Paarden/relax vakantie spanje animo voor?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat voor een paarden vakantie?

Voornamelijk trektochten in groepen!
10 (47%)
Zelf paarden kunnen huren en op eigen houtje de hort op gaan!
6 (28%)
Een paardrij/doe vakantie (fietsen/wandelen etc.)
5 (23%)

Totaal aantal stemmen: 21

Caroline1985

Paarden/relax vakantie spanje animo voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 19:12

Waar ik nu echt al heel erg lang benieuwd naar ben, is of er animo is voor een ruitervakantie in Spanje.
Zo ja wat verwacht je er van?
Welk paarden ras? Of verschillende paarden? Engelse zadels of western rijden?
Qua accomodatie wat is gewenst? (zwembad, BBQ etc.)

Wat heb je over voor een week ruitervakantie in een mooie omgeving in Spanje? (of langer)
Wat zouden jullie willen doen voor actieviteiten? Bijv. Trektocht, springen maar ook buiten de paarden om (voor 16+ bijv.) stappen in de stad in Spanje, een keer uit eten gaan, wil je fietsen kunnen huren?

Wil je dan op eigen houtje een paard huren en zelf met een vriend of vriendin of zelfs gezin paarden huren en zelf op pad gaan? Of is er meer interesse voor groepen vakanties? Met daar in weer verschillende groepen qua leeftijd en ervaring?

Ik ben gewoon eens benieuwd naar wat jullie verwachten en of willen tijdens zo een vakantie?!
Hoop wat informatie van jullie te krijgen Haha!

Thank you!!! Clown

ikke

Re: Paarden/relax vakantie spanje animo voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:23

Ik wil rijden in kleine groepjes. Hooguit vijf personen, inkl begeleiding. Ik wil ook niet meer gasten op de lokatie dan die paar mensen. Trektochten of dagritten vind ik een minder belangrijke keuze.
Ja, ik weet dat zo'n vakantie duurder is dan wanneer je met twintig man op stap gaat, maar dat is geen probleem, ik heb er geen problemen mee om te betalen voor kleinschaligheid.
Zo'n week rijden kost gewoon 700 - 800 euro (excl. reis!), maar voor dat geld kun je ook ECHT iets bieden. Dan kan ik als gast ook eisen stellen, zonder van de stalhouder het onmogelijke te vragen.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 19:30

@ ikke: Dank!!! Hier kan ik wel wat mee.. Haha! Ja kleine groepjes is inderdaad ook een stuk persoonlijker!!! Ik wacht verdere reacties af! Nogmaals bedankt! Haha!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:31

Oeeh geweldig idee! Ik ben gek op Spanje en als ik dat kan combineren met paarden is het helemaal top. Ik vind grote én kleine groepen leuk. Mijn voorkeur gaat uit naar hotels (ik heb een bloedhekel aan kamperen) en bungalows vind ik dus niet geweldig.. maar als ze luxe zijn ingericht, alle nodige voorzieningen hebben én je mij ervan kan verzekeren dat ik geen last heb van ongewenste gasten zoals kevertjes e.d. dan wil ik het wel overwegen. Voor 1 week zou ik ongeveer €450 per week uit willen geven pp, dit als ik het vergelijk met de hotels waar wij normaalgesproken heen gaan.

Trektocht, springen, clinics, uitgaan, BBQen en winkelen lijken me dingen die ik zeker wel zou willen doen. En natuurlijk wat cultureels meepikken.

Ik vind het zelf maar niks om aan het handje gehouden te worden door begeleiding; ik wil ook genoeg tijd om zelf in te delen en niet teveel in de gaten gehouden worden. Dan kan ik net zo goed thuis blijven. Knipoog

Engels én western vind ik allebei prima, als rassen zou ik toch voor de Spaanse types gaan: Anda, Lusitano, Lipizzaner, kruisingen hiervan en kruisingen met Arabieren zijn ook altijd erg mooi en vaak ook nog eens barok. Ja

Het idee vind ik top in ieder geval, als het doorgaat wil ik het zeker bespreken hier.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 20:08

@ redrumfox: Bedankt voor je reactie!! Ook hier kan ik wat mee.. Haha! Grappig hoe meningen uit een kunnen lopen, vandaar ook mijn vraag. Hoe kan je het voor iedereen zo leuk mogelijk maken.
En als je het hebt over bungalows moet je inderdaad geen huisjes hebben die op instorten staan met een bij elkaar geraapt zooitje aan meubilair.
Bedankt voor je mening en tips. Dit ga ik mee nemen Haha!.

