Wat doe je met een trektocht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_26

Wat doe je met een trektocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 18:42

Hallo.
Ik ga deze zomer op trektocht.
Alleen ik vroeg me af.. Wat doe je dan precies behalve rondtrekken?
En waar overnacht je meestal? Op een camping ofzo?
En waar laat je je bagage?
Ik weet dat dit bij elke manege verschillend is, maar hebben jullie leuke ervaringen?
Groetjes Anne

ikke

Re: Wat doe je met een trektocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:12

Yep, januari 1996; hele goede herinneringen aan. Je weet wel, winters zoals we die de laatste paar jaar niet meer hebben gezien.
Bagage werd vervoerd. Overnachten deden we op maneges en kampeerboerderijen die ook stallen hadden.
Waar je je heel erg op verheugd als het overdag -5°C is, is een warme chocola met slagroom Haha! bij aankomst.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 19:53

Oeh, klinkt leuk!:D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 23:53

Bedoel je een georganiseerde trektocht of eentje die je zelf organiseert met je eigen paard?
Met het eerste heb ik geen ervaring, met het tweede wel en dan is het maar net wat je zelf regelt Clown

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:34

Als je met een georganiseerde trektocht mee gaat.. Waar ga je dan naartoe Lachen?

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 18:14

Ik bedoel een georganiseerde:D
En ik ga naar het Lamoen! Voor de eerste keer daar, en voor de eerste keer op trektocht.(was waarschijnlijk wel al duidelijk:P)

wivinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 03:16

Ik heb eens een trektocht gemaakt met een groep van bijna 30 man. Hier in Belgie vertrokken met als streefdoel de Perigor Noir in Frankrijk. Eten, overnachting, wassen, stalling, voeder,..... van dit alles hebben we afgehangen van de goede wil van de burgers onderweg.

Je zal verstelt staan hoe vriendelijk mensen kunnen zijn. In sommige dorpen waren ze al op de hoogte van onze aankomst voor wij daar waren. De mensen kwamen sponstaan met emmers water, appels en wortels voor de paarden en een pick nick voor de mensen. Ze vroegen of we daar niet een dag wouden blijven en genieten van hun gastvrijheid. Dat hebben we natuurlijk gedaan. Was ook een dagje rust voor de paarden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 08:49

Anne_26 schreef:
En ik ga naar het Lamoen! Voor de eerste keer daar, en voor de eerste keer op trektocht.(was waarschijnlijk wel al duidelijk:P)

Iedere club geeft natuurlijk z'n eigen draai aan het geheel, maar in principe gaat het volgt:
's morgens opstaan, ontbijt,
Paarden voeren en verzorgen,
Bagage klaarmaken, inpakken,
Paarden zadelen en bepakken en vertrekken.

Bij aankomst afzadelen, voeren en verzorgen.
Je slaapplek inrichten,
Eten en eventueel nog een keer de paarden controleren.
en dan slapen.

Pin me nu niet vast op exacte volgordes of details, iedereen heeft daar z'n eigen invulling van, maar verwacht niet dat er nog een volledig programma bij zit, daar hebben de meesten namelijk helemaal geen puf meer voor, is mijn ervaring. Warschijnlijk zullen er wel verschillende mogelijkheden zijn om je even te vermaken, maar veel energie hebben de meesten daar niet meer voor Haha!
Wat ze verder doen met pauzes onderweg is heel erg afhankelijk van het bedrijf. Sommigen houden 2 uur pauze, inkl afzadelen en voeren van de paarden, anderen eten even een broodje uit de hand en gaan verder.

Op de eerder gememoreerde wintertrektochten (we hebben het drie jaar gedaan) reden we in kleine groepjes (2 - 4 personen) volgens de kaart. We wisten waarheen we gingen en allen kenden het gebied redelijk goed. Wij brachten de avond door met eindeloos geOH, zoals een goed stel NVVR-leden betaamd Haha! Haha!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 08:13

ik ven met de zingendehuifkar op trektocht geweest was echt fantastisch! mooier dan backpacken in het buitenland bijv.
je kon op eigen paard mee of een paard van hun.
en we reden dan zo'n 5 uur per dag door het nationaal park dwingelderveld. (Drenthe) door bos hei zandpaden en meertjes.
mooie routes van boerencamping naar boerencamping.
We hadden zadeltassen vol met proviand en spullen voor onderweg. de bagage en tenten werden naar de campingsgebracht. onderweg ging je picknicken.
rond een uurtje of 5 kwam je op een camping aan paarden verzorgen tentjes opzetten, eten en dan nog lekker kletsen spelletjes doen bij een kampvuurtje.
na de nacht 's ochtends aan het ontbijt tentjes weer afbreken en de paarden verzorgen en zadelen.
weer een moie dag te paard op weg naar de volgende camping. ik vond het erg avontuurlijk, erg gezellig, erg mooi!
(ze zitten ook op hyves! http://dezingendehuifkar.hyves.nl/)

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 08:17

ikke schreef:
Anne_26 schreef:

Iedere club geeft natuurlijk z'n eigen draai aan het geheel,

Pin me nu niet vast op exacte volgordes of details, iedereen heeft daar z'n eigen invulling van, maar verwacht niet dat er nog een volledig programma bij zit, daar hebben de meesten namelijk helemaal geen puf meer voor, is mijn ervaring. Warschijnlijk zullen er wel verschillende mogelijkheden zijn om je even te vermaken, maar veel energie hebben de meesten daar niet meer voor Haha!
Wat ze verder doen met pauzes onderweg is heel erg afhankelijk van het bedrijf. Sommigen houden 2 uur pauze, inkl afzadelen en voeren van de paarden, anderen eten even een broodje uit de hand en gaan verder.

idd na een dag rijden ben je kapot hahah en wil je wel snel naar bed hoor! wij kletsten vaak nog even na bij een kampvuurtje ofzo.
nog een kaartspelletje of even wat drinken en snoepen. dat was het wel.
maar meer hoeft ook niet een trektocht gaat vooral om het rondreizen te paard dat is al een super ervaring op zich!

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 20:22

Oke, bedankt voor jullie reacties!:)
Ik ben echt vet nieuwschierig naar hoe het gaat worden!:D Ik hoop in elk geval dat we goed weer hebben!