Kaart ruiterroutes midden limburg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

inkidinkidoe

Kaart ruiterroutes midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 21:56

Wie heeft er van het gebied ONDER de meinweg, dus omgeving montfort, koningsbosch, pey/echt e.d. een kaart? Er zijn daar prachtige ruiterpaden waar ik veel gebruik van maak, en er is ook een kaart van te bestellen, maar ik kan hem maar niet achterhalen...

Wie weet hoe ik daar aan kom?

8nnemiek

Re: Kaart ruiterroutes midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:44

Ik volg het ook even. Wij gaan binnenkort hopelijk verhuizen naar Susteren Lachen
Misschien kun je eens bij een manege vragen.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:34

pb Marloes_R eens. Zij woont daar in de buurt. Misschien kan zij je helpen.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:21

Vraag eens bij een VVV. Daar heb ik namelijk een kaart met ruiterroutes in Zuid-Limburg gekocht. Ja

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:34

De site van Stichting Hippisch Toerisme staat in de FAQ genoemd en op deze site zijn meerdere kaarten te bestellen van meerdere provincies, ook Limburg.
Van elke kaart staat er een omschrijving gegeven, waar ik o.a. Montfort al heb tussen zien staan.
Ga op de site naar Productinformatie - Per provincie en je zult ze vinden.

Maya @ [BRT] FAQ Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:18

Ik weet niet of je de kaart nog nodig hebt, maar ik denk dat je de kaart van Midden Limburg bedoelt (deze). De route loopt vanaf Swalmen helemaal door naar Echt en Susteren. De kaart kun je bestellen bij Hippisch Toerisme.

Helaas is deze kaart sterk verouderd. De route klopt van geen kanten door de aanleg van de snelweg A73, de autoweg (N280 dacht ik) en een industrieterrein bij Roermond. Sommige maneges en campings die aan de route staan, bestaan niet meer of doen er niet meer aan mee. Bordjes missen waardoor je verkeerd rijdt etc.

Ze zijn wel bezig om deze route op te knappen. Ze willen een brug/viaduct maken over de A73 bij Landhotel Cox, zodat de route daar ook weer doorloopt. Bovendien zijn ze bij de gemeente en andere belanghebbenden (staatsbosbeheer, Grontmij, VVV Roerdalen) ook bezig om de route te herzien en een nieuwe folder uit te brengen Lachen