Ik hoop op meer reacties! Haha!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:12

Er zijn zat mensen die eenauthentieke Spaanse inrichting juist leuk vinden (ik denk dat dat ook jouw doelgroep is), maar zelf vind ik altijd vakantie = verwennen = luxe. Je zult mij dus ook nooit op een camping of in een bungalowpark tegenkomen. Clown

neapolitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:14

ik zou gelijk meegaan
een combinatie van dressuur en buitenritten.
of een trektocht misschien?
accomodatie moet wel een beeeetje luxe hebben tenslotte is het er warm en ik douche toch wel graag Ach gut
wat voor mij wel heeel belangrijk is is de manier waarop ze met de paarden omgaan spanjaarden vooral de mannen zijn soms heel lomp en ruig met de paarden. Ik heb daarvan voldoende gezien. (gebruik bitten en sporen) Boos! dat wil ik dus niet als ik op de vakantie ben Cool
afhankelijk of het instructie is 800 euro/w
of trektochten 500 euro. in een kleine groep die gelijk is
veel eisen? als het maar gezellig is Cheese!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:19

Caroline1985 schreef:
Waar ik nu echt al heel erg lang benieuwd naar ben, is of er animo is voor een ruitervakantie in Spanje.
Ik zou het ontzettend leuk vinden! Ik verwacht dan een mooie omgeving en paarden in goede gezondheid, met goed tuigage en een fijne omgang, waarbij de dieren in principe lekker buiten in een kudde leven en zonder sporen/zwepen/trekken en duwen bereden worden

Engels of Western maakt mij niet zo uit. Wel zou ik persoonlijk héél graag grote, grove paarden zien.... Er zijn best ruitervakanties in Spanje, maar ik ga met mijn dikke kont niet op een arabiertje of kleine quarter zitten... Paarden als percherons, stevige kwpn'ers, evt tinkers ect, met een fijn, rustig en betrouwbaar karakter

Qua accomodatie zou ik graag willen zien: Zwembad, nette kamer, niet heel ver van strand, zee en stadje/dorpjes, 1 avond gezamelijke bbq lijkt me leuk, voor de rest gewoon de mogelijkheid zelf te koken of een hapje te gaan eten. Mogelijkheid tot alleen reizen en evt in een (zelfde leeftijd) groep terecht komen, maar ook gezins/familie/vrienden reizen mogelijk

Wat heb je over voor een week ruitervakantie in een mooie omgeving in Spanje? (of langer)
Tsja, hoeveel precies vind ik lastig, maar ik zou best meer willen uitgeven dan wat de gemiddelde vakantie kost ( zo rond de 600-800 euro zou ik best willen betalen voor beetje accomodatie excl eten. incl alles zo rond de 1000 euro kan ik me wel in vinden)
Wat zouden jullie willen doen voor actieviteiten? Bijv. Trektocht, springen maar ook buiten de paarden om (voor 16+ bijv.) stappen in de stad in Spanje, een keer uit eten gaan, wil je fietsen kunnen huren?
Voor mij zou het puur draaien om ontspannen ter paard in heerlijk weer... Geen dressuur of springen in een stoffige bak, maar lekkere buitenritten, rustig, relaxed en genieten. Een keer gezamelijk stappen of eten etc prima, maar dit niet als verplichting.

Wil je dan op eigen houtje een paard huren en zelf met een vriend of vriendin of zelfs gezin paarden huren en zelf op pad gaan? Of is er meer interesse voor groepen vakanties? Met daar in weer verschillende groepen qua leeftijd en ervaring?
Ik zou prima alleen zo'n soort vakantie gaan doen, lekker alleen ter paard een in alle rust een heerlijk rustig ritje in een mooie omgeving... ja hoor, dat zou ik helemaal zien zitten. Zelf ben ik geen 'groepenruiter', dus ik zou niet blij worden om verplicht met een groep van 15 man alles samen te doen en ruige ritten maken

Ik ben gewoon eens benieuwd naar wat jullie verwachten en of willen tijdens zo een vakantie?!
Hoop wat informatie van jullie te krijgen Haha!

