Ruiterrijbewijs

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janneke1109

Berichten: 141
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Beemster (N-H)

Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 18:28

Is het Verplicht om in het bezit te zijn van een ruiterrijbewijs als je regelmatig buitenritjes maakt langs de weg?

xxjillxx
Berichten: 412
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:29

voor nu nog niet, maar he tgaat binnen kort wel een wet worden heb ik gehoord, ik ben er zelf ook in het bezit van,

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:32

xxjillxx schreef:
voor nu nog niet, maar he tgaat binnen kort wel een wet worden heb ik gehoord, ik ben er zelf ook in het bezit van,


Dat hoorde ik ook toen ik veertien was. Ik ben nu 39 en het is nog steeds niet verplicht en ingevoerd.
Ik heb met al mijn jaren ervaring dan ook nog steeds geen ruiterbewijs.... Haha!

xxjillxx
Berichten: 412
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:34

polly2 schreef:
xxjillxx schreef:
voor nu nog niet, maar he tgaat binnen kort wel een wet worden heb ik gehoord, ik ben er zelf ook in het bezit van,


Dat hoorde ik ook toen ik veertien was. Ik ben nu 39 en het is nog steeds niet verplicht en ingevoerd.
Ik heb met al mijn jaren ervaring dan ook nog steeds geen ruiterbewijs.... Haha!

hoe bedoel je met ook toen ik 14 was? ik ben geen 14 meer:P

janneke1109

Berichten: 141
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Beemster (N-H)

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 18:49

Owke! Nouja als het nou egt verplicht zou zijn had ik er over na gaan denken! Maar ik heb zoiets waarom geld uit geven aan een ruiterrijbewijs als je al veel ervaring hebt met buitenrijden!

lieniminnie

Berichten: 4536
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:52

staat er niks op de knhs site?
volgns mij word het wel verplicht namelijk!

beestenfreak

Berichten: 1316
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:01

ja volgens mij wordt het ook verplicht (heb een paar weken terug me eerste deel gehaald erg leuk om te doen Haha! )

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:53

lieniminnie schreef:
staat er niks op de knhs site?
volgns mij word het wel verplicht namelijk!

Natuurlijk wordt het verplicht, ooit Slapen Dat zei mijn oom zaliger al in 1975, dat zeiden ze toen ik examen deed in 1987 en nu, anno 2008, roepen ze dat nog steeds. Denk jij werkelijk het ooit mee te maken? dream on.... De praktijk is dat steeds minder terreineigenaren willen samenwerken, niet in de laatste plaats omdat het wel werk maar geen geld oplevert.

Anoniem

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:11

beestenfreak schreef:
ja volgens mij wordt het ook verplicht (heb een paar weken terug me eerste deel gehaald erg leuk om te doen Haha! )


precies, het is gewoon ook leuk om aan zoiets mee te doen! Dat hoor je eigenlijk maar iets te weinig m.i. Haha!

Ik heb het zelf jaar of 5 geleden via de manege waar ik toen reed, gehaald, gewoon gezellig met een clubje van mijn les, je oefend wat (en ach, we reden toch al bijna elke les op strand) en je hebt een aantal theorie avonden, waar ik toch echt wel iets van opgestoken heb. ( al was het alleen maar de verkeerregels) Cool

En van die twee tientjes wat het me kost elke twee jaar, nou dat vindt ik wel prima.
denk inderdaad niet dat het ergens verplicht wordt, maar meer theorie op manege´s kan echt geen kwaad

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:47

xxjillxx schreef:
hoe bedoel je met ook toen ik 14 was? ik ben geen 14 meer:P


Dat bedoel ik ook niet. Toen ik veertien was werd er al over gesproken dat het ruiterbewijs verplicht zou worden om langs de weg paard te rijden. Ik ben nu 39. Ik bedoel daarmee te zeggen dat die geruchten al zo lang (25 jaar) de ronde doen en dat het nog steeds geen werkelijkheid is. Dat wilde ik daar mee duidelijk maken. Snappie?

Kitsolu

Berichten: 2631
Geregistreerd: 03-08-07

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:49

Ik heb hem, voor de zekerheid, want er zijn agenten en boswachters die vervelend willen zijn om het vervelend zijn, en dan heb ik hem liever wel bij me.

Asciugamano
Berichten: 5853
Geregistreerd: 19-12-03

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:58

Maar die agenten en boswachters hebben niks om vervelend te kunnen zijn. Het is namelijk niet bij de wet verplicht! Knipoog

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:14

sflj schreef:
Maar die agenten en boswachters hebben niks om vervelend te kunnen zijn. Het is namelijk niet bij de wet verplicht! Knipoog


Behalve in sommige gebieden, verplicht de grondeigenaar het om daar alleen met ruiterbewijs te mogen komen. Maar die gebieden worden steeds schaarser.
Waar ikwoon was het een paar jaar geleden ook verplicht, maar dat is dus weer afgeschaft. De controle was niet te doen...

