Domaine du Menil;
In de grote vakantie ben ik op een ruitervakantie geweest.
Op de heenweg hebben we (anne, roos en ik) echt harstikke veel gelachen en het was echt super, tot onze grote ontdekking kwamen we er na ongeveer 2 uur achter dat het navigatiesysteem niet goed ingestelt was, het was ingestelt toen we in de buurt van brussel waren, maar we moesten aan de andere kant van Belgié zijn. Dus toen zijn we bij een wegrestaurant wat gaan eten en drinken, daarna hebben we het navigatiesysteem opnieuw ingestelt, en bleek dat we nog 2 uur en 25 minuten te gaan hadden, dat was van thuis tot daar, maar ook die tijd was echt gezellig.
Eenmaal daar aangekomen (iedereen was er al, zoals gewoonlijk rijden wij weer verkeert en zijn we het laatste) werden we hartelijk ontvangen en konden we in onze tenten de bedden opmaken en onze spullen uitpakken.
We werden hartelijk welkom geheten door Joni, Patrick en Olga.
Dit was echt een super begeleiding, je leert een hoop, zonder dat het begint te vervelen en het was ook nog antiegelijk grappig ook. Dit was de beste ruitervakantie waar ik ooit geweest ben!
Zondag avond;
Eerst hebben we gezamelijk gegeten. (het eten was echt goed voor een kamp!). Met het eten was alles de 'DOORGEEF' sla/kaas/water etc. op een duur werd het wel iritant maar je went er wel aan, het was een soort van oefenen dat alles ook doorgegeven werd als we op het paard zaten. Daarna hadden we een soort van kennismaking aan tafel.
Maandag;
We hebben eerst ontbeten, en daarna gingen we paarden uitzoeken, ik kreeg JJ. echt een super lief paardje. De eerste echte buitenrit, we gingen 's ochtends een buitenrit maken, en 'smiddags zijn we ook nog op buitenrit geweest! Die dag was het mooi weer dus hebben we daarna nog gezwommen (in een zelfgemaakt zwembad uit strobalen en een stuk plastic:P).
Dinsdag;
Het was echt antiegelijk koud die nacht (we sliepen in grote legertenten:P) ook regende het zo nu en dan,, maar de buitenrit(ten) was echt super!
Woensdag;
We gingen op dagtocht! Het regende wel maar dat maakt niet zo veel uit als het gezellig is:D,, daarom hadden we van die kanariegele regenjassen:P,, het zag er echt niet uit, maar alles is beter dan bevriezen omdat je zo nat bent! het was echt te grappig, dit was de beste dagrit die ik ooit gehad heb! Onderweg gingen we lunchen we hadden we hadden echt een luxe lunch, afgebakken broodjes, en ei! Daarna reden we weer verder, en gingen de honden en de ge(i)le bus ook weer terug! Savonds moesten we de paarden weer opzadelen nadat we avondeten hadden gehad, de paarden moesten nog met wat toeristen een buitenrit gaan maken, (ja, wij waren ook toeristen:P) ze waren nogal laat terug, maar eenmaal toen ze terug waren gingen ze zelf de paarden weer afzadelen, dus bij onze badkamer (echt een badkamer of hoe je het noemen wilt, het waren wat houten planken:P,, het had wel iets, van niks geld maken, dat vond ik zo goed daar:D,, ook de sfeer die er was, dat was echt super! was er een stal waar de deur uit was en een touw ervoor gespannen was, dus iemand van het kamp of hij (zown droge belg:P) of hij met zn handen in de paardenpis/poep wou gaan om die stal dicht te maken, dus die deed dat, wij echt helemaal in de slappe lach:P,, want toen kwam joni eraan en zei dat het niet dicht hoefde want de paarden gingen in de wei dus kon het open blijven, dus voor niets met zn handen in de kak/pis:P.
