Welke zadeltassen voor trektocht 3-4 dagen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bijke

Welke zadeltassen voor trektocht 3-4 dagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 15:14

Met een aantal vriendinnen ben ik aan het denken over het maken van een trektocht van 3 tot 4 dagen. Omdat ik eerst een kostenberaming wil maken wat ik zowat kwijt ben aan materiaal dat wel nodig is, vroeg ik me af welke zadeltassen handigst zijn voor een dergelijk 'avontuur' Knipoog

Dan heb ik net wat meer idee wat voor budget ik daarvoor moet rekenen.

Als we de trektocht gaan doen, gaan we wel proberen om al een deel van ons materiaal op onze logementsadressen in bewaring te gaan geven, zodat we niet alles moeten meeslepen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Arabesk

Re: Welke zadeltassen voor trektocht 3-4 dagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:21

Bij Divoza hebben ze zadeltassen of Ooteman.nl

Als je wat meer mee wilt nemen kan je Ortlieb tassen bestellen bij de Bever buitensport zaak, maar die zijn meteen 150 euro of zoiets. Kan wel veel in Ja

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:20

Ik ben zelf zeer te spreken over StowAway tassen. O.a te koop via www.goedhard.nl.
Heb er al verschillende dagtochten mee gereden en heb nu wat grotere aangeschaft voor meerdaagse tochten.
7 Juni gaan we ze testen op een twee daagse tocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:15

Hoeveel bagage wil je meeslepen?

Stowaways zijn idd heel fijn, omdat je daar ook mee kan draven en galopperen zonder dat het vervelend gaat butsen. Maar daar kan je niet enorm veel in kwijt.

Wil je echt alles mee voor onderweg (dus kleding, tent, slaapzak etc. etc.) Daar heb ik zelf deze voor : Canvas zadeltas Large artnr 21416–17 van http://www.justwestern.nl/zadeltas.html Maar, die je krijgt zien er iets anders uit dan op het plaatje. Die je krijgt zijn mooier en steviger. Ook betere afsluiting Lachen

Verder heb ik idd goeie verhalen over Ortlieb gehoord. --> http://www.ortlieb.de/_prod.php?lang=nl ... erdetasche

Daarnaast kan je ook de zoekfunctie wel gebruiken, er is aardig wat over dit onderwerp op Bokt geschreven Lachen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:49

Ik heb veel geexperimenteerd met tassen. Als je toch vanalles laat brengen, kun je volstaan met hele simpele tassen.

Probeer aan canvastassen te komen. In Duitsland zijn die makkelijk te krijgen. Past aardig wat in, kunnen tegen een stootje en zijn 15 tot 20 euro.

Zelf heb ik Ortliebs, maar wij nemen alles zelf mee, incl de tent.

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 17:01

Hebben jullie ook foto's van jullie paard in hele uitrusting?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:14

Staan helaas niet meer online, en op mijn pc op kamers, waar ik pas volgende week weer kom.

Voor AntheMan kun je op de link in haar onderschrift kijken Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 19:47

Maya schreef:
Staan helaas niet meer online, en op mijn pc op kamers, waar ik pas volgende week weer kom.

Voor AntheMan kun je op de link in haar onderschrift kijken Haha!

Precies, ik stik in de fotoos.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:18

8 Juni heb ik ze wel Knipoog
Dan gaan we onze eerste tweedaagse tocht rijden dus dan worden er maar zat foto´s gemaakt verwacht ik.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:01

ik had doodgewone nylonnen zadeltassen mee toen ik trektocht maakte, het kleppert wel een beetje, maar dat is eigenlijk niet zo'n probleem. Ik geloof dat ze van Global waren. Niet heel duur( 17 euro?) verder heb ik ze van te voren ingespoten met waterdicht middel. En ik stopte mijn bagage eerst in pastic tassen, dan wordt het sowieso niet nat.

Bonnieknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:18

die van ortlieb zijn erg aan te raden. goed te bevestigen, waterdicht en stevig. genoeg ruimte voor meedraagse tochten.
Zelf heb ik ook nog de kleine zwarte van divoza, prima voor dagtochten. De groene die divoza ooit had of misshcien nog steeds zijn niewt zo goed. ik heb er 3 van gehad maar allemaal snel uitgescheurd.