) [ http://www.scarlet.nl/~oudshoor/fotos/d ... sgrund.jpg zulke beesten, meestal erg vriendelijk, helaas nu niet dus] De beesten trokken enorm aan de riemen en blaften en gromden, alle drie onze richting in. De vrouw zag ons, en liet vervolgens haar eerste monster los. Met een sneltreinvaart rende het beest naar mijn ruin (die stond het dichtstbij daar zat mijn vriendin op) en viel zijn achterbenen aan, hij beet, maar godzeidank steeds mis. Wel in de staart maar gelukkig niet in de benen. Ik schreeuwde inmiddels enorm, want meestal gaan de honden dan wel weg. Ook stuurde ik mijn merrie met het hoofd naar de reu zodat ze niet zou schrikken als en weg zou rennen wat ze nog wel eens doet.
Mijn paarden zijn totaal niet bang voor honden dus mijn ruin stond heel relaxed terwijl het beest hem bevloog. De eigenaresse van de 3 monsters schreeuwde ook enorm (zij stond op zo'n 20M afstand) maar het beest luisterde totaal niet.
Toen liet ze haar tweede mormel los(!!!!) van zijn riem, die zijn broeder kwam helpen in de streid. De paarden schopten totaal niet naar de honden maar na een tijdje hebben we de paarden aangespoort in galop (ik ben hier tegen hoor, om weg te rennen, maar het werd me gewoon te gevaarlijk, die meesten waren half zo groot als mijn kleine paardjes) de honden hielden het een klein stukje bij, maar al snel waren ze uit het oog verdwenen.
Gelukkig is het 'goed' gegaan, maar wat nou als een van mijn paarden wél achteruit had geschopt, en zo'n beest had gedood? Zouden wij dan aansprakelijk zijn, of was dit dan uit zelfverdedeging? Wij overtraden de regels in princiepe niet, we waren op ruiterpad en stapten netjes.
En wat nou als ik een zweep bij me had gehad en had een van die honden flink geslagen? Ik beken dat ik best in staat ben om dat te doen, want een hondenbeet in een paardenbeen zie ik niet zitten.
Weten jullie het?
. Als ik dan moet kiezen dan liever die hond dan mijn paard.