[ENQ] Het anti slip hoefijzer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

antilian0

[ENQ] Het anti slip hoefijzer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 12:42

Hallo iedereen,

Voor school moet ik een zelf verzonnen product presenteren op de vakbeurs. Het product dat wij hebben verzonnen is een anti slip hoefijzer. Dit is een standaard hoef ijzer met drie kalkoengaten waaronder je een rubberen laag met drie noppen in het ijzer kan duwen en dat het op die manier goed besvestigd is. HIerdoor heeft het paard meer grip over weggedeelten die glad zijn door bijvoorbeeld het slechte weer. Voor deze vakbeurs moeten wij een marktonderzoek houden. Dus hierbij wil ik jullie vragen of jullie de onderstaande vragen in willen vullen.

Alvast bedankt, Jeremy

1. gebruikt u hoefschoenen voor u paard?
2. vind u deze hoefschoenen handig in het gebruik?
3. zou u het anti slip ijzer gaan gebruiken?
4. denkt u dat het anti slip ijzer makkelijker is in het gebruik?
5. vind u de methode van aanbreng handiger bij het anti slip ijzer dan de hoefschoen?
6. wat vind u van de uitvinding van het anti slip ijzer?
7. denkt u dat het makkelijk is dan een hoefschoen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-03-08 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd.

Vjestagirl

Re: Het anti slip hoefijzer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:44

1. gebruikt u hoefschoenen voor u paard? Nee
2. vind u deze hoefschoenen handig in het gebruik? Nvt
3. zou u het anti slip ijzer gaan gebruiken? Nee, om de reden dat het onder de hoef geslagen moet worden, en dus slecht is voor het hoef meganisme
4. denkt u dat het anti slip ijzer makkelijker is in het gebruik? Ja
5. vind u de methode van aanbreng handiger bij het anti slip ijzer dan de hoefschoen? Ja
6. wat vind u van de uitvinding van het anti slip ijzer? kan ik zo niet zeggen, dan zou ik het moeten zien
7. denkt u dat het makkelijk is dan een hoefschoen? Ja

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:16

1. gebruikt u hoefschoenen voor u paard? nope, maar overweeg het wel naar de toekomst toe
2. vind u deze hoefschoenen handig in het gebruik? nvt
3. zou u het anti slip ijzer gaan gebruiken? eerlijk gezegd ben ik héél erg tegen ijzers. Dus denk het niet.
4. denkt u dat het anti slip ijzer makkelijker is in het gebruik? Waarschijnlijk wel.
5. vind u de methode van aanbreng handiger bij het anti slip ijzer dan de hoefschoen? denk van wel, maar daarom is het niet beter
ijzers blijven ijzers. ze veroorzaken trillingen in de hoef en het been wat op latere leeftijd het paard zeker niet ten goede komt. Blootvoets of schoenen bestaan enkel uit rubber en vangen de schokken op.... Bovendien moet je nog altijd de hoef verminken door er nagels in te slaan wat bij de hoefschoen het geval niet is. De hoefschoen hoef je ook niet constant aan te laten, het ijzer wel... Vind het ijzer nog teveel nadelen hebben tov blootvoets of hoefschoenen.
7. denkt u dat het makkelijk is dan een hoefschoen? volgens mij wel. Deraan en hopsakee gaan met die banaan Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:27

antilian0 schreef:
Hallo iedereen,

1. gebruikt u hoefschoenen voor u paard? Nee
3. zou u het anti slip ijzer gaan gebruiken? Nee
4. denkt u dat het anti slip ijzer makkelijker is in het gebruik? Nee
5. vind u de methode van aanbreng handiger bij het anti slip ijzer dan de hoefschoen? ??Plaatje??
6. wat vind u van de uitvinding van het anti slip ijzer? Oude wijn in nieuwe zakken
7. denkt u dat het makkelijk is dan een hoefschoen? geen idee

Iets soortgelijks is enkele jaren geleden op de markt gekomen en het heeft een goede reden waarom je er vrijwel niks meer van hoort. Het veroorzaakte serieuze gewrichtsproblemen bij paarden. Leuk verzonnen dus, maar de realiteit heeft je al ingehaald.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:10

Anouar staat op kunststof, dat is qua stroefheid te vergelijken met blote voeten.
Dus jullie hebben niet echt iets nieuws bedacht.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:28

1. gebruikt u hoefschoenen voor u paard? ja
2. vind u deze hoefschoenen handig in het gebruik? jazeker!
3. zou u het anti slip ijzer gaan gebruiken? nee, dan zouden er nagels in de hoef geslagen moeten worden en daar ben ik tegen
4. denkt u dat het anti slip ijzer makkelijker is in het gebruik? nee, je zal dan geen tussentijds onderhoud kunnen uitvoeren
5. vind u de methode van aanbreng handiger bij het anti slip ijzer dan de hoefschoen? nee absoluut niet
6. wat vind u van de uitvinding van het anti slip ijzer? het verschilt volgens mij niet veel van het kunststof ijzer
7. denkt u dat het makkelijk is dan een hoefschoen? ik denk dat als je het gebruiksgemak afweegt tegen elkaar dat het wat dat betreft gelijk is.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:09

antilian0 schreef:
1. gebruikt u hoefschoenen voor u paard? Momenteel niet, wel gedaan.
2. vind u deze hoefschoenen handig in het gebruik? Het kan makkelijker, maar het grote voordeel is, dat ze na gebruik uit kunnen en het paard de rest van de dag op blote voeten staat.
3. zou u het anti slip ijzer gaan gebruiken? Nee
4. denkt u dat het anti slip ijzer makkelijker is in het gebruik? Als je er toch al ijzers onder hebt, wel.
5. vind u de methode van aanbreng handiger bij het anti slip ijzer dan de hoefschoen? Geen idee. Ik denk dat het allebeide wel een kwestie van handigheid is. Bij het ijzer zul je van te voren de gaten schoon moeten maken.
6. wat vind u van de uitvinding van het anti slip ijzer? Een beetje mosterd na de maaltijd. Tegenwoordig heb je erg goed kunststof beslag en dus geen glijpartijen meer.
7. denkt u dat het makkelijk is dan een hoefschoen? Geen idee, als je er nog geen beslag onder hebt, kun je kiezen voor de hoefschoen of voor kunststofbeslag als je niet wilt dat je paard uitglijd op de straat. Of gewoon blote voeten. Als je paard al op ijzers staat dan is dat misschien wel handiger

XxSultanxX

Re: [ENQ] Het anti slip hoefijzer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:50

antilian0 schreef:
1. gebruikt u hoefschoenen voor u paard?
Nee

weet niet

3. zou u het anti slip ijzer gaan gebruiken?
Nee

4. denkt u dat het anti slip ijzer makkelijker is in het gebruik?
Nee

5. vind u de methode van aanbreng handiger bij het anti slip ijzer dan de hoefschoen?
weet ik niet

lijkt me gevaarlijk ...lijkt me ook niet goed voor de benen .
normaal als een paard loopt zet hij zijn voeten neer , en dan kan dat nog wat doorglijden
maar nu staat hij in 1x stil/vast . dat lijkt me niet goed voor de benen

7. denkt u dat het makkelijk is dan een hoefschoen?
nee