Dazen op de Veluwe (Wolfheze), waar zitten ze in de zomer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dazen op de Veluwe (Wolfheze), waar zitten ze in de zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:30

Het is een beetje vroeg, maar, een goeie voorbereiding is het halve werk Vork

Ik wil volgend jaar (juni/juli, we hadden eind juni gepland maar zal waarschijnlijk half juli worden) een week met de paarden op vakantie. Locatie wordt wederom de http://www.henriettehoeve.nl in Wolfheze. Nou ben ik daar in 2006 ook geweest, laatste week van juni. Toen hebben we enorm veel mazzel gehad met het weer, precies goed en haast geen dazen, erg fijn dus Ja

Ik heb al ergens opgevangen dat "het dazenseizoen" van half juli totenmet half september is. Gezien ik in een gebied woon, waar ik putje zomer, maximaal 3 dazen op een buitenrit tegenkom, zal je begrijpen dat ik daar niet veel vanaf weet Clown

Nou vroeg ik me af of dat voor dat gebied specifiek was, (die weinige dazen rondom Wolfheze) of omdat het seizoen nog niet begonnen zou zijn? Wie heeft er ervaring en kan mij verduidelijken of wij massaal de vliegendekens, spray en alles moeten inpakken of dat het zal meevallen Lachen

ikke

Re: Dazen op de Veluwe (Wolfheze), waar zitten ze in de zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:14

Bij de Henriëttehoeve zitten geen dazen, althans het is niet de moeite om je druk over te maken.
Als je het in huis hebt, neem wat atex daasspray mee, voor het geval je wel een daas tegenkomt, die zet het gelijk op een lopen (nou ja, vliegen Haha! )

Lenneke_

Re: Dazen op de Veluwe (Wolfheze), waar zitten ze in de zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 07:56

Ik vind er geen pijl op de trekken.
Hier vlakbij is het Wekeromse zand, daar kan je zomers gewoon haast niet komen met paarden. 300 meter daar vandaan staan mijn paardjes en daar is geen daas te bekennen