Thank you!!! Clown

Haha, mocht je ooit nog eens bovenstaande vakanties gaan organiseren, MAIL ME Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 11-02-08 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:29

heb je even Knipoog
Het zou mij zoo geweldig lijken!! Zou het liefst in kleine groepjes eropuit trekken en ook niet op een massale manege oid zitten. Engels of western rijden maakt me niet zo heel veel uit. dat ligt er denk ik ook een beetje aan wat je wilt gaan doen, voor een lange buitenrit is western misschien wat lekkerder zittend? Geen voorkeur voor een bepaald paardenras, gewoon betrouwbare paarden (dus geen hobbel gewoon achter je voorganger aan paard, maar wel gewoon betrouwbaar) Zou wel graag groepjes hebben die ingedeeld zijn op basis van niveau. Buitenritten lijken me ideaal, je zit natuurlijk niet voor niets in zo een omgeving maar een keertje tussendoor een lesje springen oid is ook nooit weg! maar zou voor mij niet het belangrijkst zijn.
Qua accomodatie zou ik niet heel primitief willen zitten, wel verzorgd en schoon maar iets in de stijl van het land/omgeving bijvoorbeeld (denk aan ranch=blokhut, superluxe manege = hotel oid). Een zwembad is een hele prettige bijkomstigheid, maar zwemmen in het meer naast de hutjes heeft ook wel veel charmes!
Een keer stappen en dergelijke klinkt heel gezellig, maar zou niet verplicht moeten zijn. Een keer barbequen is altijd gezellig! voor de rest lijkt me zelf koken in de groepen (denk aan 6 personen ong) ook erg gezellig voor de rest van de week.
Zou het heerlijk vinden als er bijvoorbeeld fietsen aanwezig zijn zodat je ook ervoor kan kiezen er eens zelf op uit te trekken (mocht je daar nog puf voor hebben Knipoog)
Ik zou ongeveer 600 a 800 euro overhebben voor zo een reis (met eigen vervoer erheen dan, wel incl eten en bijv 1 drankje bij het eten)

enne de omgang met de paarden moet natuurlijk in de eerste plaats goed zijn, maar dat lijkt me logisch Lachen
vanwaar deze vragen? plannen om iets te beginnen? dan hoor ik het graag Tong uitsteken
*droomt tot die tijd nog even heerlijk verder Dromen *

edit: oeeh het is wel weer een baard van een verhaal geworden Bloos

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 20:35

Allemaal tot zo ver enorm bedankt!

Zitten hele goede bruikbare reacties tussen Haha! Super leuk dat er mensen zijn die reageren. Er zijn zoveel opties..
Mochten jullie of andere verder nog tips hebben dan hoor ik het graag! En Rosita, dan mail ik je zeker Knipoog

Lelle04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:35

persoonlijk vind ik van alles leuk.
Alleen als ik naar spanje zou gaan voor een paarden vakantie zou ik toch wel een aantal dingen zijn waar ik voor zou gaan dat is

* Vakantie met minimaal personen vanaf 16 jaar
* Ik vind alles goed om in te slapen behalve tenten
* Nette voorzieningen
* Mooie omgeving om te rijden
* Niet al te grote groepen ( met een max tot ong 15 pers.)
* Ook andere leuke dingen om te doen zoals stappen, shoppen
* En vooral dat de plekken van de dieren op en top in orde zijn

En voor een vakantie als deze dan ga ik van uit van 7 dagen wil ik dan ex de reis zo`n 400/500 voor betalen

