Hallo,
Ik zit met een klein probleempje. Ik maak elke zondag met mijn tinker een buitenrit. Asterix is ontzettend makkelijk op buitenrit. Hij schrikt echt nergens van. Nu is het zo dat ik de afgelopen 2 keer een aantal paarden ben tegen gekomen. De eerste keer ging wel heel goed, maar die zagen we al heel in de verte aankomen. Dus toen ben ik gewoon gestopt en bleef mijn moeder er gewoon naast staan, voor het geval dat er iets zou gebeuren (daarvoor ben ik nog nooit paarden tegengekomen op buitenrit, dus wist niet hoe hij zou reageren). Maar gisteren kwamen we ook 3 paarden tegen. Maar die zagen we helemaal aankomen en zij ons ook niet. Dus die kwamen al dravend de bocht omstormen en mijn tinker schrok zich dus helemaal lam. De rest van de buitenrit was hij nogal nerveus en schrok van dingen die er helemaal niet waren.
Hebben jullie misschien tips hoe ik dit kan oplossen. Moet ik dit oefenen oid.? (Even voor de duidelijkheid: ik rijd dus alleen met mijn paard buiten en niet in een groep. Er fiets altijd wel iemand mee, maar er gaan geen andere paarden mee, omdat hier op stal niet zo super veel mensen buitenrijden).
Groetjes van Nienke.