Strand in Zeeland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LouB

Strand in Zeeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 07:31

Ik ga aankomende vrijdag waarschijnlijk naar het strand met m'n pony (1e keer voor 'm) We wonen in Brabant dus een strand in Zeeland is het dan het dichtste bij. Ik zoek een leuk strand met goede parkeermogelijkheden voor auto en trailer en op loopafstand. Iemand enig idee?

ikke

Re: Strand in Zeeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:48

De Punt in Westenschouwen. Parkeerplaats onderaan de dijk, strand aan de andere kant.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:51

hey!

leuk dat je myke meeneemt naar zee, ik ga met die van mij meestal naar Burgh Haamstede, parkeren = bij manege Lisiduna het straatje in. Kan je ook erna of ervoor heel leuk in het duinbos rijden! veel plezier Lachen

Groetjes Suzanne

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 21:11

SuzyE schreef:
hey!

leuk dat je myke meeneemt naar zee, ik ga met die van mij meestal naar Burgh Haamstede, parkeren = bij manege Lisiduna het straatje in. Kan je ook erna of ervoor heel leuk in het duinbos rijden! veel plezier Lachen

Groetjes Suzanne

Het wordt waarschijnlijk Burg Haamstede. Ben benieuwd hoe dat Mykey gaat reageren! Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 21:24

Dan kun je beter een stukkie doorrijden, dan hoef je niet door dat zware duinzand te ploegen, is toch niet zo goed voor paardevoetjes die dat niet gewend zijn.
Westenschouwen ligt nauwelijks een kilometer verder.

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 08:28

Dat is dan misschien beter, hij is namelijk nog nooit op het strand geweest.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:09

als ik het over parkeren bij manege lisiduna heb, rij ik ook door het westenschouwen bos? lisiduna valt onder burgh haamstede?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:13

Even google earthen bij de diverse kustplaatsen. Op Walcheren heb je b.v. veel stranden met paalhoofden, dat rijdt niet fijn. Bij Vrouwenpolder/veersedam., heb je wel een groot strand zonder paalhoofden. Het leukste is een stuk duin of bos bij het strand, dus daar zou ik ook naar kijken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:01

SuzyE schreef:
als ik het over parkeren bij manege lisiduna heb, rij ik ook door het westenschouwen bos? lisiduna valt onder burgh haamstede?

Ja, dat klopt, maar als je in Westenschouwen zelf parkeerd, bij De Punt, bijvoorbeeld, dan kun je zo over de dijk het strand op, zonder eerst door het bos te gaan. Dat bos is best mooi, daar niet van, maar is best zwaar voor een paard die dat niet gewend is.

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 09:25

Staat er bij Westenschouwen (of Burgh Haamstede) gewoon aangegeven waar je kunt parkeren?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 12:40

Het is nog steeds betaald parkeren op de parkeerplaatsen rondom westerschouwen, de beste optie is gewoon naar Lisiduna rijden of naar de Adriaan vd weydeweg, dat is gelijk aan het bos, ook betaald, maar je hebt de mooiste route naar het strand.
Het zou toch zonde zijn om maar gelijk op het strand te gaan rijden terwijl je het bos overslaat, en dat zware, dat valt best mee, overal is het nu nat, dus het zand is niet mul meer.

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 13:10

Het is uiteindelijk Westenschouwen geworden. We waren wat laat in de middag, dus we hadden zowiezo geen tijd meer om nog door een bos te gaan!