Vinea (werken als reisleider)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

it_is_me

Vinea (werken als reisleider)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 18:03

Het lijkt mij erg leuk om van de zomer als vrijwilliger een ruiter/ponyzomerkamp te begeleiden.
Nu ben ik de site www.vinea.nl tegengekomen, waarbij je als reisleider aan de slag kunt op verschillende zomerkampen waaronder ponykampen.

Zijn er mensen die dit al eens eerder hebben gedaan. Zoja, wat is je ervaring ermee (positief, negatief) en wat is de gemiddelde leeftijd van de vrijwilligers. Ik ben namelijk zelf 26 jaar en vraag mij af of de meeste vrijwilligers jonger of van dezelfde leeftijd zijn.

Andere leuke ideeen of sites voor komende zomer zijn ook welkom?

Alvast bedankt!

jemaine

Re: Vinea (werken als reisleider)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 11:23

hey

Ik heb twee jaar geleden een zomerkamp begleid. Dat was een ponykamp. De gemiddelde leeftijd weet ik niet precies ik was zelf toen 19, en de rest rond die leeftijd. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd rond 22 ligt. 26 kan ook nog makkelijk hoor, en het is erg leuk. Je moet eerst een trainingsweekend volgen en als je geschikt bent mag je kampen begeleiden.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:16

Doen!
Het is echt het leukste wat er is! Ik ga deze zomer al voor de derde maal mee als reisleidster Lachen Ben begonnen toen ik 20 was, en de leeftijden van reisleiders variëren van 19 tot begin 30, dus maak je geen zorgen. Je krijgt ook een trainingsweekend waarin je vanalles leert en als je wordt aangenomen ga je je eerste week met een ervaren staf op vakantie.
Ik heb zelf ponykampen en dierentuinvakanties gedraaid. Leeftijden zijn ingedeeld in categoriën, erg prettig, ook voor de kinderen.
Vinea heeft een kamp op Texel, erg leuk, met strand en bosritten. Wel jammer dat je al om half 6 je bed uit moet voor de strandritten (de strandritten zijn van 8 tot 10 elke dag Slapen ) en je ligt elke dag pas na twaalven in bed (kinderen in bed stoppen, zelf nog schoonmaken en nabespreken).
Maar: het is het allemaal waard! Het is supergezellig en heerlijk om te doen Lachen

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 10:00

Bedankt voor de leuke reacties!

Hoeveel weken zijn jullie reisleidsters geweest? Is het de bedoeling dat je minimaal 4 weken draait. Of is minder ook goed? Zit zelf namelijk aan 3 weken te denken.

Bloempjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 11:43

Ik kan op de site niet vinden dat ze voor ponykampen mensen zoeken, dus vraag ik het hier maar even.
Kan je ook mee als keukenhulp zeg maar, dat je niet mee gaat op ritten, maar dat je zorgt dat alles op het kamp in orde is?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 12:04

Zoals ik het begrepen heb, zoeken ze reisleiders voor zomerkampen en volgens mij horen daar ponykampen ook bij. Of ze ook speciale keukenhulpen zoeken staat niet op de site. Wel heb ik gelezen dat koken en schoonmaken ook onder het takenpakket van de reisleiders valt.

westerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 12:11

bij ons komen altijd mensen van vinea en dat is echt een hele gezellige club.

Bloempjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 12:21

Oke dank je wel, ik ga er over nadenken, lijkt me wel super gezellig namelijk.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 20:45

Ik ben zelf een aantal jaren meegeweest als deelnemer, nu al weer 15 jaar geleden, maar het waren altijd ontzettend leuke en goed georganiseerde kampen. Ben zelfs meegeweest op een trektocht in Tsjechië, Pampeliska. Zelf heb ik mij destijds ook aangemeld als begeleiding, maar toen hadden ze er al genoeg. Inmiddels heb ik een fulltime baan en thuis nog een melkveebedrijf, dus de tijd ontbreekt. Ik zou het als ik jou was zeker proberen!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 07:15

it_is_me schreef:
Bedankt voor de leuke reacties!

