manege centerparcs heijderbosch

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 19:28

Wij gaan in mei naar centerparcs, daar schijnt een manege naast te zitten waar je kunt rijden.
Misschien zijn jullie daar wel eens geweest.Ik zou graag willen weten, wat jullie ervaring is met de manege, omdat mijn ouders ook graag willen rijden én het lijkt me gewoon leuk om vooraf iets te weten over de manege zelf:)

marlies85

Berichten: 5310
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Oss

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:29

er zit inderdaad een manege bij.wat familie leden zijn wel eens op vakantie geweest daar en hun hebben goede ervaringen met die manege, goede begeleiding vriendelijk personeel en leuke paarden/pony's

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 19:31

marlies85 schreef:
er zit inderdaad een manege bij.wat familie leden zijn wel eens op vakantie geweest daar en hun hebben goede ervaringen met die manege, goede begeleiding vriendelijk personeel en leuke paarden/pony's


Weet iemand toevallig ook hoe het zit voor ervaren ruiters?

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:55

CalanthaMuis schreef:
marlies85 schreef:
er zit inderdaad een manege bij.wat familie leden zijn wel eens op vakantie geweest daar en hun hebben goede ervaringen met die manege, goede begeleiding vriendelijk personeel en leuke paarden/pony's


Weet iemand toevallig ook hoe het zit voor ervaren ruiters?

Het is tien jaar geleden dat ik er eens geweest ben, maar de kwaliteit van de ruiters zal wel niet heel veel zijn toegenomen. Het is een toeristische atractie, dus stel je van het niveau niet al te veel voor. Wat ik daar naar buiten zag gaan haalde vaak het niveau beginner niet eens. Men bleef erop zitten, maar daar was dan ook alles mee gezegd.
Misschien doen ze speciale ritten voor "gevorderden" maar dat moet je navragen, dat weet ik niet.

keetie_bijl

Berichten: 279
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: sint-maartensdijk

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:26

Hoi, dit is de site van de manege. http://www.bergemo.nl/
Misschien dat je hier kan vinden wat je zoekt.
Groetjes Keetie.

suffie
Berichten: 5728
Geregistreerd: 06-04-06

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:57

Een paar keer hier gereden tijdens 2 vakanties op Centerparcs en beide keren als zeer positief ervaren. Je kunt van te voren even bellen, maar je kunt er ook gewoon heen gaan. Ga er dan niet vanuit dat je meteen dezelfde dag kunt rijden, omdat het soms erg druk is. Ook met ervaren ruiters gaan ze goed om, want je moet altijd eerst een rondje in de baan rijden voordat je mee naar buiten mag en indien nodig wordt er nog van paard gewisseld. Ze vroegen mij of ik zelf kon zadelen en kwamen dat ook netjes controleren voordat ik opsteeg. Ik heb een aantal heerlijke buitenritten gemaakt onder begeleiding, want dat is verplicht. Ook een paar keer een flinke galop en veel gedraafd. Ze hebben ritten voor beginners, "half" gevorderd en gevorderd, maar ze horen je voor die tijd wel uit!

Denkt even terug aan 2 jaar geleden: Hans vroeg of ik wedstijdervaring had of misschien een eigen paard. In dit geval beide. Hij vroeg of ik een jong paard mee naar buiten wilde, wat nog niet zolang onder het zadel was, maar wel braaf. Dat noem ik meedenken en overleggen.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:00

Ik ben er ook twee keer een rit gemaakt.
Waren erg leuke ritten. Zeker geen beginnersritten, zaten flinke galopstukken bij.
De begeleiding (wel verplicht) vond ik ook erg fijn. Ze kijken echt hoe het met je gaat en als je iets niet wilt, houden ze daar rekening mee. Ook hielden ze goed rekening met de paarden.
Helemaal niks over aan te merken, twee super ritten gereden.
Ook leveren ze service Knipoog De eerste keer had ik op een paard gereden waar ik de tweede keer ook heel graag op wilde. Hebben alles op alles gezet om het voor elkaar te krijgen. Lukte helaas niet, maar ze hebben echt hun best gedaan.

xXlouiseXx
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: noord-holland

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:56

ja bij manege bergemo is het heel gezellig
hier heb je de paarden namen dan kan je het een beetje
uitzoeken

Beginners paarden
Ammoretto
Bangelo
Baretta
Black Jack
Bo
Calipo
Carmen
Ferre
Ilona
Max (Shire)
Nicky
Rocky
Rosalien
Silvermoon
Spencer
Susanne
Gevorderde paarden
Belle Fleur
Beborah
Belmondo
Happy
Jade
Janneke
Kaborah
Kasper
Kwinto
Liena
Little Jump
Master
Picasso
Simba
Susie
Winston
Shires
Pedro
Dicky
Clyde
Sonja
Jaarlingen
Orthos
Pandora
Bernie
Famke
Ceasar
Stranger
Beginner pony's
Big Trouble
Bruintje
Gus
Hoby
Hurby
Mariska
Moses
Olivier
Rosalien
Snoopy
Vlek
Whoopy
Wodka
Wandelpony's
Blacky
Elvis
Gijsje
Sjors
Snip
Gevorderde pony's
Boyke
Charonne
Ferro
Hercules
Iolus
Jamai
Obelix
Pino
Rakker
Rowan
Ticho
Vosje
Clown Clown Haha! Pling Pling