PBA_
Berichten: 8123
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:17

in sommige gebieden stellen ze het wel verplicht hoe het in de toekomst gaat geen idee ze speculeren er al langer over

Kitsolu

Berichten: 2631
Geregistreerd: 03-08-07

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:31

sflj schreef:
Maar die agenten en boswachters hebben niks om vervelend te kunnen zijn. Het is namelijk niet bij de wet verplicht! Knipoog

Ja maar daarom kunnen ze niet minder lastig doen.

Asciugamano
Berichten: 5853
Geregistreerd: 19-12-03

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:42

Ik denk dat je weinig gecontroleerd wordt, als je je aan de regels houdt. Ooit gezien dat een ruiter door een politieauto werd aangehouden ("Politie - Volgen!" Haha! )
Ik rij heel wat buiten (bijna alleen maar) en ben nog nooit ergens op gecontroleerd.

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 23:26

sflj schreef:
Ik denk dat je weinig gecontroleerd wordt, als je je aan de regels houdt. Ooit gezien dat een ruiter door een politieauto werd aangehouden ("Politie - Volgen!" Haha! )
Ik rij heel wat buiten (bijna alleen maar) en ben nog nooit ergens op gecontroleerd.

Sterker nog; wij zijn ooit aangehouden door de boswachter op een stuk waar we helemaal niet mochten komen; of we twee ruiters op grote paarden hadden gezien? Jawel, die kant op. OK, bedankt; fijne rit verder. Die boswachter wist drommelsgoed wie we waren, dus had ons zo op kunnen schrijven, had ie alle recht toe, maar deed het niet, omdat we altijd netjes reden in het bos, vond hij.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 23:30

Ik heb mijn ruiterbewijs gehaald,omdat ik rij in het Gooi's natuurreservaat.
Daar is een boskaart verplicht,en die kan je alleen kopen op vertoon van je ruiterbewijs.
Van het geld van de boskaarten onderhouden ze de hekken en paden.
(dat doen ze wel erg goed moet ik zeggen)
Ik heb in de 5 á 6 jaar dat ik er rijd misschien 6 keer een boswachter gezien,en ben ik 3 keer gecontroleerd.

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 08:58

waar ik woon is het ooit verplicht geweest, nu hebbenw e een andere vergunning nodig die je overal kunt lopen. ik heb hem wel, je bent toch verzerkerd mocht je paard een auto in elkaar trappen, en het is idd heel leuk om te doen!

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:24

Je gewone WA verzekering is ook voldoende om je te verzekeren. Alleen sommigen hebben bepaalde uitzonderingen, wat je goed moet nagaan als je de verzekering afsluit.
En in zo'n geval is je ruiterbewijs of je koetsiersbewijs een soort extra verzekering.

beestenfreak

Berichten: 1316
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:07

sflj schreef:
Ik denk dat je weinig gecontroleerd wordt, als je je aan de regels houdt. Ooit gezien dat een ruiter door een politieauto werd aangehouden ("Politie - Volgen!" Haha! )
Ik rij heel wat buiten (bijna alleen maar) en ben nog nooit ergens op gecontroleerd.


mevrouw uw licht doet het niet Haha!

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:52

Ik dacht dat het wel verplicht was Gaaaap

PBA_
Berichten: 8123
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:11

ook ik ben in alle jaren nimmer gecontroleerd en ook ik rijd vrijwel alleen buiten

janneke1109

Berichten: 141
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Beemster (N-H)

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 15:45

beestenfreak schreef:
sflj schreef:
Ik denk dat je weinig gecontroleerd wordt, als je je aan de regels houdt. Ooit gezien dat een ruiter door een politieauto werd aangehouden ("Politie - Volgen!" Haha! )
Ik rij heel wat buiten (bijna alleen maar) en ben nog nooit ergens op gecontroleerd.


mevrouw uw licht doet het niet Haha!



Whahahahah!!!

janneke1109

Berichten: 141
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Beemster (N-H)

Re: Ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 16:45

Maar het komt er dus hier op neer dat het nu niet verplicht is! Behalve dan in bepaalde gebieden! Maar misschien ga ik van de zomer toch maar eens kijken waar ik mijn ruiterrijbewijs zou kunnen halen! Want als ik het zo lees is alleen het halen al super leuk! Haha! Super bedankt voor het reageren allemaal