Ruiterbewijs halen? Meld een locatie aan...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IngLio

Ruiterbewijs halen? Meld een locatie aan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 12:50

Beste bokkers,

na overleg met en toestemming van mod Maya open ik dit topic hier in BRT.
De bedoeling van dit topic is een lijst te maken met locaties waar je je ruiterbewijs kan halen.
Mede, omdat dit is steeds meer bossen etc verplicht is/wordt...

Dus mensen, barst los!
Waar heb jij je ruiterbewijs gehaald?

Gelieve te formuleren in het volgende formaat, zodat ik, als er genoeg locaties zijn verzameld, een lijst aan Maya kan sturen om die in de FAQ van BRT te plaatsen...

[provincie] [plaats] [manege/stal/organisatie] [contactpersoon] [telefoonnummer/email/www] [kosten]

voorbeeld: [Utrecht] [Maarssen] [manege Maarssen] [P. Pietjes] [pietjes@pietjes.nl] [123,-- euro per combinatie]

LET OP: dit is een topic ter verzameling van ruiterbewijs-locaties, niet voor eindeloze discussies over hoe het ging, hoe leuk of stom het was of de organisator te bekritiseren... iemand die wil weten hoe het op die locatie was, stuurt degene die de locatie heeft aangemeld maar een PB/PM.
Laatst bijgewerkt door IngLio op 14-02-08 13:17, in het totaal 2 keer bewerkt

ukje

Re: Ruiterbewijs halen? Meld een locatie aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:03

goed dat er eindelijk een topic komt had al zolang gezocht naar een topic en ben al zolang op zoek naar een plekje dus even een abbo.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:08

IngLio schreef:
Beste bokkers,

na overleg met en toestemming van mod Maya open ik dit topic hier in BRT.
De bedoeling van dit topic is een lijst te maken met locaties waar je je ruiterbewijs kan halen.
Mede, omdat dit is steeds meer bossen etc verplicht is/wordt...

Dit is stemmingmakerij van de bovenste plank en is domweg NIET WAAR! In tegendeel, steeds meer gebieden gaan over tot zelfstandige toegangsregelingen!
Dit even terzijde en voor alle duidelijkheid.
IngLio schreef:
Dus mensen, barst los!
Waar heb jij je ruiterbewijs gehaald?

Ik heb het ruiterbewijs gewoon op de manege gehaald waar ik toen in pension stond.
Je kunt gewoon een groep samenstellen en dit aanmelden bij de SRR. Zij geven aan welke eisen ze hebben, zorgen voor het studiemateriaal, de examinator en de rekening Duivel en dan is het geregeld. Het is dus niet noodzakelijk om naar een cursus te gaan, zoals 't Relaer in Raalte dat doet (dat adres komt echt in ELK topic naar boven), je kunt het gewoon thuis doen, mits je in staat bent aan de gevraagde omstandigheden te voldoen. Kwestie van overleg. De SRR is een rare club, maar ze bijten niet, dus gewoon bellen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:11

@ikke: moet dit per se via een manege zijn of kan dit ook op een particuliere stal?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:11

Limburg Herkenbosch Manege Venhof
http://www.venhof.nl/wb/index.php

Mijn moeder heeft hier het ruiterbewijs gehaald. Ze organiseren eens in de zoveel tijd een cursus. Ook mencursussen.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:13

[provincie] [raalte] [stal 't reelaer] [frouk] [www.reelaer.nl / stal@reelaer.nl] [299,-*]

* Let op: Dit bedrag is inclusief examenkosten, aanvraag ruiterpaspoort en verzendkosten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 09:24

timokyana schreef:
@ikke: moet dit per se via een manege zijn of kan dit ook op een particuliere stal?

Voor zover ik weet is elke lokatie goed die aan de gevraagde eisen van de SRR voldoet. Ponyclubterrein of privéstal zou dus geen probleem moeten zijn. Ze stellen wel minimum eisen aan het aantal deelnemers, maar ik heb geen getallen paraat.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 10:39

Dat is niet helemaal waar, binnenkort (of het is al ingesteld) moet de examenlocatie een veiligheidscertificaat hebben. Dat kost veel geld, dus er zullen nog maar weinig particuliere locaties gebruikt kunnen worden! De adressen waar ik mijn ruiter- en koetsiersbewijzen heb gehaald, gaan er dan ook mee stoppen.

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 10:44

ikke schreef:
Het is dus niet noodzakelijk om naar een cursus te gaan, zoals 't Relaer in Raalte dat doet (dat adres komt echt in ELK topic naar boven), je kunt het gewoon thuis doen, mits je in staat bent aan de gevraagde omstandigheden te voldoen. Kwestie van overleg.

