Het gaat in ieder geval over buiten rijden
mn vriendin en ik hebben elkaar beetje uit het oog verloren en kwamen elkaar vorig jaar weer tegen na een aantal jaar, nu door omstandigheden (een nare gebeurtenis) hebben we elkaar niet meer gezien buiten met uitgaan maar praten deden we niet.Nu dan afgelopen zaterdag stond ze alleen en ben met dr gaan praten, ze zei me dat we nog steeds eens samen zouden gaan rijden dus bij deze.
Ik woon in Landgraaf (zuid-limburg) en zoek 1 of 2 paarden die we kunnen huren om lekker rustig wat te rijden (onder rustig versta ik zelf echt rustig zoals ik ook met mijn jonge paard doe, grotendeels stappen een klein drafje en miss ook een galopje, onderweg afstappen en ergens rusten, miss zelfs een stukje naast het paard lopen om hem te ontlasten! dus niet echt heftig paardrijden zodat het dier na 1 a 2 uur echt moe is.
"mijn" paard staat an de rand van de brunssummerheide maar zij heeft geen paardje ter beschikking.Weet iemand waar men zonder begeleiding mag rijden een tijd? met maar 1 of 2 paarden van hun (ken wel een manege maar hun verhuren alleen aan minimaal 6 personen dus dat werkt niet he!)
We waren aan het denken als we niks vonden bij de brunssummerhiede/landgraaf en ik dus niet met mn eigen paardje kan rijden (geen trailer :S en denk dat zij ook geen trailer mag rijden ze heeft alleen dr rijbewijs gehaalt) dan maar naar maastricht daar friezen te gaan rijden.
MAAR als iemand rond maastricht vind (of de zelfde afstand van langraaf-maastricht) bijv. geleen/sittard dan vinden we dit ook prima! wel hebben we een voorkeur op paarden of anders 1-pony's en uiteraard niet TE duur.
Zou iemand zelf prive mensen weten die dit wel willen, of je hebt zelf misschien 1 of 2 paarden ter beschikking (gulpen/vaals/epen is ook mooi trouwens
) dan even de volgende info!zou ik met mijn paard gaan zoek ik nog 1 paardje rond de 1.60 of net 1.70 voor mn vriendin, zo dat ze ongeveer even groot zijn.voor haar moet hij wel engels gereden zijn. (ze heeft op paardrijden gezeten vroeger en behoorlijke tijd ook! ze is gewent op paarden te rijden maar een e-pony zou ook gaan.
als het gaat voor ons beiden dan is het vanaf een e-pony welkom tot??? shire formaat ha

Ras doet er niet echt toe, fries,shire,arabier,quarter enc...
ikzelf heb westernstijl gereden met mn vorige paardje, paard van nu is nu een tijdje ingereden (engels) maar moet alles verder nog leren (trouwens schat van een dier en doet niet moeilijk met andere paarden)
nja het doet er ook niet toe heb je in de buurt van de brunssumerhiede of anders rond zuid-limburg 1 of 2 paardjes voor ons ter beschikking zou dit idiaal zijn!
PS: voor mij maakt het niet uit of hij/zij tempramentvol is of niet of jonger, ik werk op een stoeterij waar ik bezig ben met pasgeboren veulens tot de oudere paarden hengsten en merrie's. mag Natural gereden worden, engels maar ook western! voor haar houd ik het op engels en een wat rustiger paard (althans niet voor een te ervaren ruiter) (dit is alleen van toepassing als het bij particulier is! een manege of fokkerij/stoeterij heeft meestal verschillende grote's en tempramenten he
)