Sanne_Reth

Berichten: 44
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: ridderkerk

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 15:35

ik heb er ook een paar keer gereden en het is echt super leuk

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 09:24

Heb er jaren terug ook eens gereden, was erg leuk!
Inderdaad vriendelijk personeel, wordt goed doorgevraagd. Ook op wat voor soort paard / pony je graag wil rijden. Vooraf in de buitenbak rondgereden en werd alles nog eens geonctroleerd.
De buitenrit zelf was super, mooie omgeving, tempo goed verdeeld, kortom erg fijne rit!
Zou zo nog een keer gaan!

Leuk trouwens om te lezen dat hurby er nog is, daar reed ik toen op;-)

Nikita16

Berichten: 225
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:09

Ik heb er ook 2x gereden en dat was erg leuk!
Volgens mij zat ik toen beide keren op Mariska aangezien ik haar zo leuk vond Tong uitsteken

JoanneArnhem

Berichten: 909
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:23

Ben ik dan de enige met een negatieve ervaring hier?? Of negatief, maar heb hier niet de fijnste rit van mijn buitenrijd-carriere gehad.

Jaar of 6/8 geleden waren wij hier met een club vrienden, ik al 3 jaar niet gereden, vriendin ook niet, maar toch een ritje willen maken. Ons maar bij half-gevorderd opgegeven omdat we al zolang niet meer gereden hadden en er dus wel rekening met ons gehouden zou worden. Komen daar, staat me een joekel van een paard voor mij klaar en voor mijn vriendin hetzelfde. Ging nog een gezinramptoeristen mee, 5 grote paarden en 1 haflinger voor het meisje...(ik wilde ook graag een fjord of haflinger, maar max. kilo was 50, of was het leeftijd??) Het was een drama, meisje op haflinger is er 3 keer bijna afgestuiterd en zat te gillen, mijn paard was niet te houden en bleef maar doortanken, maar gewoon galloperen.....tot de hele familie achter ons begon te gillen en ik het eigenlijk ook niet echt grappig meer vond zijn we gestopt en hebben die rit niet meer gegalloppeerd. Ik vond het dus niet echt heel fijn....

Maar....we gaan binnenkort ook Centerparcs boeken, en om aan mijn "vrienden" te ontsnappen zullen we naar Heijderbos gaan en zal ik weer eens gaan rijden. Alleen vraag ik me af of er nog haflingers of fjorden zijn, want ik heb hoogtevrees en voel me prettiger op een kleintje.... Haha!

Stephanie87

Berichten: 1019
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Achter de Pc

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:39

ik ben begin dit jaar ook naar Heijderbos geweest, op zondagochtend belde ik om half 12 of ik en een vriendin(vriend heeft nog nooit gereden) een buitenrit konden maken? dit ging niet want de groepen waren al terug, op zich wel begrijpelijk maar toch jammer.
toen maar gevraagd of we gewoon in de bak konden rijden, dit kon wel maar alleen in een les. aangezien ik al 15 jaar rijdt kon ik niet samen met die vriendin rijden, of we moesten samen in een beginnersles alleen stappen dus, naja sorry maar daar ga ik niet voor betalen, we zijn dan ook niet geweest.

x_Katja_x

Berichten: 1491
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:34

Weet iemand of je ook met je eigen paard bij die manege terecht kan?

Daniellev
Berichten: 354
Geregistreerd: 05-07-07
Woonplaats: Duitsland

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:41

Wij zijn met kerst geweest. Onze dochters hadden allebei hun pony mee. We hebben het echt superleuk gehad en de pony's zijn super verwend daar. Ze zorgen er echt goed voor. Ons huisje zat vlak bij de manege. We hebben heerlijk gereden en ook lekker door het bos. De begeleiding voor degene zonder eigen pony/paard vond ik ook goed. Onze ervaring: wij gaan er absoluut nog eens heen. Heel gezellie.

Daniellev
Berichten: 354
Geregistreerd: 05-07-07
Woonplaats: Duitsland

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:43

Je paard/pony mag in overleg ook lekker de wei in. Je krijgt ook een eigen zadelkast. Goed geregeld verder allemaal. De trailer konden we daar ook laten staan.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:56

Daniellev hoeveel kost het dan om je paard daar te stallen? Vind je dat terug op de site van centerparcs?

