Een dagtrektocht/buitenrit in Ierland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Een dagtrektocht/buitenrit in Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 17:47

Hoi,

Ik ga deze zomervakantie 4 weken op vakantie naar Ierland en ik mag daar van me ouders een dag paardrijden. Haha! Ik heb al op internet rond gekeken maar er staat daar zoveel informatie. Pfff... Dus ik dacht, ik kan het natuurlijk ook altijd aan andere mensen vragen die er ervaring mee hebben.

Het is dus maar 1 dagje, ik weet niet als je daar wel een trektocht op kan doen, maar een paar uur buiten rijden is ook goed, zolang ik maar en dagje buiten op een paard in Ierland ben geweest. Bloos Het liefst zou ik dan niet een buitenrit door een "gewoon" bos doen, zoals je die ook bij ons in Nederland hebt. Het liefst door de bergen enz. (Misschien ben ik nu een beetje veeleisend)

En dan de prijs, tja, toch liefst niet meer dan 100 euro, eigenlijk max. 50, het moet wel leuk blijven natuurlijk. Waar in Ierland dat maakt niet uit, want we gaan door héél Ierland trekken.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Clown

Groetjes,
Mara

Lise81

Re: Een dagtrektocht/buitenrit in Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:25

Toen ik nog met mijn ouders op vakantie ging, zocht ik meestal gewoon een manege in de buurt van de camping. (Vaak wist de campinghouder wel waar je kon paardrijden).
Wel aangeven dat je ook wel een galopje wilt doen Knipoog

In Ierland is er denk ik wel genoeg keus, is wel een echt paardenland. Ik zou er voor kiezen om in de Connemara te rijden, langs het strand.
(Heb 1x een trektocht gemaakt, maar dan met paard & wagen bij http://www.horsedrawncaravans.com/index.php?nlang=_en mijn ouders gingen met de huifkar en mijn zus en ik beide ernaast op een paard. Maar het binnenland is niet idioot indrukwekkend.)

http://www.clegganridingcentre.com/ (kost wel 25 euro per uur, 3 uur rit schijnt het leukste te zijn - langs het strand)
http://www.errislannanmanor.com/ (is volgens mij vooral door de heuvels)

Veel links naar andere maneges / paardgereleteerde activiteiten:
http://www.galway.net/todo/activities/equestrian.html

Ierland is sowieso een duur land, dus wil je een hele dag op een paard zitten dan is dat gewoon duur.

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 17:07

Ik ga begin volgende maand naar Dublin, dus als je daar in de buurt wat weet?! Let me know =D

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:03

Ik ga in de meivakantie ieder jaar naar Ierland en maak daar ook buitenritten. Ik ga dan naar Rivervalley Stables, ligt vlakbij het Killarney National park en een plaatsje (gehucht) dat Kilgarvan heet. En ik kan het echt aanraden!

De eigenaresse van de paarden heet Joyce (ze komt uit Nederland) en je kan daar ritten maken van 1-5 uur. Het is er wel heel klein, er staan meestal 5 tot 7 paardjes; vooral Ierse zoals tinkers en connemara's. Ze hebben allemaal hun eigen karakter maar ze zijn wel erg betrouwbaar en bomproof. Het is er niet echt luxe, maar ik heb het er altijd erg naar m'n zin en het is er heel gemoedelijk.

Hoeveel het ongeveer kost ligt aan de grootte van de groep. De buitenritten gaan vooral door de heuvels en de langere ook door de (ruige) bergen. Echt ontzettend mooi!

Als je meer wil weten of foto's wil zien kan je pb'en!:)

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:40

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:28