maar ze doen ook buitenritten door de duinen. Daarin wordt volgens mij niet gegallopeerd. Verder ken ik ook nog een manege in Zeeland, maar daar ben ik de naam van vergeten. Daar kun je ook heel erg leuke strandritten maken.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:34

Vind je het echt een goed idee om met mensen die jaren niet gereden hebben meteen naar buiten te gaan? Ik zou het risico in ieder geval niet durven nemen, zeker niet het strand op.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 18:02

naar mijn idee moet de duinen wel kunnen ja, strand ook, als je brave paarden hebt en niet in volle galop over het strand heen vliegt.
Er zijn ook andere mogelijkheden, zoals rustig over het strand stappen of draven hoor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:50

Dat is wel zo idd, maar manege waar ik op het strand heb gereden staat voor de meeste manegepaarden strand synoniem aan lekker racen, gevolg is dat rustig stappen op het strand pas mogelijk is na een galoppade. Enige tip die ik het is op Vlieland en dat ligt voor jou niet naast de deur ik zou dus even een belrondje doen naar maneges in de omgeving en vragen wat er mogelijk is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 18:36

vandaar dus hier de vraag, want ik ben niet op zoek naar wilde paarden die er op het strand vandoor gaan. Heb tot nu toe 1 manege gevonden waar je gewoon als beginner ook een rustige buitenrit kunt maken, verder nog een aantal, maar die zijn niet op vrijdagmorgen, dus dat werkt niet.