echt hilarish was dat! Ook was er nog zown andere gast die was echt té eidel, die wou een spiegel om te kijken of zn haar nog goed zat, dus wij zo van jah om de hoek, dus toen vroeg ie waar zn handen kon wassen wij zo, in onze geweldige wasplaats:P. dus ook meteen een blik in de spiegel, dus wij hadden het niet meer, het was echt te grappig. Savonds had ik zo de slappe lach, toenk me tanden aant poetse was, dat patrick het ging doen:P,, dus toen hebben we de hele avond nog door gelachen! Dit was echt een geweldige dag weer! Tijdens de lunch werden de paarden gewoon aan een boom vast geknoopt, en wachten tot wij klaar waren! Deze paarden waren echt té braaf om een stap verkeert te zetten! echt super was het!
Donderdag;
De trektocht! het was echt super leuk, alleen jammer dat het zo regende, we waren echt kletsnat, en warmde ons op met een vuurtje in het bos, de gele regenjassen waren niet waterdicht tegen de heledag regen. wel jammer opzich. Maar de regen kan de dagtocht echt niet verpesten, we gingen door allerlei modderplasjes en door de onmogelijkste paden, waar je van die bomen had als je niet uitkeek dat je er achter bleef hangen met je knieen, ook moest je goed uitkijiken voor je hoofd, de kans was groot als je niet bukte dat je een tak in je gezicht kreeg:P. We waren door-door weekt, zo doorweekt wask nog nooit met paard en al geweest, geen droog stukje meer te bekennen. Eigenlijk zouden we in een tent hebben moeten slapen maar omdat het zo regende had familie van patrick aangeboden dat wij in het kasteel konden overnachten:D,, onderdak, een douche, en een normaal wc. echt ik wist niet dat iemand daar zo blij mee kon zijn:D,, een echt douche voor het eerst in een week! Het was echt super gezellig daar! voor het eerst was het warm, zelfs zo warm dat de dekens drlangs lagen. Het was echt super daar! we moesten wel stil zijn omdat het boven op zolder was.. (daar waren eerst de overnachtplaatsen voordat ze verhuisden) het was echt heel mooi daar. Dit was ook zeker weer een geslaagde dag! Zeker een herhaling waard! We hadden op een open plek in het bos geBBQ het was echt heel speciaal, die plek was 2 minuten vandaan het kasteeltje, de paarden stonden op een stuk weiland en konden rustig grazen, de zadels/hoofdstellen/halsters gingen in de trailer en wij gingen naar het kasteel.
Vrijdag; De laaste dag jammer genoeg. Sochtens hadden we echt een luxe ontbijt weer met afgebakken broodjes voor de lunch, en we gingen op de trugweg naar huisbestemming, (we gingen ook een keer onder de snelweg door zown dierentunnel, de paarden gaven geen kick, ze hadden er zelfs lol in om daar door die plas heen te banjeren! dat was echt heel speciaal, dat had ik nog nooit gedaan, met paard en al onder een snelweg door! Onze ouders waren er al om ons op te halen, maar wij moesten onze paarden nog verzorgen en de spullen uit de trailer halen die we meegenomen hadden op trektocht, maar gelukkig hadden me vader en Nanja (moeder van Anne en Roos) het meest van onze spullen al gepakt alleen moesten wij nog kijken of we niets vergeten waren. Op de terugweg hadden we nog wat gegeten in Duitsland, en reden naar mij thuis. Eenmaal thuis, hadden we de foto's die Anne/Roos gemaakt hadden op me computer gezet en eenmaal geupload hebben we nog eens na zitten lachen over al deze dingen. Toen gingen Anne en Roos naar huis, en dat was het eind van een super-geslaagd kamp!
Zeker waard voor herhaling!
(voor foto's van kamp http://www.postbus-Nicole.piczo.com) nog niet alles staat erop, maar zodra er tijd is staan ze erop!
Hier is de site; http://www.domainedumenil.be
Nicole