Hoeveel weken zijn jullie reisleidsters geweest? Is het de bedoeling dat je minimaal 4 weken draait. Of is minder ook goed? Zit zelf namelijk aan 3 weken te denken.
Je moet een beschikbaarheid opgeven van minimaal 3 weken. Ikzelf geef altijd beschikbaarheid van minimaal een maand op (als dat mogelijk is), dan kan ik namelijk ook een weekje of een paar dagen vrij hebben. Drie kampen achter elkaar draaien vind ik namelijk te zwaar, maar er zijn er bij die negen weken achter elkaar doorgaan.
Bloempjes schreef:
Ik kan op de site niet vinden dat ze voor ponykampen mensen zoeken, dus vraag ik het hier maar even.
Kan je ook mee als keukenhulp zeg maar, dat je niet mee gaat op ritten, maar dat je zorgt dat alles op het kamp in orde is?

Bij Vinea ben ik met het kamp op Texel (Palomino/Haflinger) en in Bergeijk (Piaffe/Levade) meegeweest. Op Texel is het volgens mij wel de bedoeling dat je meerijdt. Van 8-10 is de strandrit en van 10-12 de bosrit. Het fijne is ook dat je zo de kinderen in de gaten kunt houden tijdens de rit. (Of meerijden echt verplicht is weet ik niet). In Bergeijk is dat wat makkelijker, dan krijgen ze les in de manege en gaan ze af en toe op buitenrit (de jongste groep 7/10 minder dan de oudere groep). Vaak wordt er wel iemand meegevraagd, maar dat kan dus ook je medereisleider zijn Lachen
it_is_me schreef:
Zoals ik het begrepen heb, zoeken ze reisleiders voor zomerkampen en volgens mij horen daar ponykampen ook bij. Of ze ook speciale keukenhulpen zoeken staat niet op de site. Wel heb ik gelezen dat koken en schoonmaken ook onder het takenpakket van de reisleiders valt.

Ja, ze zoeken het totaalplaatje. Als reisleider verzorg je alles wat de kinderen nodig hebben. Dat begint dus 's ochtends bij het wakker maken, ontbijt klaarzetten, boodschappen doen, begeleiden bij activiteiten, spellen voor tussendoor verzinnen, koken, afwassen, schoonmaken en dan de dag nabespreken en plannen wat je de rest van de week gaat doen. Je bent dus vaak van 's ochtends 7 tot 's avonds na 12en bezig. Bij de leeftijdsgroep 7-10 slapen ze al vroeg, dus ben je om een uur of 10 al klaar Lachen
westerdijk schreef:

Waar zit je? Lachen

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 09:52

westerdijk schreef:

Waar zit je? Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar!

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:19

misschien ook nog een aanrader: www.elisabeth-ruiterkampen.nl

Dit is vrijwilligerswerk bij een ruiterkamp voor gehandicapten. Hoef je maar 1 week beschikbaar voor te zijn. Is vaak wel fijn ivm je eigen werk. En is bovendien echt superleuk om te doen!
De leeftijd van de vrijwilligers is zeer gevarieerd. Ik had vorig jaar zelfs 2 gepensioneerden in de groep vrijwilligers, maar ook gewoon jonge mensen. Maar let op! het werkt aanstekelijk, als je eenmaal gaat blijf je gaan. Dit wordt nu mijn vierde jaar dat ik meega als vrijwilliger!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 19:36

Ik heb besloten dat ik toch niet met Vinea zomerkampen ga begeleiden. Wat mij tegen sprak was dat er een trainingsweek bij hoort en dan moet ik een deel van mijn vakantie opofferen en 3 weken vind ik toch nog wel wat veel. Ik ben nu aan het kijken voor een ruitervakantie in het buitenland. Kost wel wat, maar lijkt mij ook een superervaring.

Dus op dit topic mag een slotje.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:57

voor het elisabeth ruiterkamp is er maar 1 voorbereidingsdag en hoef je ook maar 1 week mee. Kost je dus weinig vrije dagen. Wel moet ik erbij zeggen dat je dan niet zelf rijdt die week (soms wel). Als je dat wel wil dan kan je inderdaad beter zelf op ruitervakantie. (zo een reis in het buitenland lijkt mij ook heel leuk!)
En oja, het kost helemaal niks om als vrijwilliger mee te gaan op ruiterkamp (alleen een hoop energie in die week Haha! ).

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 20:23

Een aantal jaren terug ben ik 3x als begeleidster meegeweest op zomerkamp vanuit een gymvereniging. Dat was ook ontzettend leuk en kostte inderdaad een hoop energie! Maar vind het wel erg leuk om zelf paard te rijden. Dus voor mij valt dat Elisabeth ruiterkamp af. Toch bedankt voor je reactie.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 13:42

Ok, succes met het vinden van een leuke vakantie!