Het is misschien niet noodzakelijk, maar wel gewoon heel erg leuk om het bij 't Reelaer te doen! Haha! Zij zijn erg ervaren en je hebt naast een nuttig ook nog een ontzettend leuk weekend Pling Misschien dat het daarom in elk topic genoemd wordt. Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 14:51

Grobegni schreef:
Dat is niet helemaal waar, binnenkort (of het is al ingesteld) moet de examenlocatie een veiligheidscertificaat hebben. Dat kost veel geld, dus er zullen nog maar weinig particuliere locaties gebruikt kunnen worden! De adressen waar ik mijn ruiter- en koetsiersbewijzen heb gehaald, gaan er dan ook mee stoppen.

Strikt genomen heb je gelijk met het veiligheidscertificaat. ik weet ook niet of het al definitief is, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van tijd.
het is echter niet alleen aan maneges voorbehouden om dat veiligheidscertificaat te halen, elke privéstal of ponyclub met eigen accomodatie kan het certificaat aanvragen en mits aan alle eisen voldaan, ook krijgen.
Daarmee zijn niet per sé bepaalde lokatiegroepen uitgesloten; slechts de eisen die aan een lokatie worden gesteld zijn strenger geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:45

Ikke, dit topic is in principe bedoeld voor een inventarisatie van de mogelijkheden waar je overal je ruiterbewijs kan behalen Lachen

Discussie over het wel / niet relevant zijn van het ruiterbewijs is hier niet de plaats. Dat kan in een ander topic. Of iemand een ruiterbewijs wilt halen of niet, is diens volledig eigen zaak.

Wat mij betreft dus weer terug naar het verzamelen naar locaties.

skatja23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:20

Weet iemand ook in de omgeving Rotterdam waar je je ruiterbewijs kan halen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:27

Maya schreef:
Ikke, dit topic is in principe bedoeld voor een inventarisatie van de mogelijkheden waar je overal je ruiterbewijs kan behalen Lachen

Discussie over het wel / niet relevant zijn van het ruiterbewijs is hier niet de plaats. Dat kan in een ander topic. Of iemand een ruiterbewijs wilt halen of niet, is diens volledig eigen zaak.

Wat mij betreft dus weer terug naar het verzamelen naar locaties.

Waar voer ik die discussie in dit topic???
Ik wil enkel de alternatieven belichten voor hen die om welke reden dan ook niet naar een georganiseerde cursus gaan. Deze mogelijkheid ben ik namelijk nog nooit tegen gekomen hier.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 00:15

Hilde_q schreef:
[Overijssel] [Raalte] [Stal 't Reelaer] [Frouk en Eline Miedema] [0572-363398 / www.reelaer.nl / stal@reelaer.nl] [299,-*] [in 1 weekend]

* Let op: Dit bedrag is inclusief examenkosten, aanvraag ruiterpaspoort en verzendkosten.

Klein beetje aangepast Bloos

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:06

Op deze site vind je volgens mij alle ins en outs van het ruiterbewijs, inclusief een lijst van examenplaatsen. Ook een stuk over de eisen waaraan de accomodatie moet voldoen, echt van alles.
http://www.ruiterbewijs.nl/srr/index.php?c=32&p=79 .
Ik heb geen ruiterbewijs en het nog niet nodig gehad, maar voor wie het halen wil is het misschien wel handig.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:14

Ik heb idd op de site van de SSR de lijst met examenplaatsen bekeken en rondgebeld tot ik een plekje vond. Die lijst is altijd up-to-date Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:15

@Maya
Lijkt me erg logisch dat er gewezen wordt op de niet juiste tekst dat het bijna overal verplicht gaat worden.
Dat roepen ze al 25 jaar en je ziet wat er tot nu toe van waar is.
Dat mensen het leuk vinden om te halen is wat anders en dat moeten ze zelf weten.
Maar mensen horen niet met valse voorwendselen er aan te beginnen, dat is niet eerlijk klantjes werven.

Hier in de buurt kun je het halen in Weert
http://www.vanhornehoeve.nl/
Onder het kopje cursussen meer info

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 09:44

Leanira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:06

Ik zou het gaan halen maar we konden nergens een plek vinden om het te doen. Geld al betaald en dat uiteindelijk ook kwijd enzo Boos! maarja...het word waarschijnlijk naar ik heb gehoord niet verplicht. Ik vond het zowie zo onzin eigelijk maarja.