Van Purmerend naar Zuidlaren te paard, te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liess__

Van Purmerend naar Zuidlaren te paard, te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 11:06

Hallo,
Ik heb de de FAQ gekeken, maar niet gevonden wat ik zoek..

Wij willen met z'n 2en te paard naar Zuidlaren rijden.

Maar ik moet het eerst nog aan mijn ouders vragen, maar ik wil eerst een beetje weten hoe of wat.

Mijn mede-reis genoot is overgings 20 Lachen , dus qua verantwoordelijkheid is het prima (Ik kan trouwens ook prima voor mezelf zorgen daar niet van)

Wij willen dus vanaf Purmerend/Wijdewormer naar Zuidlaren (Drenthe) rijden te paard.
In zuidlaren hebben we al een camping, en het gaat alleen om de heenreis, terug gaan we met de trailer.

Ten eerste: Is het mogelijk om dit te doen?
Hoeveel km kan je ongeveer per dag rijden? (En hoelang kan je op je paard zitten wat verantwoord is voor je paard?)
Hoeveel km p/u rijdt je ongeveer met het meeste stappen en af en toe een drafje? (Wij dachten zelf rond de 10 km p/u?)
Hoe kan je het beste je paard voorbereiden?
Wat moet je absoluut niet vergeten?

Spullen worden gebracht, en haar vader komt ons op overnachtingspunten tegemoet rijden om alles te controleren en begeleiden.
Ik weet wel dat mijn paard met gemak een uurtje of 5 lekker vlot door kan stappen met een drafje tussendoor.

Is er ook een boek met alle ruiterpaden, of een route die je kan fietsen en/of lopen?
Onze paarden zijn goed verkeersmak.

Ik hoop dat iemand weet of dit haalbaar is en verantwoord is.

Ik ben trouwens zelf 16, mijn paard is tegen die tijd 13, en die van haar ook.

Alvast bedankt!!

Sandrina

Re: Van Purmerend naar Zuidlaren te paard, te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:26

Ik voorzie veel problemen bij het gebied van Amsterdam. Je kunt daarom het beste over de polders gaan. Maar durven jullie over de dijk naar Enkhuizen naar Lelystad? die dijk is wel 34 km. lang! Als je paard goed getraind is red je dat net in een dag. Op het fietspad rijden en dan je weg in de polders vinden. Bij Harderwijk terug naar het oude land. Hoe lang wou je eraan besteden?
Wou je 200 km doen zonder enige ervaring?
mijn advies: laat je brengen naar Zuidlaren(kost je maar een dag, anders wel een week) en heb daar veel plezier!
Ik hoor wel wat je besloten hebt.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 11:32

Nee, we willen het niet doen zonder ervaring.
Zij heeft het zelf vaker gedaan Lachen Vergeten er bij te melden.

Dagtochten heb ik vaak gedaan (met name in Zuidlaren)
We dachten zelf dat we misschien beter bovenlangs konden gaan, zuidlaren ligt immers tegen de groningse kant aan.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:21

Bovenlangs in over de Afsluitdijk, die is nog langer dan de dijk die ik al noemde. Ga eens met Routenet zoeken voor een goede route via lelystad.

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:41

Ik heb geen idee hoe je er zult moeten komen, maar vind het wel heel wat om dit te ondernemen! Vooral, zoals Sandrina al zegt, met de "dijken" waar je bijna niet zonder kan.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:32

Als je de dijken overslaat is het best een leuke route voor de zomertijd.