vacuumtassen: tip voor trektochten met bagage

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soesita

Berichten: 5192
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

vacuumtassen: tip voor trektochten met bagage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 19:52

Ik zag ze voor het eerst in de motorshop (mijn man is motorrijder): vacuumtassen die handig in gebruik zijn (geen pompen e.d.) en het volume van de bepakking een veelvoud kleiner maken. De donsjas van mijn man, die gewoon opgeplooid een volledige motorkoffer in beslag neemt, had nu gemakkelijk in mijn kleine zadeltas gepast. Ideaal dus voor mensen die met volledige bepakking op trektocht gaan.
Daar ik niet weet in hoe verre die dingen in de ruitersport bekend zijn geef ik de tip maar door. Geinteresseerden kunnen eens googelen onder "balbo smart bag" en "travel space bag".
Ik neem aan dat je ook in outdoorshops meer info kan krijgen?

Antheman

Berichten: 11836
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: vacuumtassen: tip voor trektochten met bagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:50

En wat heb je daar dan voor nodig? Als je nu een pomp mee moet zeulen schiet het enigszins zijn doel voorbij.

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: vacuumtassen: tip voor trektochten met bagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:55

Volgens mij heeft de Blokker dergelijke tassen nu ook in de aanbieding Ja

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Re: vacuumtassen: tip voor trektochten met bagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:59

Klopt, die dingen zijn super handig. Ik heb een grote variant die je met de stofzuiger vacuum zuigt. Die zijn handig voor het opbergen van winterkleding etc. De kleinere versies zijn handig voor op vakantie. Daar "pers" je met de hand de lucht uit. Ideaal: zo kun je opeens veel meer kleding meenemen in je koffer! En welke vrouw wil dat nou niet? Haha!

't Is alleen misschien wat onhandig als ze op het vliegveld je baggage gaan controleren........ Ben je wel even bezig om het hele spul weer in de tasjes en in je koffer te krijgen....... Nagelbijten / Gniffelen

Antheman

Berichten: 11836
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: vacuumtassen: tip voor trektochten met bagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:09

Hoe wil je een stofzuiger te paard meenemen??

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: vacuumtassen: tip voor trektochten met bagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:11

met de hand gaat het volgens de bokker boven je Antheman Knipoog.

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Re: vacuumtassen: tip voor trektochten met bagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:13

Hihi, nee dat wordt lastig, dan gebruik je die kleinere zakjes waar je geen stofzuiger voor nodig hebt! Die kleineren pers je met de hand de lucht uit!

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: vacuumtassen: tip voor trektochten met bagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:17

Die van de Blokker kun je dus gewoon heel strak oprollen, waardoor ze nagenoeg vacuĆ¼m sluiten. Met een klein soort plastic lipje (ter grote van een sleuteltje) kun je hem nog sluiten.
Ik heb zo nog eens alle vakantiespullen inclusief 80 stuks pampers meegenomen Haha! .

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: vacuumtassen: tip voor trektochten met bagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:20

hmmm eingelijk wel logich die dingen
en die dingen zijn ook nog eens waterdicht dus ideaal

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: vacuumtassen: tip voor trektochten met bagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:26

soesita schreef:
Ik zag ze voor het eerst in de motorshop (mijn man is motorrijder): vacuumtassen die handig in gebruik zijn (geen pompen e.d.) en het volume van de bepakking een veelvoud kleiner maken. De donsjas van mijn man, die gewoon opgeplooid een volledige motorkoffer in beslag neemt, had nu gemakkelijk in mijn kleine zadeltas gepast. Ideaal dus voor mensen die met volledige bepakking op trektocht gaan.
Daar ik niet weet in hoe verre die dingen in de ruitersport bekend zijn geef ik de tip maar door. Geinteresseerden kunnen eens googelen onder "balbo smart bag" en "travel space bag".

Waarbij je dus voor het gemak maar even voorbij gaat aan het feit dat gewicht een meer bepalende factor is voor de gemiddelde trektochtruiter dan volume........

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: vacuumtassen: tip voor trektochten met bagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:35

daar heb je wel gelijk in ikke maar als je een dikke donzen jas mee wild omdat die warm is is zo'n tas een uitkomst

soesita

Berichten: 5192
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Re: vacuumtassen: tip voor trektochten met bagage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 11:00

ikke schreef:
soesita schreef:
Ik zag ze voor het eerst in de motorshop (mijn man is motorrijder): vacuumtassen die handig in gebruik zijn (geen pompen e.d.) en het volume van de bepakking een veelvoud kleiner maken. De donsjas van mijn man, die gewoon opgeplooid een volledige motorkoffer in beslag neemt, had nu gemakkelijk in mijn kleine zadeltas gepast. Ideaal dus voor mensen die met volledige bepakking op trektocht gaan.
Daar ik niet weet in hoe verre die dingen in de ruitersport bekend zijn geef ik de tip maar door. Geinteresseerden kunnen eens googelen onder "balbo smart bag" en "travel space bag".

Waarbij je dus voor het gemak maar even voorbij gaat aan het feit dat gewicht een meer bepalende factor is voor de gemiddelde trektochtruiter dan volume........


Waarom zou ik daar voor het gemak aan voorbijgaan? Alle mensen die met volledige bepakking op trektocht gaan en zich goed geinformeerd hebben weten dat. Tenminste, van die veronderstelling ga ik uit. En voor het actuele thema doet het niet ter zake, nl. het volume van de bepakking verkleinen. Het lijkt me dat dat gewoon duidelijk voordelen heeft.