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 23:14

Ooi, als mijn dochter ouder is, gaan we naar Andalusie om te rijden, i.i.g een week, waarin ik hogeschool dressuur les wil volgen en een trektocht of wat, net wat mogelijk is.
Ik heb zelf een P.R.E en wil niet op een ander ras rijden, voorwaarde is een PRE of Lusitano, liefst hengst, om te ervaren hoe ze werken.
Logies lijkt me leuk om in een hacienda/bungalow te slapen, hoef geen luxe, wel n goed bed en douche, zwembad is een must, om na een vermoeiende les of rit een duik te kunnen nemen.
Groepsgrote zo klein mogelijk, ik wil als mijn dochter minimaal 12 is, misschien nog wat ouder, maar wat ik zo heb gelezen, zijn de lessen dressuur maar voor 2 personen tegelijk, zal de groepsgrote ook vast niet zo groot zijn.
Trekken lijkt me niks, te lang in het zadel en stoffig, ik wil best een uur of 4 rijden, maar terug naar je acco voor slapen en eten.
Zou i.i.g nooit in de zomer gaan, te heet, wordt je zelf en de paarden lamlendig van, maar voor of najaar.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 23:20

Helemaal mee eens!!

Goede uitrusting voor de paarden en goede verzorging staan uiteraard voorop. Ach gut Slapen in tenten is uit den boze! Daar zou ik zelf ook niet voor gaan LOL.. Tong uitsteken

Groepen van boven de 16 is inderdaad een goede hoewel er ook een kans voor de jongere ruiters moet zijn, dus daar kan je dan weer speciale kampen voor regelen, met een ''programma'' op maat.

Ik ben het met jullie eens, niets moet verplicht worden als ik zelf ergens een hekel aan heb zijn dat verplichte activiteiten.. Boos!
Dus die zijn er sowieso niet mocht ik zoiets ooit gaan doen!!
Ik heb altijd zo iets van een vakantie moet wel een vakantie blijven, dus niets moet maar er moet een hoop bespreekbaar zijn. Het moet voor iedereen leuk zijn! Met verplichtingen creeer je toch een gedwongen sfeer en dat hebben we in het dagelijks leven al genoeg. Het moet een doe/relax vakantie zijn!!

I am still thinking and hoping for more tips Knipoog Vork

Bedankt voor zover allemaal dat jullie de moeite nemen om jullie wensen door te geven!! Haha! Bloos

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 11:11

Niemand verder?? Ik weet dat ik ongeduldig ben, maar ben zoooooooo nieuwschierig naar wat mensen voor wensen/eisen hebben voor een leuke vakantie in Spanje met paarden.. Bloos Clown

Lelle04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:25

persoonlijk vind ik van alles leuk.
Alleen als ik naar spanje zou gaan voor een paarden vakantie zou ik toch wel een aantal dingen zijn waar ik voor zou gaan dat is

* Vakantie met minimaal personen vanaf 16 jaar
* Ik vind alles goed om in te slapen behalve tenten
* Nette voorzieningen
* Mooie omgeving om te rijden
* Niet al te grote groepen ( met een max tot ong 15 pers.)
* Ook andere leuke dingen om te doen zoals stappen, shoppen
* En vooral dat de plekken van de dieren op en top in orde zijn
* Er moet een keuze zijn tot western en engels
* Persoonlijk zou ik niet voor 1 type paard gaan maar echt vanalles zodat er voor ieder wat is
En voor een vakantie als deze dan ga ik van uit van 7 dagen wil ik dan ex de reis zo`n 400/500 voor betalen

Extra dingen bij gezet

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 17:05

Thanks Lelle. Haha! Er zijn echt veel mogelijkheden!!! Pfff

ronald1960

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:18

Caroline1985 schreef:

Hai,

Mooi initiatief, ben zelf ook bezig met iets op te zetten maar dan ietje dichterbij.

succes Ronald.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 21:50

ronald1960 schreef:
Caroline1985 schreef:

Hai,

Mooi initiatief, ben zelf ook bezig met iets op te zetten maar dan ietje dichterbij.

succes Ronald.

