Met paardje naar Noordwijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pecco_Myrthe

Met paardje naar Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 17:02

Hallo,

Ik ga in de zomer met mijn 2 paarden naar Noordwijk. Dit zal de aller eerste keer zijn dat ze de zee zien.
Is het een mooi gebied om daar te rijden langs het strand?
En heeft iemand nog tips om zoon 1e keer aan te pakken?
Het zijn 2 friezen maar zoon koel karakter hebben ze niet Knipoog
Ze zijn soms wat schikkerig.. Ook is het zo dat mijn jongste paardje in mei beleerd gaat worden ( voor de kar word nu gedaan )
En mijn oudste is nu sinds januari onder het zadel, die heb ik zelf beleerd.
Dus echt veel ervaring zullen ze niet hebben.
Alle tips zijn welkom!!

Pecco_Myrthe

Re: Met paardje naar Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 16:51

Niemand??

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:57

D'r zijn kennelijk niet zoveel mensen die erover nadenken Haha!
Wat ik zou doen is de eerste paar keer alleen stappen op het strand. Daarna een drafje erbij en die uitnodigende galop gewoon bewaren voor de volgende vakantie.
Ik weet het, dat zal niet meevallen, maar neem van mij aan, je zult er veel gemak van hebben, I've learned it the hard way...... Leer van mijn fouten, maak ze niet zelf Haha!

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 18:39

Ik zal zeker eerst gaan stappen.. Denk ook de eerste dag dat ik ze aan de hand mee neem.. Kunnen ze lekker om zich heen kijken en aan de golven wennen..
Het gaat me niet om het harde galloperen, dus zal die achterwegen laten Knipoog Dank je!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:40

Gewoon rijden zoals je altijd doet. En net wat Ikke zegt: laat die rengalop nog maar even achterwege Haha!.

Vooral als ze voor het eerst op het strand komen wil je niet dat je de knop "strand=knoerthard" er in programmeert.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:44

Waar ga je naartoe in Noordwijk? Ik ben een aantal keer op vakantie geweest naar een superhuisje in Noordwijkerhout met de paarden. Inderdaad zoveel mogelijk rijden als normaal. De paarden gedragen zich meestal wel, en het strand, nou ja, dat valt vaak ook wel mee Lachen. Succes en veel plezier!

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 18:46

Dank je!
Ik ga in een huisje voor 5 personen met paardenstallen erbij..
Als ik heb goed begreep ligt het bos er achter en daarvoor de zee (na een klein stukje lopen)
Het enige probleem zal zijn dat ze bang is voor vogels Knipoog

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:50

Ik denk dat ik daar ook geweest ben, een aantal keer dus. Ook een vijfpersoonhuisje met stallen, buitenbakje, mogelijkheid tot in de wei. We hadden ook een trampoline. Oprijlaantje om er te komen.......klinkt het bekend?

Daar hoefde je alleen de oprijlaan af te rijden en dan zo het bos in! Heb je het toevallig van een advertentie uit een paardenblad?

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 10:01

Nee niet uit een paardenblad.. Het stond op internet dacht ik..
Zal is kijken of ik de advertentie kan vinden;
http://rijdenaanhetstrand.nl/
Dat is em Knipoog

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:11

Ga op de dag dat je aankomt eerst een strandwandeling maken met je paarden (dus niet erop)
En kijk eens hoe ze reageren
zelf nam ik de Veulens/jonge paarden altijd mee aan de hand naast de moeder, en lopen ze zonder problemen zo de zee in.
met een ander mak paard (dat al gewend is aan het strand) mee is ook een optie, maar ik weet niet of dat in jullie geval mogelijk is.

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 10:49

Er gaat nog een paardje mee.. Maar daarvan weten we niet of die al gewend is aan het strand, ze hebben hem nog niet zo lang vandaar.
Maar ik ga idd de eerste dag aan de hand erheen.. Kunnen ze eerst even wennen Knipoog
En wie weet lopen ze zo de zee in hoor, die 2 van mij zijn af en toe zo onvoostelbaar haha
Maar bedankt voor je tips!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 07:54

Yep, dat is 'em. Heel goede keus Ja!!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:13

Bij Noordwijkerhout kan je ook lekker door bos en duinen rijden.
Je moet wel even opletten, in de zomer is het niet op hele strand rond noordwijk toegestaan om met paarden te komen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:24

Het is zeker mooi rijden in Noordwijk (ter hoogte van Noordwijkerhout). Dr zijn daar een aantal paden waar je een heerlijk galopje kunt doen, vooral richting lange velder slag langs de golfbaan.

Ik rij daar in de buurt op een manege (manege smit) en wij gaan altijd de hele zomer naar buiten. Maar inderdaad wat Horsefreak zegt, je mag niet de hele zomer het strand op... Wat ook een leuke is (als je een dagtochtje wil gaan doen) over het strand richting de amsterdamse waterleidingduinen (als ik het goed heb) dit doen wij ook wel eens op de manege en dan kom je echt door een heel mooi natuur gebied...

Er is trouwens ook een groot stuk strand afgesloten van wege werkzaamheden aan de kust (zijn zand aan het opspuiten en de duinen aan het verstevigen). Dus dit moet je ook even in de gaten houden...

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:30

Voor het Amsterdamse waterleiding duin heb je wel een ruiterbewijs nodig.