Trainingsadvies gezocht voorbereiding week bosritten (vakant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Willekes

Trainingsadvies gezocht voorbereiding week bosritten (vakant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 20:46

Hoi,

Ik ga de eerste week van mei met een vriendin een week op vakantie met de paarden naar Drenthe. Lekker bosklossen Knipoog Mijn ene paard heeft een goede conditie, mijn andere paard heeft een tijd stilgestaan door blessure. Dit is voorbij en we rijden nu ongeveer 1-2x per week in de polder een rit van 1,5 tot 2 uur. Daarnaast longeren/bakwerk. Ze loopt gemiddels 4x per week en de rest van de tijd buiten in het land/paddock. Zijn winterharde paarden.

De basisconditie is wel aanwezig. Ik wil graag straks om de dag een rit met haar kunnen maken van 2 tot max 4 u in het bos maken. (met pauze). Bos is toch iets anders dan polder; zwaarder?

Heeft iemand tips of kan iemand mij wat trainingsadvies geven hoe ik de week bosritten verder zou kunnen opbouwen? Het is niet echt mogelijk om vaker, maar misschien wel 1x per week langere rit(-ten) te gaan maken. Daarnaast blijft dressuur belangrijk in verband met gymnastisering.

PB mag ook.

Alvast dank je wel.

Willeke

XxSultanxX

Re: Trainingsadvies gezocht voorbereiding week bosritten (vakant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:57

ik ga in juli ook met mijn paard op trektocht .
jij komt met je basis conditie al heel ver hoor Knipoog
om hem nog beter op conditie te brengen kan je veel overgangen buiten gaan rijden .
maar elke dag 2 tot 4 uurtjes rijden kan jou paard met een basis conditie wel aan hoor Lachen

heel veel plezier

chantalvant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:21

Een bos hoeft niet per definitie zwaarder te zijn dan de polder, het ligt er natuurlijk een beetje aan wat voor paden er zijn (los zand/verhard), of je veel van de paden afgaat, etc...
Maar zo te lezen heeft jouw paard al een behoorlijke conditie hoor! En wanneer je daar toch nog aan twijfelt kun je ook wat meer stapwerk in je bosrit inlassen.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 08:24

Ik denk zelf ook wel dat je al een heel eind komt. Je kan nu misschien 1x in de week wat meer vragen tijden een buitenrit, zoals hierboven al gezegt werd veel overgangen.
En als je pauze's tussendoor houdt komt het vast goed!

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 14:16

Dank jullie wel, ben na de blessure bang dat ik haar ga overvragen.. maar conditie is dus goed volgens jullie?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:47

-> BRT

_pacific_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:31

nu beginnen de bos in 10 minuten stap
10 draf 5 galop
10stap zo opbouwen zodat je opt einde half uurtje kan galopperen hal uur sraven en maar een half uur hoeft te stappen
tip: kijk naar de afstand an de controle punten als die er zijn
op tijd stappen dat je erna snel kunt vertrekken