@Ronald,

Cool Haha! Ja ik vindt het ook een mooi initiatief Tong uitsteken Alleen maar voorkeur gaat toch echt uit naar het buitenland.. Lekker zonnetje mooie omgeving. Ik zie mezelf al helemaal zitten Bloos Knipoog En natuurlijk helemaal mooi als je dat met andere kunt delen tijdens zo een vakantie Cool

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 23:24

Ronald, als jij bovenstaande( mijn reactie) kan realiseren in Nl. of net over de grens ofzo, wil ik best eerst een vakantie daar doen en later in Spanje bij Caroline Tong uitsteken

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 14:53

Hahahaha... Tong uitsteken Niet eens eerst bij mij?? Tong uitsteken banketstaaf gehe grapje.. Worden we nog concurenten ook Ronald Knipoog

ronald1960

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:04

Caroline1985 schreef:
Hahahaha... Tong uitsteken Niet eens eerst bij mij?? Tong uitsteken banketstaaf gehe grapje.. Worden we nog concurenten ook Ronald Knipoog

COLLEGA'S,

We kunnen best contact houden over onze vorderingen. Wij gaan half mei emigreren naar de Eifel.
Dat klinkt makkelijk maar valt in de praktijk niet altijd mee.
Er komt verschrikkelijk veel bij kijken, en dat vreet tijd.
BV. Alleen al voor het vinden van een geschikte locatie (die wij hebben gekocht en per 1 juni gaan runnen). Zijn wij al met al 1.5 jaar kwijt geraakt.

mvg,

Ronald

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:19

Caroline1985 schreef:

Mooie omgeving, gezellige mensen, goede zorg voor de dieren!!
Mijn voorkeur zou ook zeker uitgaan naar PRE's of de andere spaanse rassen of leuke kruisingen. Zadels, misschien allebei?
Rij zelf engels maar misshien is het juist leuk om op zo'n vakantie ook de westernse zadels uit te proberen..

Een zwembad is luxe, maar natuurlijk erg fijn met die hitte! Strand in de buurt, daar zou mijn voorkeur meer naar uitgaan (ook leuk met de paarden!!). Kamperen, huisjes, dat zou mij niet zoveel uit maken.

Ehm, das wel een lastige, hangt er erg van af. Denk zo'n 400-500 euro (excl. reiskosten). Voor een super georganiseerd iets met PRE hengsten waar je ook dressuurmatig echt wat van kan leren wel richting de 700-800.

Wat zouden jullie willen doen voor activiteiten? Bijv. Trektocht, springen maar ook buiten de paarden om (voor 16+ bijv.) stappen in de stad in Spanje, een keer uit eten gaan, wil je fietsen kunnen huren?
Springen en afwisselende activiteiten zijn natuurlijk altijd leuk!
Eten in de stad en een avondje stappen moet ook kunnen, zolang het maar niet verplicht word en je wel wat vrijgelaten wordt. Fietsen in spanje lijkt me niks Haha!

Zou het leuk vinden om in een groep te zitten, wel iedereen ongeveer zelfde ervaring, leeftijd hoeft niet per se maar niet dat je als enige tussen allemaal jonkies zit of juist alleen maar ouderen. Ook zou ik het lekker vinden om dr es een keer zelfstandig op uit te trekken.
Zou het ook heel gaaf vinden als ik paarden kan huren voor een week en dan een zelfstandige (vooruitgeplande) trektocht te maken

Ben benieuwd wat er allemaal uit deze ideeen gaat komen Haha!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 17:44

Hahaha we zijn druk bezig.. Haha!

En Ronald inderdaad het is inderdaad minder makkelijk dan er gedacht wordt. Je moet inderdaad een mooi stuk hebben, als je mensen wilt trekken want als dat al niet goed is kunnen ze net zo goed naar de concurent. Je moet wat te bieden hebben wat voor iedereen aantrekkelijk is, en daarbij moet je er zelf ook veel lol in hebben.

Je hebt vergunningen nodig en dan nog niet gesproken over de bouw zelf (of je moet iets klant en klaars vinden maar dat is moeilijk in Spanje dan Knipoog) Aangezien Spanje lang niet zo een paardenland als NL is. Je moet goede faciliteiten hebben maar ook een goede locatie in de zin van stadjes, strand etc. om naast het bezig zin met de paarden ook andere activiteiten te kunnen organiseren, of zodat de mensen zelf op pad kunnen!

Je moet leuke bewoners hebben en ga zo maar door.

Maar het is wel heel erg leuk..

Dus lieve mensen voor goede tips etc. laat je horennnnn Tong uitsteken Haha! JOU mening telt gna gna Clown)