Ruiterbewijs in een week?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimberliie4

Berichten: 152
Geregistreerd: 15-08-07
Woonplaats: IJsselstein

Ruiterbewijs in een week?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 10:30

hoihoi,, ik en een vriendin willen graag ons ruiterbewijs halen.
Weten jullie misschien een leuke en goede? Waar? hoe duur?
Ik heb er net 1 gezien van 3 dagen, 350 euro.
Wat zijn jullie ervaringen?

gr Kimberliie

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Ruiterbewijs in een week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:45

Kijk eens bij Stal 't Reelaer in Raalte, hier is het mogelijk om in een weekend je ruiterbewijs te halen. Het slagingspercentage van zowel de theorie als de praktijk ligt erg hoog.
www.reelaer.nl

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Ruiterbewijs in een week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:59

Lijkt me wel erg snel, maar als het kan..

MieLo

Berichten: 2509
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: Ruiterbewijs in een week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:11

mijn nicht gaat het binnenkort doen daar, en ik ben ook van plan het daar te gaan doen, scheelt wel wat tijd betreft Lachen (bij ons op de manege zijn het meerdere dagen, erg onhandig als je 1 dag niet kan

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Ruiterbewijs in een week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:38

Het gaat natuurlijk ook alleen als je je goed voorbereid op de theorie en voldoende rijervaring hebt. D.w.z. goede beheersing van de 3 gangen, buitenrij- en springervaring. Zowel theorie als praktijk wordt op zaterdag nog uitgebreid behandeld en geoefend en de ervaring leert dat vrijwel iedereen dan slaagt op zondag (mits je geen rare dingen doet natuurlijk). Slagingspercentage is wel ergens op de site te vinden.
Je kunt tegenwoordig het ook in etappes (CBR 1,2 en 3) doen, maar op die manier duurt t erg lang voor je het uiteindelijk hebt gehaald. Bovendien ben je verplicht diverse buitenritten tussendoor te maken geloof ik. Voor jongere of minder ervaren ruiters is dit natuurlijk wel een prima manier.

foske_xx
Berichten: 64
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: somewhere over the rainbow

Re: Ruiterbewijs in een week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:40

mijn opa kan ruiterbewijzen afnemen
en hij kan ook nog theorieles geven Haha!

haha heb je niet echt veel aan
want ik weet niet hoe duur
en waar en wanneer hij der binnenkort weer een af moet nemen

Brelem

Berichten: 42
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Rond Amsterdam

Re: Ruiterbewijs in een week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 23:26

Hoi, ik heb een paar jaar geleden bij 't Reelaer mijn ruiterbewijs gehaald in een weekend. Je krijgt vooraf het theorieboek thuis gestuurd. De bedoeling is dat je dit dan van te voren goed doorneemt.
Dan krijg je nog een hele middag theorieles (klinkt zwaar, maar is vooral erg gezellig) en ook de praktijk wordt goed geoefend.
Van onze groep was iedereen geslaagd voor de theorie, helaas niet iedereen voor het 1e praktijkgedeelte. Maar deze personen hadden dan ook niet voldoende rij-ervaring want de paarden daar zijn super, en het is echt goed te doen.
Kortom, mocht je je ruiterbewijs op een leuke manier willen halen, dan is 't Reelaer absoluut een goede keuze.

xPassion

Berichten: 515
Geregistreerd: 18-03-07

Re: Ruiterbewijs in een week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 23:32

Ik ben zelf ook naar reelaer geweest!
was echt super! je wordt optimaal en goed voorbereid..
Voor verdere vragen PM maar Knipoog
Onze hele groep was geslaagd!

Eleven

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Gorinchem

Re: Ruiterbewijs in een week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:20

Op de boschhoeve in Soerendonk worden vaak weken georganiseerd waar je je ruiterbewijs speciaal kunt halen. Overdag krijg je les op een vast paard en oefen je de onderdelen die je aan het eind van de week bij het examen moet laten zien.
's Avonds krijg je theorieles, waarin je alle theorie behandeld en krijg je huiswerk mee en tijd om nog verder te leren.
De gehele week slaap je op de boschhoeve en krijg je natuurlijk ook te eten.
Meer info kan je vinden op www.de-boschhoeve.nl . Data's zijn oud die op de site staan. Ik weet dat er in de meivakantie een ruiterbewijsweek gepland staat en eentje in de zomervakantie.

tamtam

Berichten: 473
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Ruiterbewijs in een week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:22

Ik heb ook jaaaaaren geleden mijn ruiterbewijs bij Stal het Reelaer gehaald. Was kwalitatief erg goed en ook nog eens reuze gezellig!

Nortella

Berichten: 180
Geregistreerd: 22-07-07

Re: Ruiterbewijs in een week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:14

Ik heb het ook gedaan op het Reelaer en t was goed te doen hoor! Knipoog
gewoon t boekje van te voren *die krijg je thuis gestuurd* doorlezen en door leren en dan is t zo gebeurd in een weekendje!:D