Oversteek van Stroe naar Kootwijk????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

B10

Oversteek van Stroe naar Kootwijk????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 09:43

Wie weet hoe ik het beste van Stroe (aan de verkeerde kant van de snelweg en spoor,zeg maar) naar Kootwijk kan rijden zonder dat ik helemaal langs dat millitair oefengebied hoef,dat is namelijk zo om rijden en scheelt volgens mij ruim een uur.
Moet je persé daar bij de Rotterdammer oversteken?
Ben benieuwd of er ook een veiliger routte bestaat om daar te komen.
Zo niet heb ik niets te klagen want aan de kant waar ik kom te wonen kan ik me uren vermaken maar zou ook graag eens de kant van Kootwijk op willen want het schijnt daar erg mooi te zijn,vandaar...
Is er iemand hier op bokt die daar wel rijdt of heeft gereden?
Ik hoop wat te horen..

Groetjes Bettine

dynamiek

Re: Oversteek van Stroe naar Kootwijk????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:05

Hmm ken dat hoekje net niet, je moet eens naar Novy Soort blokker winkeltje) gaan in Harskamp die verkoopt ruiterkaartjes van hier uit de buurt voor 50 euro cent Knipoog .

Ik zit ook aan mijn kant met het militairterrein er tussen, doordeweeks moet ik om rijden via de rondweg om het bos in te komen, in het weekend gooit men het militairterrein open voor wandelaars en fietsers en dan ga ik te paard via het militairterrein naar het bos dan sta ik binnen 10 minuten midden in het bos Haha! Weet niet of dat ook bij jou kan?

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 02:06

mmm... ik heb hier geen kaart bij de hand, maar er zijn een aantal plaatsen waar je door een tunneltje onder de snelweg door kan gaan.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 07:04

Als je het kaartje van van de boswachterij hebt zie je 4 overstreekplaatsen waar je het spoor en de A1 onderdoor/overheen kunt rijden.

Dit is heel duidelijk aangeven. Let wel op want er is 1 plek waar je met een drug over de A1 moet, rest is eronderdoor.

Kaartje kun je bij de vvv/maneges / ruitersportcentra in de buurt zo halen.

B10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 18:47

Bedankt voor de info!!
Ik heb verschillende ruiterkaarten (ook van Staatsbosbeheer)
Ik zou dus eventueel in de weekenden wel dwars door het millitair oefenterrein kunnen rijden??
Daar zou ik al heel blij mee zijn!!
Vanaf mijn kant (ik zit meteen aan het ruiterpad) kan ik heel veel kanten op,dus eigenlijk heb ik niets te klagen maar zou ook graag eens bij het Kootwijkerzand willen rijden...
Maar het gaat helemaal goedkomen.
Bedankt!!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 09:37

Je kan absoluut niet door het militair oefenterrein, dat is altijd afgesloten (gelukkig maar)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 08:07

Het militaire terrein (harskamperzand) ligt toch onder Kootwijk en niet tussen Kootwijk(erzand) en de snelweg?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 08:15

Militaire terrein ligt tussen Harsklamp en Kootwijk in.
Vanaf Kootwijk aan de overkant van de vlakte, hier kun je alleen omheen rijden en niet doorheen ( godzijdank!) Er wordt nl dagelijks volop op los geknald daar....

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:28

Vreemd hier bij ons gaan we wel over het militairterrein heen! het wordt het weekend altijd opengegooid!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:30

ElCamino schreef:
Vanaf Kootwijk aan de overkant van de vlakte, hier kun je alleen omheen rijden en niet doorheen ( godzijdank!) Er wordt nl dagelijks volop op los geknald daar....

Ze schieten op vaste plekken er zijn 37 schietbanen en dit zijn zegmaar schietbanen, ze schieten niet lukraak maar ergens het bos in Knipoog

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:20

ElCamino schreef:

Klopt, het ligt tussen Harskamp en Kootwijk in.
Je kunt er langs rijden maar niet overheen.
Er zijn daar altijd veel oefeningen aan de gang.
Aan de kant van Stroe ben je al snel aangewezen op die ingang vlakbij de Rotterdammer. Bij de Kootwijkerbroek kant heb je meer mogelijkheden. Bijvoorbeeld bij Onder de Kastanje, via de Heetweg. En er is ook een inrit naar Kootwijk, je moet dan die 100km ( of is het 80km ) weg oversteken, deze overgang is puur daarvoor. Deze is bij een bord van een of andere camping die daar in het weiland staat. Je mag die oversteek ook niet indraaien vanaf die N weg. Wellicht is die dichterbij voor jou.

