Veluwe Trail

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mette

Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 13:32

Hee Haha!
Ik heb vandaag een boekje gekregen van de eigenaar van mijn verzorgpony (nouja ik mag hem lenen Bloos )
over de Veluwe Trail. Maar wie heeft hier stukken van gereden of helemaal? en met overnachten? En vond je het leuk??
Dus barst maar los Haha!

sbdw

Re: Veluwe Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:21

ja ik rij wel eens routes van de veluwe trail, het gedeelte ermelo, vierhouten, speuld, epe enzo heb ik gedaan.
richting arnhem enzo niet.
ik vind het altijd heerlijk rijden

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:47

Ik persoonlijk vind de route bij Ede erg mooi, lekkere galopeerpaden, alleen maar zandpaden en een mooie omgeving. De route bij Wolfheze vind ik waardeloos, heel veel wegen oversteken, 2 x een spoorweg oversteken, de route gaat meerdere malen langs een weg op en een aantal keren onder (drukke) viaducten door.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:52

Ik woon in Heerde, dus als ik buiten rij, rij ik vaak (stukken van) de noordelijkste route van de Veluwetrail. Ik vind het hier erg mooi vwb de omgeving (bos en hei) en de paden zijn goed en afwisselend. Je moet hier ook wel eens een weg oversteken, maar dat zijn geen drukke wegen en al helemaal geen bruggen of tunnels. Overnachtingsplaatsen waar je ook je paard kan stallen/weiden zijn er hier in de omgeving geloof ik niet zo veel (gat in de markt Haha! ).

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 10:47

Ik zat net te kijken in dat boekje (hij is van 2000 dus een béétje verouderd Clown ) en daar stond een plaatje in van iemand die op de zandverstuiving rijdt *LOL* zou ik ook wel willen *LOL*

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:16

Ook ik woon vlakbij de Veluwetrail en rij vaak de route van het Kootwijkerzand maar deze is behoorlijk zwaar als je hem oversteekt,veel overnachtingsmogelijkheden in de direkte omgeving,verder rij ik ook wel die trail bij Garderen/Houtdorperveld/Ermelo erg mooi en je kunt overnachten bij het Federatiecentrum..

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:21

ja wij gaan 2 keer per jaar naar stroe dat ligt ook aan de trail en in de buurt van het kootwijkerzand.
inderdaad iets te zwaar om te kunnen crossen hoor.
we zijn ook 1x in hoenderlo geweest daar vielen de paden mij heel erg tegen, erg hard en je kon er niet lekker galoperen.
maar het is zeker ook de moeite waard.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:37

Zelf heb ik met een vriendin een midweek bij Kootwijkerbroek gereden.
De paarden bij Bob van Asselt (Onder de Kastanje) en wij 100 m. verderop op een camping.

Wij vonden het erg leuk, maar hebben geen trail gereden. Er waren korte en lange routes te rijden en erg afwisselend.

Ook zijn we wel eens bij Putten in de buurt geweest en dat was alleen maar bos. Dat hadden we na een paar dagen ook wel gezien.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:33

Woon in Ede en paard staat in Otterlo..rij elke dag op de Veluwe. Ik vind het zaaalig.
Heb tot nu toe keer of 3 de trail gereden, helemaal. En ik kan er elke keer van genieten. Vond alleen de overnachtingen in Vaassen bij manege Cannenburgh niet zo leuk maar de andere wel. Bij Riant in Beekbergen hadden we het reuze naar onze zin en camping Boszicht bij LaagSoeren was ook erg geweldig.

En tijdens de rit krijg je hele goede stukken maar ook mindere...bv meer over paden met kiezels of verharde wegen. Maar ook zuper mooie wegen..de hei bij Ermelo enzo was geweldig. Park de Hoge Veluwe was de ruiterroute zwaar maar daarbuiten was het goed te doen.
Rondom Dieren was het ook goed te doen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:37

SisLeone schreef:
Rondom Dieren was het ook goed te doen.

Daar zit ik! Lachen Rij dus wekelijks stukken van de route, het is hier prachtig! En de overnachting bij Boszicht is echt top! Ja