Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

BrittKitt schreef:Leentje_ maar als ik nou in het ziekenhuis beland of mijn telefoon kapot is dan heeft degene die mijn pony vangt heel weinig aan mijn nummer alleen
Waratje schreef:Als ik een labeltje gebruik hang ik het in de manen van mijn paard, niet aan tuigage. Ik doe dat eigenlijk alleen als ik op trektocht ga en dan staat er de naam van het paard op en mijn mobiele nummer. Dit is met name voor het geval ze door het draad van de logeerwei zouden gaan en dan hebben ze geen hoofdstel of zadel bij zich

AaronYve schreef:Haha aan de manen in de wei
Daarvoor heb je een chip ;)

AaronYve schreef:Wat bedoel je met DNA laten bepalen?
sinESappel schreef:AaronYve schreef:Wat bedoel je met DNA laten bepalen?
Als je je paard zijn/haar DNA hebt laten testen heb je eigenlijk geen chip nodig. Naar mijn weten wordt dit vooral bij Westernpaarden toegepast. Voor zover ik weet moet je 'm dan wel laten chippen als je ermee naar het buitenland wilt o.i.d

AaronYve schreef:Wat bedoel je met DNA laten bepalen?
Mijn chip en paard dus staan wel geregistreerd in een centrale database en ik neem aan dat als je een paard in het bos vind oid men wel even de politie waarschuwt, en die kunnen de da de chip laten lezen.
Iig ik doe hem niet aan de manen, ik vind het onzin.
En daarbij in al die jaren zijn ze nog nooit uitgebroken en staat er 1 ook nog 's nachts binnen. En de buurt weet welke paarden van wie zijn.