wie gaat er wel eens met de paarden zwemmen...??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bia

wie gaat er wel eens met de paarden zwemmen...??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 09:01

heejjj ...
ik had ff een vraagje ik heb laatste gezwommen met de paarden vet stoer !!!!
maar nu had ik ff een vraagje wie zwemt er nog wel meer de de paarden en dan ook lange einden (lijkt me niet echt)???
en hoe vinden jullie dat dan..?
groetjes..

liesje1994

Re: wie gaat er wel eens met de paarden zwemmen...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:05

Jammer genoeg heb ik nog nooit met een paard gezwommen maar lange afstanden zwemmen met een paard lijkt me niet heel goed.

maaikee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 19:05

ik nooit omdat mijn eigen paard een hekel aan water heeft. als hij een plas ziet springt hij er over of met een boog omheen. hij heeft er echt een hekel aan. misschien dat ik het in de zomer nog wel een keer probeer. misschien met hitte dat hij het wel lekker gaat vinden! dan wil hij ook altijd graag worden afgesproeid met waterslang.
het lijkt me trouwens heeel leuk om een keer te doen.! echt een uitdaging..

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 00:55

Ik rij op een stal en we trainen de paarden altijd op het strand.
de jonkies die voor het eerst meegaan springen al over een kuiltje gevult met water laat staan een plas.. maar na de strandtraining moeten ze altijd het water in voor hun pezen ( zomers gaan we ook echt zwemmen).. Paarden zijn echte kudde dieren, we leren het alle jonkies aan door met ervaren paarden te gaan, die er allemaal in een keer in gaan, zo'n jonkie blijft nooit alleen achter..
Met oudere paarden gaat dit iets moeilijker maar nogmaals het blijft een kuddedier, als de hele groep gaat dan blijft hij echt niet staan.. moet je wel echt met z'n allen erin, want als er meer dan 2 twijfelaars staan dan rennen ze weg.. Zwemmen is btw echt super.. gewoon leuk niks uitdagends aan eigenlijk want als je diep genoeg zit kan je paard niks doen.. dat is gewoon te zwaar.
en zwemmen is heel gezond voor paarden het is niet voor niets dat er hele paardenzwembaden bestaan.

rizzzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 17:58

Met een buitenrit gaan we wel het water in maar niet echt zwemmen. Meestal in het ondiepe gewoon een beetje banjeren soms wat verder maar echt zwemmen, nee.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:00

Ja, wij gaan zomers met de racepaarden vaak zwemmen in de zee. Vaak nemen we dan ook een paard mee wat een blesure heeft, of een ander...