Op vakantie west kant van de veluwe

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spinoza
Berichten: 634
Geregistreerd: 19-10-07

Op vakantie west kant van de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 23:47

Wil heel graag met een vriendin een paar daagjes weg gezien trailer vervoer lastig is zeker grote afstande gezien de kosten en geen eigen trailer, had ik bedacht ik woon toch vrij dicht bij de veluwe waarom dan niet iets in de buurt? Veel makkelijker met vervoer. Nu heb ik al gevonden Campingboszicht in Lage Soeren. Maar vroeg mij af of er nog meer is tussen lage soeren en barneveld/amersfoort zeg maar.
Ben benieuwd naar jullie tips.

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Op vakantie west kant van de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:50

Nunspeet (weet alleen niet zeker of dat aan de westkant van de veluwe ligt, i.i.g. zo ongeveer Haha! )

Spinoza
Berichten: 634
Geregistreerd: 19-10-07

Re: Op vakantie west kant van de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 19:11

nunspeet is prima ook hoor, is noord van waar ik woon en ongeveer net zo ver als lage soeren. Maar wat is er dan in nunspeet?

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Op vakantie west kant van de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 08:14


VeerenAshley
Berichten: 1942
Geregistreerd: 07-12-06

Re: Op vakantie west kant van de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 09:06

In Otterlo zit een Camperen-bij-de-boer-camping (weet de naam niet meer, maar is te vinden via internet; er zijn daar meer overnachtingsplaatsen); in Kootwijk zit de Paalhoeve en een camping die geloof ik het Caitwickerzand heet. Verder kun je naar Assel (dat is wel niet de west Veluwe, maar dichterbij A'foort dan Laag Soeren) naar camping Westerwolde (aanrader!).
Veel is op internet te vinden via sites van camperen-bij-de-boer, VVV's, natuurcampeerterreinen ed. Kijk ook eens naar de overnachtingsadressen van de Veluwetrail.

Spinoza
Berichten: 634
Geregistreerd: 19-10-07

Re: Op vakantie west kant van de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 12:15

Vind eht wel belangrijk om een iets van een huisje te kunnen huren (was ik vergeten te zeggen). Dat lijf van mij trekt het niet om een paar dagen in een tent te slapen lol.

VeerenAshley
Berichten: 1942
Geregistreerd: 07-12-06

Re: Op vakantie west kant van de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:30

O, dat verandert wel het e.e.a. Dan moet je zeker eens naar de overnachtingsadressen van de Veluwetrail kijken, daar staan ook de 'luxere' mogelijkheden. Volgens mij kun je trouwens bij de Paalhoeve in Kootwijk in een trekkershut slapen, maar dat weet ik niet zeker. Is wel een stuk dichterbij dan Laag Soeren, en de omgeving is ook erg mooi!

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: Op vakantie west kant van de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:58

Caitwickerzand heeft 2 huisjes te huur voor 4 personen, alles erop en eraan, wel n beetje oubollig, maar je paarden staan op 15 meter afstand in de wei, erg prettig.
Direct voor het huisje kun je het bos in, qua locatie zit je er super, alleen moet je altijd een drukke weg over en/of een viaduct/trein rails, om verder het bos in te komen.

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Op vakantie west kant van de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 12:30

Dat drukke weg over valt ook nogal mee hoor. Ben er zelf ook eens geweest, hele mooie locatie, je kunt prachtig rijden en uren wegblijven.
Die drukke weg oversteek is vaker een viaduct of tunnel dan "gelijkvloers" oversteken. Maar goed, moet je paard wel tegenkunnen. Evenals met rails, afhankelijk van waar je heen rijdt kom je die wel tegen. Maar goed, leira staat aan een spoor-rails, dus voor ons was dat geen enkel probleem. Zijn ook geen drukken rail-oversteekplaatsen, prima te doen vond ik!

Locaties waar wij toen geweest zijn,
Caitwickerzand: http://www.caitwickerzand.nl/trekkershutten.htm
Boszicht:
http://www.campingboszicht.nl/
Fjordhestgard:
http://www.fjordhestgard.nl/
Frá Luna:
http://www.icelandic-horses.com/ijs/v2/ ... .php?id=56
Stoeterij Willemien:
http://stoeterijwillemien.nl/index.htm

Vond zelf boszicht erg gaaf, wanneer je daarheen gaat weet ik wel iemand die met haar eigen ijslanders daar paar honderd meter vanaf staat en je vast de weg wil wijzen;-)
Frá Luna was ook super, dat is van Anita Vermeulen, ook midgard lid;-)

Alle zijn trekkerhutten, willemien zelfs een appartementje op de naastgelegen camping. Alle trekkerhutten voor 4 personen mogelijk.
Bij boszicht staat je paard in een weitje op eigen terrein, niet direct voor je trekkerhut. Dat is wel mogelijk wanneer je met tent of caravan gaat.
Bij frá Luna staan de paarden als je wil op 2 meter afstand van je trekkershut.
Bij Willemien konden ze toen alleen in de paddock (zand), weide was toen niet mogelijk voor gehele nacht, wel voor paar uur.
Bij Fjordhestgard moet je 500 meter lopen naar de weide, is wel toezicht op dan overigens.
Bij Caitwickerzand staan de paarden ook erg dichtbij, afhankelijk van welke weide je krijgt wellicht zelfs voor je trekkerhut!

Alle adressen zijn aan de veluwetrail. Bij alle adressen kunnen je zelf koken, maar is er ook eetgelegenheid op loopafstand.

En mocht je nog een plekje overhebben, wellicht kan ik ook mee;-)

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: Op vakantie west kant van de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:09

Nog even over die zogenaamde niet drukke weg, dat is een 100 km weg, dan komt het verkeer toch wel erg snel op je af hoor......
Het ging bij ons ook goed, alleen had ik mijn dochter erbij van 6, en dan kijk je iets anders als het om veiligheid gaat.
Volgend jaar willen we Boszicht ook es gaan proberen, maar ik ben niet zo blokhut achtig, mij te primitief, iemand ervaring met de boerderij of de (sta) caravans?
We zijn er ooit wel es langs geweest om te kijken, weitjes i.d.d aan je tent, mooi onderdak voor marathon wagens etc, zag er goed verzorgt uit.

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Op vakantie west kant van de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:23

Je kunt er idd wel zo een tegen komen, maar dat is afhankelijk van hoe je rijdt, hoe wij zijn gereden hadden we eigenlijk geen last van drukke wegen. De drukke wegen, snelwegen waren allemaal viaduct of tunnel........
En de 80 km wegen waren toen we moesten oversteken gelukkig niet druk.....

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Re: Op vakantie west kant van de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:32

Hoi hoi,

Ik sta vlakbij camping boszicht! Dus mocht je deze kant opkomen moet je het even laten weten. Kunnen we een ijslander-tocht gaan maken!

nonie24
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-04-08

Re: Op vakantie west kant van de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:46

veluwetrail heeft veel mogelijkheden! ik vind vooral het gebied van nunspeet-heerde- epe erg mooi, omdat je daar grote stukken bossen, heidevelden, vennetjes etc hebt. en het is er erg rustig in het bos! (buiten het hoogseizoen)

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Op vakantie west kant van de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:10

In de FAQ kun je een heleboel adressen vinden, gerangschikt naar provincie. Verder kun je via de linkspagina van www.nvvr.info ook nog een flink aantal adressen vinden.