Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sonjim schreef:Gratis lijkt mij ook niet handig, maar goed. Ik vraag me namelijk af of je dan aanbod van adressen krijgt, ik ben best gastvrij, maar als iemand bij mij zou logeren, stro hooi en weide nodig heeft en zelf een slaapplek, water, gasverbruik en eten, dan kan dat mijns inziens niet voor niks. Dan legt de gastvrouw of man er namelijk op toe en dat kan de bedoeling niet zijn, tegen kostprijs is een ander verhaal.
ikenindi schreef:sonjim schreef:Gratis lijkt mij ook niet handig, maar goed. Ik vraag me namelijk af of je dan aanbod van adressen krijgt, ik ben best gastvrij, maar als iemand bij mij zou logeren, stro hooi en weide nodig heeft en zelf een slaapplek, water, gasverbruik en eten, dan kan dat mijns inziens niet voor niks. Dan legt de gastvrouw of man er namelijk op toe en dat kan de bedoeling niet zijn, tegen kostprijs is een ander verhaal.
maar als je er zelf ook gebruik van maakt logeer jij ergens anders ook gratis in ruil voor dat jij iemand anders gratis ontvangt...
. Kijk wederom naar het couchsurfing-principe. De mensen die dat doen, zijn niet de standaard viersterrenhotelgasten. En dat zal bij het ruiterspubliek net hetzelfde zijn. Er zijn nu eenmaal mensen die een minimum aan comfort/luxe/gemak nodig hebben, terwijl anderen daar liever geen geld aan geven en er niets mee inzitten om bv op een matras op de grond te slapen.
willeke_nijs schreef:je bent zo al vrij vlug veel geld kwijt voor een trektocht... Waarschijnlijk moet je toch wel ergens betalend overnachten, want zoveel adressen zijn er nu ook weer niet. Maar niet overal liggen betalende adressen, dan is zo'n gratis adres wel interessant!
Klarien schreef:De site zou echt bedoeld zijn voor de avonturier die weet dat hij niet betaalt en dus ook geen hoge verwachtingen heeft.

Waratje schreef:Klarien schreef:De site zou echt bedoeld zijn voor de avonturier die weet dat hij niet betaalt en dus ook geen hoge verwachtingen heeft.
Die avonturier zoekt geen adressen op een website, maar gaat gewoon rijden en zoekt onderweg die gastvrije mensen zelf wel op waar je met paard goedkoop (soms ook gratis) kunt overnachten. Maar de adressen waar dat lukt, moet je zeker niet op een website zetten, want dan krijg je dat iedereen daarheen gaat en die mensen er echt de lol niet meer van inzien en dus in de toekomst trektochtruiters gaan weigeren. Dan snij je jezelf behoorlijk in de vingers.
Als je een lange trektocht gaat rijden is het onderweg zoeken van je slaapplek de enige methode die kan werken, want je kunt niet van dag tot dag inplannen waar je bent op een tocht van een paar honderd kilometer. Er zijn zoveel factoren die je voortgang onderweg kunnen beïnvloeden en waar je gewoon mee om moet gaan, dat een strakke planning niet mogelijk is.
Klarien schreef:Mijn idee bij gastvrijheid, is dat je je als gast uiterst beleefd opstelt en geen dingen eist en verwacht en in principe tevreden moet zijn met alleen een plek om je paard neer te zetten en een tent op te zetten en water.
ikenindi schreef:Waratje schreef:Die avonturier zoekt geen adressen op een website, maar gaat gewoon rijden en zoekt onderweg die gastvrije mensen zelf wel op waar je met paard goedkoop (soms ook gratis) kunt overnachten. Maar de adressen waar dat lukt, moet je zeker niet op een website zetten, want dan krijg je dat iedereen daarheen gaat en die mensen er echt de lol niet meer van inzien en dus in de toekomst trektochtruiters gaan weigeren. Dan snij je jezelf behoorlijk in de vingers.
Als je een lange trektocht gaat rijden is het onderweg zoeken van je slaapplek de enige methode die kan werken, want je kunt niet van dag tot dag inplannen waar je bent op een tocht van een paar honderd kilometer. Er zijn zoveel factoren die je voortgang onderweg kunnen beïnvloeden en waar je gewoon mee om moet gaan, dat een strakke planning niet mogelijk is.
dat kan toch OOK? je zal als je een grote trektocht wil gaan maken meerdere slaapplekken nodig hebben. en ze liggen echt niet voor het oprapen. maar af en toe gratis tussendoor, en 1 die je al van te voren kunt `boeken` is toch lekker?