Buitenrit of manege Spanje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chiba

Buitenrit of manege Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 19:04

Ik ga soms op vakantie in Spanje en zou er graag eens gaan paardrijden. Zijn er hier mensen die (goede) maneges weten in de buurt van Allicante- Murcia- Torreveija? Om eens een buitenrit te maken of gewoon een les te volgen. Dus een manege waar ze Nederlands spreken of goed Engels spreken...?

Anoniem

Re: Buitenrit of manege Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 09:45

Ik ben een knuppel in de topografie van Spanje, dus je moet zelf maar even kijken of het op een reisbare afstand is Bloos Clown

Link naar een foto-impressie topic op Bokt : Indrukwekkende buitenrit door het mooie Andalucia

Link naar het bedrijf : http://www.horseridingmarbella.com/

Daar hebben wij een twee uur durende buitenrit gemaakt voor gevorderden in de bergen, je moest alleen geen hoogtevrees hebben, en da's geen geintje zoals je op de foto's kan zien. Paarden waren in tópconditie, qua rijden ook heerlijk Lachen Fel, pittig en toch zo braaf en betrouwbaar op de diverse punten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:59

Maya schreef:
Ik ben een knuppel in de topografie van Spanje, dus je moet zelf maar even kijken of het op een reisbare afstand is Bloos Clown

Dat is inderdaad een knáp stuk verder dan Parijs van Amsterdam Knipoog

Er zitten bij Alicante zóveel nederlanders permanent en als toerist dat je dit daar het beste gewoon ter plaatse kan vragen. Verder staan er in elk locaal advertentieblaadje (die zijn daar ook gewoon in het néderlands!) maneges geadverteeerd.

Veel plezier,

hc

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 19:33

Huertecilla schreef:
Maya schreef:

Dat is inderdaad een knáp stuk verder dan Parijs van Amsterdam Knipoog

Er zitten bij Alicante zóveel nederlanders permanent en als toerist dat je dit daar het beste gewoon ter plaatse kan vragen. Verder staan er in elk locaal advertentieblaadje (die zijn daar ook gewoon in het néderlands!) maneges geadverteeerd.

Veel plezier,

hc

Gho, we zitten daar nogal tussen de Engelsen. Ik heb er eens de Hallo gekocht, een Nederlands weekblad van die streek. Het enige wat ik daar vond was een advertentie voor een rij-instructrice die goed Spaans kon spreken, maar geen gegevens over die manege of zo. Vind het toch niet heel makkelijk om daar iets te vinden om eens te gaan rijden. Het is daar ook totaal niet toeristisch of zo.

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 20:00

Mijn topografie van Spanje is ook niet al te best, maar ik denk wel dat ik iets gevonden heb dankzij Esssss.
Namelijk http://www.loscaballosdelhondo.com/
Ik vermoed dat dat wel redelijk in onze buurt ligt. En ze doen buitenritten Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:32

Chiba schreef:
Het is daar ook totaal niet toeristisch of zo.

Alicante en Torrevieja niet???? Een oom en tante van mijn vrouw zijn vorige maand verhuisd naar een ´dorp´ bij Torrevieja: 79% in die gemeente is buitenlander.
Maar goed het is maar wat je wel/niet toeristisch vind en dat is verder niet echt relevant.

Als ik in die regio ben zie ík links en rechts maneges/paardverhuur als paddestoelen dus begrijp niet hoe je er géén kan vinden.

Maar goed de ts heeft nu een link en weet dat er daar in het NL en Engels advertentieblaadjes liggen in veel restaurants en cafés.

hc

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 19:45

Haha, ja, het is hoe je het bekijkt. Er wonen inderdaad meer Nederlanders en Engelsen en wat nog allemaal dan Spanjaarden. Die 80 procent zal zeker kloppen. Maar veel permanente bewoners. Wanneer je in een gebied zit met veel hotels en zo moet je volgens mij niet eens zoeken naar een manege, dan komt er aanbieding tot en met af, veel in het Nederlands of Engels.
Ik heb 'nog maar' 2 folders gevonden van manegekes. En het koste bij die en 18 euro voor een uur groepsles en 40 euro voor een buitenrit van 2u. Clown

Voorstellen zijn nog steeds welkom, maar ik heb inderdaad al een goed adresje!