Hoe zit het met jullie gedrag op buitenrit? En met het gedrag van de mensen die je tegen komt? Zowel de ruiters, als de honden-eigenaren. En wat te denken van de mest, ruim je die op? Of stuur je je paard op tijd de berm in?
Op buitenrit, alleen of met meerderen, passeer ik tegemoedkomers altijd in stap. Zowel voetgangers, fietser, honden als andere ruiters. Tegen iedereen vrolijk gedag zeggen werkt ook erg goed en krijg je opeens heel andere blikken.
Ben een tijdje terug zo vrolijk begroet door iemand die het prachtig vond om twee paarden langs haar dorp te zien komen. Zelfs wanneer mijn paard besluit niet meteen braaf aan de kant te gaan is men nog vriendelijk wanneer ik mijn excusses aan bied.
Ik vind het heerlijk

Maar goed, begrijp dat netzoals in de bak ruiters zijn die nergens rekening mee houden, die ook buiten komen. Vraag me soms echt af, zouden die mensen in het leven buiten hun paard ook zo weinig rekening met anderen houden?

de labrador lag op zijn rug onderdanig te zijn, en de andere hond vond ook dat zo'n grote hond geen partij was. Maar geen negatieve ervaring met een paard zo
)

haha) nee, ik kom soms mensen tegen, zeg ik vriendelijk mevrouw, wilt u uw hond bij u pakken want mijn paard kan nog wel eens schoppen, en dan krijg ik het antwoord Maar jij loopt toch op het voetpad
sorry, maar omdat ik op het voetpad loop is het rechtvaardig om je hond dood te laten trappen? ik was ook niet goed, maar dat antwoord vond ik een beetje vreemd. of mensen die zon klein rothondje om je heen laten circelen