UpDate_

Berichten: 1246
Geregistreerd: 20-02-07

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:00

Titsia schreef:
Daniellev hoeveel kost het dan om je paard daar te stallen? Vind je dat terug op de site van centerparcs?


ik ben er vorig jaar 2x geweest met mijn fjordje, heb het erg leuk gehad! koste geloof ik 50 euro van vrijdag tot maandag.

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:04

weet iemand trouwens ook of er bij center parks de hutteheugte ook en manege oid in de buurt is? ik ga hier deze zomer heen en het lijkt mij leuk om samen met mijn vriend en zijn broertje te gaan rijden.

Daniellev
Berichten: 354
Geregistreerd: 05-07-07
Woonplaats: Duitsland

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:16

Bij de huttenheugte zit ook redelijk dichtbij wel een manege. In Dalerveen: de Boekweitakkers. Kun je wel opzoeken denk ik.

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:00

Ik heb een aantal jaar geleden, tijdens een vakantie in een Centerparkshuisje, ook een buitenrit gemaakt bij Bergemo, samen met mijn schoonzusje die daar al eens op ponykamp was geweest. Ik reed op Ticho, een heel leuk te rijden pony. De buitenrit (ik geloof dat we toen wel konden kiezen voor een gevorderdenrit) was erg leuk, het bos is mooi, veel kronkelpaadjes kan ik me herinneren. We moesten wel eerst even een kwartiertje in de bak rijden, maar dat vind ik ook logisch. Ik heb het al met al als leuk ervaren.
Wel vond ik het jammer dat er zoveel gedraafd werd, echt lange stukken aaneen, terwijl het ongeveer de warmste dag van het jaar was... het kan aan mij hebben gelegen hoor (te weinig gedronken misschien), maar ik moest geloof ik een of twee keer vragen of we weer konden stappen, aangezien ik licht in m'n hoofd werd van de warmte. Voor de paardjes kan het ook niet heel prettig zijn geweest. Maargoed, dat zegt natuurlijk niet alles over de manege. Na afloop werden de paarden afgespoten.
Ik vond het leuk trouwens, dat er groepsstallen waren voor de pony's. Zijn die er nog steeds?

suffie
Berichten: 5728
Geregistreerd: 06-04-06

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:59

Yep, de Haflingers en Fjorden staan met elkaar in een grote loopstal in de loods.

maresie

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-01-06

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:07

wij zijn er ook een paar jaar geleden geweest met onze eigen paarden
super verzorging aardige eigenaar en stalhulpen
paarden zien er erg goed uit en groot en klein bos in de buurt

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:58

Ik vond het niet erg geweldig.. ik, mijn moeder en mijn zusje waren meegeweest met de huifkarrentocht. Was opzicht erg leuk, mooie omgeving en er stonden leuke paarden voor de kar. Ja Alleen wel jammer dat ze denk ik al wel 3/4 weken geleden naar de smid hadden gemogen, ijzers zater er nog maar net onder.
Toen we terug kwamen op de manege kon je door de stallen teruglopen.. ik schrok me kapot. Stallen waren onwijs vies (het was ochtend dus was misschien nog niks aan gedaan?) ik zag veel magere pony's en ze stonden er niet echt fit bij... 3 pony's gezien die gewoon met zadel en hoofdstel in op stal stonden en daar was verder geen mens bij te bekenen.. stonden ook gewoon los met de teugels over hun hals.. heel vreemd vond ik dat.
Waren een paar kinderen aan het rijden.. was meer spelen.
Mijn indruk was niet al te best... helaas, misschien was ik er op het verkeerde moment!

Edit: Paarden in de loopstal zagen er wel wat beter uit vond ik!

Huubkepuupke
Berichten: 10
Geregistreerd: 05-03-08

Re: manege centerparcs heijderbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:19

Ik heb daar ook ooit een buitenrit gemaakt!
Ze wilden me eigenlijk op een paard zetten, maar omdat ik een ijslander van 1.30 gewend was wilde ik liever een fjord of haflinger. Dat kon dus ook, geen probleem.
Van tevoren moesten we in de bak ff een proefrijden, om te kijken of je daadwerkelijk kon rijden. Caps zijn daar te leen/huur.
Een heerlijke rit gemaakt. Alleen één minpunt.... mijn haflinger liep echt niet lekker.... alsof ze op eieren liep. Gelukkig was het meerendeel van de route over een zachtere bodem. Maar op de verharde stukken had ze er echt last van. Dit heb ik wel aangegeven tijdens de rit.
Verder zagen de stallen er netjes uit. De haflinger waar ik op reed heb ik zelf op moeten zadelen, dus stond gelukkig niet met hoofdstel in de stal.... moet er niet aan denken! Dan was het voor mij rechts-om-keert terug naar het huisje.
Oja, de rit duurde 3 uur, en aangezien mijn (ex) ijslander niet kan draven had ik dat al heel lang niet meer gedaan..... spierpijn gegarandeerd hihihi

Groetjes Cynthia