Ruiterbewijsweekend Reelaer 6&7 sept, wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Ruiterbewijsweekend Reelaer 6&7 sept, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 14:24

Nou, ik heb geboekt...
Dat er ooit nog een dag zou komen waarop ik een ruiterbewijs ga halen!!! Maar goed, die dag is aangebroken... en wel op 6&7 sept.
Ik heb er nooit 1 nodig gehad in het Noorden, ruimte zat... je kwam nooit iemand tegen, en ik wist niet eens dat er plannen waren dit verplicht te stellen.
Hier in 't Gooi is het echter een hot topic, dus ik moet eraan geloven!

Wie gaat nog meer dit bewuste weekend zijn 'vliegbrevet' halen? Nog meer ouwe banketstaaf zoals ik? 30 dus... Haha!

Haarbal

Re: Ruiterbewijsweekend Reelaer 6&7 sept, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:20

Kan je daar niet alleen het examen doen in plaats van al dat domme (sorry) gedoe er omheen? Ik heb nl. niet zoveel zin om er te gaan slapen en weet ik veel wat meer... Heb al 8 jaar mijn pony en kan lezen en schrijven met dat beest... *LOL*

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 16:32

Haarbal schreef:
Kan je daar niet alleen het examen doen in plaats van al dat domme (sorry) gedoe er omheen? Ik heb nl. niet zoveel zin om er te gaan slapen en weet ik veel wat meer... Heb al 8 jaar mijn pony en kan lezen en schrijven met dat beest... *LOL*

Wel dom gedoe? Alleen de overnachtingen?
Volgens mij is de rest namelijk allemaal bruikbaar qua invulling, en besteden ze niet heel veel tijd aan onzinnige dingen. Dat kan ook niet, anders wordt het natuurlijk niks in 1 weekend....

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:32

He Nienk, gut, lekker om de hoek zeg Tong uitsteken wat dan wel weer leuk is, als het goed is veul ijslanders Knipoog dus met wat geluk, hihi.

Krijg je wel al je boeken voor die tijd? De stof is tegenwoordig behoorlijk pittig en het zou fijn zijn als je je voor dat weekend vast kan inlezen en goed doornemen.
Spannend Lachen

OT: alles goed verders? had je nog geprobeerd te bellen Lachen Saefóla gaat naar de hengst en krijg er een leuke leenpoownie voor terug van de fokster..ik is blij.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 10:46

Hey Amy!!

Ja, ik ga er eindelijk maar eens voor! Is in deze omgeving toch echt wel nodig, en tegenwoordig ook mbt je verzekering geloof ik.
Ik zag op hun site al wat leuke pony's voorbij komen, en zo te zien is het een paardvriendelijk gebeuren daar. Ik kijk er wel naar uit. Kan ik hier eindelijk naar buiten zonder bang te zijn voor boetes!!! hahaha!

Leuk nieuws van die dekking.... spannend zeg!
Je zou eigenlijk een pony moeten terugkrijgen die al onder het zadel is... kun je zelf weer een beetje oefenen, kom ik wel helpen : )

Binnenkort weer eens afspreken?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:27

Ja ik weet niet precies hoe het zit, maar mij is vroeger altijd wijsgemaakt dat als je dat ding niet hebt en er gebeurd een ongeluk oid, je niet verzekerd bent..

(zou idd wel te gek zijn als er 1 terug komt die onder het zadel is, moet ik alleen nog ff een rijbak regelen Tong uitsteken..Glóa voor het eerst gelongeerd, maf paard, lelt zo de zweep uit mn handen, oops, haha, ik bel je wel ff)

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:26

Ik heb een aantal jaren geleden bij het reelaer een trektocht gemaakt, het het jaar daarop mijn ruiterbewijst gehaald in zo'n weekend, het was echt super! Helel leuke ervaringen, leuke paarden, vriendelijke mensen, en ze zijn heel goed voor de dieren. De trektocht heb ik gereden op Freek, en het ruiterbewijs op Tessa.
Heel veel succes!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:25

qt_shetties schreef:
Ik heb een aantal jaren geleden bij het reelaer een trektocht gemaakt, het het jaar daarop mijn ruiterbewijst gehaald in zo'n weekend, het was echt super! Helel leuke ervaringen, leuke paarden, vriendelijke mensen, en ze zijn heel goed voor de dieren. De trektocht heb ik gereden op Freek, en het ruiterbewijs op Tessa.
Heel veel succes!

Leuk om te horen zeg! Ik kijk er dan ook echt naar uit... Nog wel even wat gaan springen van tevoren, dat heb ik nl al heeeeeeeeeeeel lang niet gedaan : (

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:33

Ik ben kind aan huis daar Knipoog. Ik vind het een leuke manege, en zoals al gezegd leuke sfeer enz.

@ Haarbal... Als je in de buurt woont kun je volgensmij ook gewoon thuis slapen enzo. Maar de zaterdag oefenen is wel érg handig. Ik zou het iniedergeval wel érg knap vinden als je weet wat voor rondje je in de wei moet rijen, en wat ze voor de rest van je verwachten (voornamelijk wat deze eximinator van je verwacht) en welk rondje je in het dorp moet rijden.

Voor de rest is de theorie les die je krijgt érg handig. De belangrijke dingen worden nog even goed doorgesproken *LOL*.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:39

Ik zou het toch maar doen, zo'n heel weekeinde. Ik rijd nu 11 jaar, het mijn pony 6 jaar en ben toch blij dat ik er een heel weekeinde van gemaakt heb. Het is niet alleen leerzaam, het is ook heel gezellig!!

En, ze hadden ijslanders, nu hebben ze nog maar een paar, allemaal 3-gangers.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:07

Hallo allemaal!
Ik ga ook mee 6&7 september!
De extra lessen lijken mij idd erg handig!

Over Boeken:
Die krijg je een maand van te voren!
Dus dan kunnen we alvast hard aan de studie Nerd

Tot dan!

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:10

Ik heb gistere presies een maand geleden mijn ruiterbewijs gehaalt.. Lachen
Alleen heb verder nog niks binne gekregen. Nagelbijten / Gniffelen ja wel zo een papier met je score en aantekeningen enzo.
Maar weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat je z'n pasje binne krijgt (Of is het geen pasje? En wat is het dan eigenlijk wel? Tong uitsteken )

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:49

Het is een papiertje Knipoog.
Volgensmij duurde het idd wel een tijdje voor ik hem binnen had..
Maar dat is inmiddels ook al weer 3 jaar geleden Knipoog.
Even geduld hebben..
Als het goed is heb je nu een tijdelijke *LOL*.
Mocht je hem over een tijdje nog niet binnen hebben even een belletje doen met 't Reelaer Knipoog.