lekker ff kunnen laten gaan! tips??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

lekker ff kunnen laten gaan! tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 21:49

Als ik met mijn paard in de bossen ben denk ik altijd ik zou haar wel is een keer lekker willen laten gaan. wij hebben bij ons in de bossen veel brede paden, omdat zij manege paard is geweest en hgeeft aangeleerd om op elk breed pad te mogen crossen ( ) is het toch neit zo rielekst buiten rijden in ons bos. in die grote paden zitten natuurlijk zijpaadjes waar vanalles uit kan komen, honden, mensen fietsers wat gewoon gevaarlijk is.

Ik zou gewoon graag ergens is een keer gaan rijden waar ik haar goed kan laten gaan! en ik weet niet of iemand hier tips voor heeft? een renbaan zou ideaal zijn Knipoog maar dat is onmogelijk.. Iemand tips voor een natuurgebied waar dit kan? want ik denk dat het strand net zo gevaarlijk is vanwege honden en mensen. Of je gaat op maandag ochtend Knipoog

Kintagi

Re: lekker ff kunnen laten gaan! tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:03

Dwars over de loonse en drunese duinen.. ;x

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 22:10

ja maar daar moet je toch een vergunning voor hebben of zo iets? die heb ik in ieder geval niet haha

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:33

Is er in dat bos niet een of ander groot open grasveld? Daar reed ik vroeger altijd rondjes, dat was wel 100 bij 100 meter, dan kun je wel lekker gaan. Maar goed, opletten moet je altijd Lachen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:09

Chaosgirl schreef:

Dan weet je tenminste zeker dat de pootjes van je paard naar de kl*ten gaan Hamer

TS waar bij Eindhoven sta je met je paard? En heb je eventueel vervoer?

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:11

gewoon op een groot weiland idd Ja
als bij ons t weiland gehooit is kan ik mn gang weer heerlijk gaan Haha!
geen gevaar met mensen ed.
in het bos galopeer ik wel.. maar ik laat hem niet helemaal gaan!
ik ga iets verlicht zitten, en houd contact met de teugels en laat m iets harder als de arbeidsgalop gaan Lachen
en dan op een pad met enkele zijpaden, en als t niet zo druk is Lachen

Kintagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:13

@ waratje: over het gele zand dan he, niet de heide oid.

maar vergunning is groot woord, en je hebt ze ook voor 1 dag.. als het dan moet Knipoog

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:16

Rijd je in het joe mann? Dat klinkt iig hetzelfde als wat jij beschrijft Clown
Ik laat dr af en toe echt wel een flink stuk gaan, op de schietbaanlaan hier.

In boskant zit ook een lang, licht verhard pad maar zacht genoeg om flink hard te gaan Ja

Moet wel zeggen dat ik het niet vaak meer doe, omdat je toch idd vaak mensen of honden ofzo tegenkomt wat het best gevaarlijk maakt, maar er zijn hier wel stukken waar het kan.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 23:18

Chaosgirl schreef:
@ waratje: over het gele zand dan he, niet de heide oid.

Ik bedoel ook het gele zand.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 15:41

Weet je wat een Enk is? Zo niet: Akkerland (meestal aan een bosrand) met brede en overzichtelijke zandpaden ertussen)

Hier in de achterhoek hebben we veel van zulke Enken en zolang je nog over de mais heen kunt kijken naar het pad erachter kun je je paard heerlijk laten gaan.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:05

Het strand is op zich niet gevaarlijk, zeker niet wanneer het rustig is. De mensen en honden zijn niet het gevaarlijkst op het strand, maar de onzichtbare kuilen.

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:10

wij gaan altijd naar het mastbos daar heb je een pad van een aantal meter breed en het loopt rond. je komt op een gegeven moment kom je op een open vlakte uit met zwaar zand waar je hem eventueel op een volte kan zetten mocht je hem niet meer kunnen houden. Daar laten wij onze paarden altijd even de benen strekken

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 16:25

hier op de strabrechtse heide zijn wel een aantal paden met zo goed als geen zijweggetjes waar je je paard flink kan laten gaan Lachen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:31

Waarom is een renbaan onmogelijk? Wij hebben er 1 bij de stal waar we op pension staan en dat is de ideale beheerste omgeving om je paard eens lekker te laten gaan. Voor een klein bedrag mogen ook mensen die niet op stal staan hier gebruik van maken. Het is centraal in Nederland gelegen en vanaf Eindhoven iets meer dan een uur rijden met de trailer. Als je interesse hebt pb maar even.