Ga wekelijks speciaal met de trailer naar Kootwijk (terwijl we zelf maar een paar honderd meter van het bos afzitten), vind het daar heerlijk om te rijden. De omgeving is mooi en lekker afwisselend, kom er vaak wild tegen. De paden zijn afhankelijk van het jaargetijde soms wat aan de zware kant en soms wat erg drassig. De ruiterpaden vind ik goed aangegeven.
Bij de VVV of de boekhandel kan je een kaart kopen voor rond de € 1.= en daar staan alle paden zeer duidelijk op aangegeven met de oversteken en maneges e.d in de buurt.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:03

De pensiongasten van stal van Ommen maakt zelfs zowat elk weekend gebruik van de oversteek van het militairterrein, van hun had ik de tip gekregen, vroeger was het 7 dagen per week geopend nu nog alleen in het weekend, van hun had ik de tip gekregen de oversteek.

Het is een zandpad waar fietsers en voetgangers ook gebruik van maken.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:36

ok, dat wist ik niet. Ik weet niet beter dan dat je er niet overheen kunt. Wee wat geleerd....*gaat hem opzoeken*

B10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 16:22

Heel erg bedankt allemaal en ik ga die oversteek zeker vinden!!!
Groetjes Bettine

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:51

dynamiek schreef:
De pensiongasten van stal van Ommen maakt zelfs zowat elk weekend gebruik van de oversteek van het militairterrein, van hun had ik de tip gekregen, vroeger was het 7 dagen per week geopend nu nog alleen in het weekend, van hun had ik de tip gekregen de oversteek.

Het is een zandpad waar fietsers en voetgangers ook gebruik van maken.

is voor mij ook nieuw, rij er altijd braaf langs!
altijd handig om te weten dit soort dingen!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:14

ElCamino schreef:

Maar als je van de verkeerde kant van de snelweg naar het Kootwijkerzand wil heb je toch helemaal niets met dat terrein te maken?

B10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 18:28

Lenneke_ schreef:
ElCamino schreef:

Maar als je van de verkeerde kant van de snelweg naar het Kootwijkerzand wil heb je toch helemaal niets met dat terrein te maken?

Wel als je niet daar bij de Rotterdammer over wilt steken,vrees ik...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:10

Zo zit het ongeveer

Rood is het Harskamperzand (schietterrein)
Groen is het Kootwijkerzand
Blauw zijn tunnels
Geel is een brug

Dus om vanaf de andere kant van de A1 op het Kootwijkerzand te komen heb je helemaal niets met het schietterein te maken.

http://img80.imageshack.us/img80/9572/kootwijkol2.png

Ik heb beide tunnels en de brug een keer gedaan. De tunnels zijn echt een makkie, totaal niet eng en zelfs de brug vond ik reuze meevallen

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:27

Lenneke aan de linker kant van de snelweg zit ook nog een stuk militairterrein ik denk dat zei dat ook bedoelt! en dat is een ander militair terrein wat ik bedoel.

Het rood aangegeven schietterrein klopt volgens mij niet, of het beeld vertekent zo.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:30

Het rode is zeker weten het schietterein. Ongeveer dan, ik heb het niet precies getekend.

Dat er aan de andere kant ook nog wat zat wist ik niet

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:31

Voor de mensen die de oversteek zoeken van Harskamp naar het bos, dan moet je de Radioweg op daar door het klaphekje heen en dan zit gelijk aan de linkerkant een breed zandpad die ga je op deze rij je uit en dan weer door het klaphekje heen en dan sta je midden in het bos. op de hoofdruiterpad van het bos

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:35

Lenneke_ schreef:
Het rode is zeker weten het schietterein. Ongeveer dan, ik heb het niet precies getekend.

Dat er aan de andere kant ook nog wat zat wist ik niet

Ik heb net nog naar je tekening zitten kijken, mijn gevoel zegt dat er nog een stuk bos zit tusen jouw groene rondje en het rode rondje, hoe heet die site eigenlijk waar je eigen huis kan bekijken? dan ga ik effe zoeken of dat zo is.

B10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 09:51

Google earth....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:21

dynamiek schreef:
Lenneke aan de linker kant van de snelweg zit ook nog een stuk militairterrein ik denk dat zei dat ook bedoelt! en dat is een ander militair terrein wat ik bedoel.

Het rood aangegeven schietterrein klopt volgens mij niet, of het beeld vertekent zo.

Dat andere terrein zit dat niet meer naar de rotonde toe richting Garderen bij Hotel Restaurant Zondag? Daar zit in elk geval ook een militair gebeuren.