strand zuid holland

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lytse2003

Berichten: 453
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Leidschendam

strand zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 09:27

Wie weet waar je makkelijk kan parkeren met een trailer en daarna het strand op kan met je paard in Zuid-Holland.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: strand zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:42

bij de Haringvlietdam daar heb je een grote parkeerplaats ,maar daar mag je na 1 apr niet meer overdag op strand
bij Ouddorp een hele grote parkeerplaats maar ook daar na 1 apr niet meer overdag.
en dan zou je verder kunnen rijden naar Renesse of Haamstede.

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Re: strand zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:44

Oostvoorne...

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: strand zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:45

Sjolvir schreef:
Oostvoorne...

en waar kan je daar ruim parkeren?

drenthie

Berichten: 572
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: strand zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:52

Hoek van Holland. Daar heb je meerdere parkeer terreinen. Vanaf April mag je 's ochtends tot 9 uur en 's avonds na 7 uur het strand op.

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Re: strand zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:19

wat is ruim...

Ik heb altijd nog plek gehad..
maar ga niet als het echt mooi weer is..
dan denk ik te weinig plek...
Of je moet vroeg zijn....

Anoniem

Re: strand zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:25

Bij het autostrand in Oostvoorne... Ruimte zat om te parkeren, en alles wijst zichzelf!

Karnat
Berichten: 521
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: verwegniestan

Re: strand zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:28

Bij alle genoemde stranden hierboven kan je ruim parkeren in de zin van "als je een paard moet uitladen wat gek kan doen dan hoef je geen angst te hebben dat die een paar auto's de vernieling in helpt Haha!. Strand ouddorp is een aanraden trouwens. Volgens mij zijn de meeste stranden vanaf april beperkt toegangkelijk

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Re: strand zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:37

ouddorp.. en Renesse zijn leuker dan Oostvoorne..
maar Oostvoorne vind ik makkelijk parkeren..

hoewel.. toen het nog autostrand was!! was het nog luxer!!!

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re: strand zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:41

Wij gaan vaak van Katwijk naar Noordwijk wandelen, en dan parkeren we altijd op een enorme parkeerplaats. Ligt direct aan het strand, naast manege Jonker. Ik weet alleen niet wanneer je daar wel of niet met je paard het strand op mag.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: strand zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:44

idd katwijk parkeerplaats de noord duinen, rijd je direct het strand op. in principe mag je geloof ik na 1 april tussen 9 uur in de ochtend en 7 uur in de avond niet op het strand, tenzij..........het dus geen goed (strand) weer is. dan mag je gewoon het strand op

lytse2003

Berichten: 453
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Leidschendam

Re: strand zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 12:38

Allemaal al heel erg bedankt.

Missysop
Berichten: 95
Geregistreerd: 29-01-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: strand zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:36

In Hoek van Holland is het makkelijkste inderdaad ja, maar in 's gravezande of monster is het ook geen probleem, alleen in de zomer wordt het lastiger aangezien er dan op de grasvelden voor de duinen/strand campings staan in sgravezande en monster

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: strand zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:39

Inderdaad, Katwijk Ja Of wassenaar..

kekavo

Berichten: 739
Geregistreerd: 21-11-07
Woonplaats: thuis

Re: strand zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:51

Katwijk is volgens mij wel het hele jaar door betaalt parkeren. Maar je zit dan wel heel dicht bij het strand 9parkeren bij de reddingsbrigade is denk ik het makkelijst). Wassenaar weet ik niet waar je goed parkeren kan, daar kom ik nooit met de auto dus let ik er nooit op.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: strand zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:05

Bij Oostvoorne parkeren wij altijd aan de Berkenrijsweg/Berkenrijspad, zoiets Tong uitsteken Geen supergrote parkeerplaats, maar er staat meestal niets dus ruimte zat. Moet je een klein stukje langs de huizen (mooie grote huizen met pony's in de achtertuin, ben ik altijd weer jaloers op) en dan ga je de duinen in. En bij Hellevoetsluis heb je inderdaad een grote parkeerplaats en ben je zo op het strand.
Eventueel bij Rockanje, parkeren bij de Eerste Slag (of juist Tweede Slag Verward), is wel betaald parkeren geloof ik, en dan heb je direct een ruiterpad. Maar daar is het wel vrij druk met mensen, ik vind dat altijd een rotstukje (rij meestal van Oostvoorne naar Hellevoetsluis). Maar allemaal niet overdag toegankelijk 's zomers..
Renesse is ook wel leuk rijden, maar ook betaald parkeren als ik het me goed herinner.
Waar kan je eigenlijk bij Haamstede makkelijk het strand op? Want ik ben daar weleens bij de Boswachterij Westerschouwen gaan rijden (geloof ik), en wilde toen ook het strand op, maar dat ging zo achterlijk steil omhoog (en dus ook weer naar beneden) dat ik halverwege maar teruggegaan ben en gewoon een extra rondje gereden heb.. Dat vond ik echt geen doen, paard had met naar beneden gaan ook duidelijk moeite om d'r benen nog netjes neer te zetten.

Keuze genoeg dus om in Zuid Holland op het strand te rijden.

Efrit__
Berichten: 30
Geregistreerd: 23-03-08

Re: strand zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:38

Oostvoorne inderdaad, als je doorrijdt totaan het autostrand kun je dacht ik goed parkeren.
En ook bij hoek van holland kun je makkelijk parkeren.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: strand zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:41

als ik naar Oostvoorne gaat ,dan zet ik de trailer in een straatje vlakbij het lange fietspad
dan heb ik eerst een stukje weg dan een lang fietspad en dan pas het ruiterpad door het bos richting voormalig autostrand
dan zijn we al zo`n 40 min onderweg en lekker warm gereden en op de terugweg stappen we het grootste deel zodat ze lekker op adem en droog weer de trailer op kan.

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: strand zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 08:30

Bij katwijk heb je idd wel een groot parkeerterrein, maar dit is wel betaald parkeren...
In noordwijk (als je de schulpweg uitrijd) heb je ook een parkeerplaats, hier zie ik ook wel eens trailers staan maar dan moet je denk wel vroeg gaan of op rustige dagen... Want dit parkeerterrein wil met zonnig weer wel eens vol staan... Er zit daar ook een manege in de buurt (Bakker) misschien als je contact met hun opneemt dat je daar kan uitladen...