waar kan je een week(endje) op pad met gids?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AprilRain

Berichten: 589
Geregistreerd: 19-04-07

waar kan je een week(endje) op pad met gids?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 11:11

Ik zou eind april begin mei (28/04 tem 4/05) graag een paar dagen met m'n paardje op stap willen.
Nu maak ik wel elke week dagtochten en heb ik vorig jaar een trektocht gemaakt in de Eifel met ATR.
Maar nu wil ik al heel lang een keertje de veluwe trail (of iets anders) doen.
En dat graag met iemand die je de mooiste plekjes kan laten zien en ons naar de slaapplaats kan brengen.
Heel misschien gaan er 2 vriendinnen mee, maar dat moet ik nog eens navragen.

Dus als iemand zin heeft om min 2 dagen een stukje natuur te laten zien hoor ik het graag...

Accomodaties met gids mag natuurlijk ook Haha!

Stara

Berichten: 121
Geregistreerd: 26-07-07

Re: waar kan je een week(endje) op pad met gids?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:54

Beste SkyeNShadow, in Westerwolde (grens groningen/Drenthe/Duitsland) hebben wij samen met 27 andere ondernemers het ruiterproject "Sprong over het Veen" opgezet. Dit bestaat uit 10 ruiter- en menroutes, in totaal ruim 400 km. De routes sluiten aan op het Drentse en Duitse routenetwerk. (http://www.sprongoverhetveen.nl) . Bij al deze ondernemers, aan de routes, ben je welkom, met je paard. Van b&b tot hotel, camping, restaurant of pleisterplaats.

Onze accommodatie 'Hoeve Ansalo' ligt in Ter Apel. Wij verzorgen trektochten en dagtochten in Westerwolde. Ik begeleid deze tochten met mijn Criollo: Sancho, en laat mensen de mooiste plekjes aan de routes zien. Van eenvoudig tot luxueus, wat jullie eigen wensen zijn. Verder bieden wij 'natuurlijk pension' (keuze aan de paarden 24/7 buiten of inloopstal, weide, schuilstal). En we geven les op NH basis. Verder puzzel ik trektochten in elkaar, die ik ook begeleid, maar die eventueel ook zelf, met kaartmateriaal, te rijden zijn.

In dit nog onontdekte gebied van Oost-Groningen vindt je (oer)bossen, meanderende riviertjes, zandpaden en leuke dorpjes met mooie boerderijen. De mensen hebben nog de tijd voor je, geen file rijden in het bos, maar oog-in-oog met herten.

Lijkt het je wat, stuur dan maar een pb, of kijk even op de site: http://hoeveansalo.spaces.live.com/ van onze accommodatie. Geef aan wat je wensen zijn qua overnachting, afstanden etc. en dan komen we er wel uit.... Tot ziens in Westerwolde,

Groeten, Anet, Hoeve Ansalo, Ter Apel

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Re: waar kan je een week(endje) op pad met gids?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:31

Als je niet gebonden bent aan de Meivakantie, want dan zitten wij namelijk al vol, is ons vakantiehuis misschien een optie voor je. Het huis is gelegen aan de Euregio ruiterroute en ik vind het geen enkel probleem om met je/jullie lekker naar het bos te gaan om de verschillende natuurgebieden (hei/zandvlaktes/bospaden) te laten zien. Voor meer informatie kun je kijken op onze website http://www.peelhoven.nl

AprilRain

Berichten: 589
Geregistreerd: 19-04-07

Re: waar kan je een week(endje) op pad met gids?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 20:17

alvast bedankt
ik neem alvast een kijkje Knipoog
ik ben niet gebonden aan de meivakantie, ik neem verlof wanneer het mij uitkomt Clown
Hopelijk kan ik jullie beide eens een bezoekje brengen!

Anoniem

Re: waar kan je een week(endje) op pad met gids?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:25

La cense aux hirondelles, dat ligt in het dorpje Bihain. Op ong 3km van Baraque de Fraiture middenin in de Belgische Ardennen. Het is ong 3 uur rijden van A'dam. De omgeving is werkelijk waar schitterend, ik rijd er zelf ook regelmatig en ben helemaal verliefd op de natuur. Je kan er uren rijden en niets of niemand tegenkomen (op herten etc na dan). De man die de buitenritten begeleid spreekt Nederlands Lachen http://www.lacense.be/

mirano
Berichten: 281
Geregistreerd: 27-02-08

Re: waar kan je een week(endje) op pad met gids?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:09

Je kan ook bij mij terecht. Wij rijden in verschillende natuurgebieden in Drenthe. Dat is ook niet zover voor een weekend. Er zijn verschillende mogelijkheden en ruimte is er wel in de Meivakantie.