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:11

Heb je geen tankbaan of zoiets dergelijks in de buurt,daar mag je vaak op zondag wel komen en daar kun je ze helemaal uit laten galloperen,op de tankbaan van de Leusderse hei kan dit..
Of over de Dikke Bart hier op het Kootwijkerzand (wel voorzichtig zijn wat een peesklap betreft als ze er niet aan gewend zijn..)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 18:04

Waratje schreef:
Chaosgirl schreef:

Dan weet je tenminste zeker dat de pootjes van je paard naar de kl*ten gaan Hamer

TS waar bij Eindhoven sta je met je paard? En heb je eventueel vervoer?

Mijn paard staat in Nuenen op pension. Dat ligt nabij eindhoven! en vervoer kan ik best wel regelen denk ik..

Bij ons in het bos zelf hoef ik het niet te proberen, mijn paard is vroeger manegepaard geweest en associeerd elk breed pad op gaan met die banaan dus ik rij niet rielekst.
Op een weiland ben ik op een of andere manier altijd bang dat ik uitglijd want als zij gaat, gaat ze echt hard haha.. Engels halfbloedje Nagelbijten / Gniffelen heeeel fijn hahaha Knipoog

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 18:06

LiNdA1986 schreef:
Het strand is op zich niet gevaarlijk, zeker niet wanneer het rustig is. De mensen en honden zijn niet het gevaarlijkst op het strand, maar de onzichtbare kuilen.

Veel kuilen? ook op het natte gedeelte van het strand? dat moet je inderdaad neit hebben. en dan ook niet zo een strand waar om de 100 meter van die palen staan schiet ook niet op haha

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:08

ik cross in het najaar vaak over het bouwland of weiland! aardig vlak je komt niemand tegen en je kunt je beestje echt laten gaan!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:34

Marlou_ schreef:
Mijn paard staat in Nuenen op pension. Dat ligt nabij eindhoven! en vervoer kan ik best wel regelen denk ik..

Bij ons in het bos zelf hoef ik het niet te proberen, mijn paard is vroeger manegepaard geweest en associeerd elk breed pad op gaan met die banaan dus ik rij niet rielekst.
Op een weiland ben ik op een of andere manier altijd bang dat ik uitglijd want als zij gaat, gaat ze echt hard haha.. Engels halfbloedje Nagelbijten / Gniffelen heeeel fijn hahaha Knipoog

Tja, ik zou zeggen kom gezellig hierheen, op de Ginkelse en Edese hei heb je diverse paden waar je je paard veilig kunt laten gaan. Er is voldoende overzicht, zodat je niet verrast wordt door mederecreanten en er is voldoende heuvelachtigheid om het paard helling op te kunnen laten lopen als je dat liever hebt. Er zijn ook diverse overnachtingsmogelijkheden, zodat je er een weekendje van zou kunnen maken Knipoog
Op zich is er bij Geldrop en Heeze ook behoorlijk wat mooi rijgebied, maar niet heel veel plekken waar je ongegeneerd plankgas kunt.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:50

Waratje schreef:
Op zich is er bij Geldrop en Heeze ook behoorlijk wat mooi rijgebied, maar niet heel veel plekken waar je ongegeneerd plankgas kunt.

ja zeker! een hoop ruiterpaden over de heide en in het bos met zeer weinig zijweggetjes Haha!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:53

In natuurgebied `De Pan´ ligt ook een heel erg breed en heel veilig pad.
Silence laat ik daar ook altijd even gaan.
Is niet zo ver van Eindhoven.

Je kunt in dit gebied zowieso heel uitgebreid rijden.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:03

de paden met honden is nix :S is er niet een tijdstip dat er bijna geen mensen zijn??

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:40

Heb je nergens een kanaal in de buurt? Hier zijn ook 2 echt super lange paden langs het kanaal, daar kun je ook echt loss haha. Er zijn geen zijpaden en de kant van het kanaal staan gewoon bomen. Hier tenminste, maar ik weet wel dat je dat op meerdere plekken hebt.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:34

Ik maak altijd een ritje naar het strand en daar kunnen we de paarden ook heerlijk laten gaan... Bij ons is het een heel breed strand en aangezien het niet echt bij een stad of dorp in de buurt ligt (je moet eerst door bos en duinen) is het dr vaak ook lekker rustig... Vooral in de winter en 's avonds... Als het dan eb is heb je ook een heerlijk vlak strand dat is echt super!!

Maar ja dat is helemaal in Noordwijk en daar kom je niet snel naartoe gereden...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:25

Marlou_ schreef:
LiNdA1986 schreef:

Veel kuilen? ook op het natte gedeelte van het strand? dat moet je inderdaad neit hebben. en dan ook niet zo een strand waar om de 100 meter van die palen staan schiet ook niet op haha

Ik heb jaren over het strand gegalopeerd, maar kuilen waren daar een zeldzaamheid. En ja, ik ben op diverse plekken in NL op het strand geweest; nooit problemen gehad.