Ruiterpaden Omg. Hellevoetsluis/rockanje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gitt

Ruiterpaden Omg. Hellevoetsluis/rockanje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 19:59

De titel zegt het al zijn er in de omgeving hellevoesluis/rockanje ruiterpaden of bospaden waar je met je paard kan komen?
Vandaag ben ik bij het quackjeswateruitgekomen maar daar kom ik dus niet in.. Scheve mond

Sabbientje

Re: Ruiterpaden Omg. Hellevoetsluis/rockanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:42

Voor zover ik weet zijn er in de twee "bossen" die ik bij Hellevoet weet te liggen niet echt ruiterpaden.
(Het Kooisteebos, vlak bij Farm Frites en het Ravense Bos, vlak bij manege Ravensheuvel)

Wel kun je daar gewoon over de normale paden rijden. Dat doen wij namelijk vaak genoeg.
En zolang je een beetje oplet dat je niemand in de weg rijd (hiermee bedoel ik niet over hondjes galloperen enzo Clown ) dan heeft niemand last van je.

In de buurt van Rockanje ben ik niet zo bekend.
Wij gaan meestal de polder in, naar 1 van de 2 bovengenoemde bossen of als het lekker weer is naar de Bernisse.

Gitt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 16:15

Het Kooisteebos is toch waar alle mensen hun honden uitlaten en bij dat "parkje"met water?
Daar ben ik namelijk ook al een keer geweest Knipoog Maar ik moet dan eerst voorbij al die rotondes..Maar de Bernisse is toch wel een eindje van Hellevoet af toch?

Gitt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 16:30

Waar ligt het Ravense Bos dan? Ik heb net gezocht maar kan niks vinden..

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:41

De Bernisse ligt inderdaad nogal een eindje van Hellevoet af. Dat ligt namelijk bij Abbenbroek, Zuidland en Simonshaven daar.

Het Ravense Bos word, hoor ik hier net, ook wel Nieuwehoornse bos genoemd en ligt tussen de wijk Ravense Hoek en Nieuwehoorn in. Aan de ravense weg.

En inderdaad, het kooistee bos is meer een park, maar wij kunnen er op zich wel goed crossen Clown Als je de plekken maar weet.

Gitt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 16:51

Ja dat klopt ik ehb er op dat lange stuk gecrosst

cannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:12

In Rockanje/Oostvoorne en Hellevoetsluis liggen de leukste stukken om te rijden bij het strand. In Rockanje loopt er bij de 2de slag een ruiterpad naar strand, ook bij Oostvoorne bij de tenelle plas loopt er een lang ruiterpad naar strand. Dit is echt een leuke route, ik doe hem vaak Knipoog .
Meestal begin ik bij de 2de slag en volg ik het pad naar strand, over strand en dan voor het autostrand in oostvoorne neem ik het ruiterpad naar de tenelleplas en vaak pik ik gelijk de andere ruiterpaadje daar mee. Haha! Terug over het fietspad naar de waterboscamping. Naast het fietspad liggen ook ruiterpaden. Een leuk rondje dus. Cool

Aan het einde van het oostvoornse meer gaat ook een route naar strand, je moet dan alleen eerst om het oostvoornse meer heen of ook weer over strand terug.
Er liggen ook nog ruiterpaden bij het bejaardenhuis van rockanje en één bij de duinzoom richting de houten paardjes.
In Hellevoetsluis loopt ook een ruiterpad naar het strand, vlak voor het strand kan je naar rechts en dan rij je nog een stukje langs de duinen.

Verder kan je in het Annabos in Rockanje ook aardig rijden, niet al te groot, maar er zijn wel aardig wat paden.

ik hoop dat je er wat mee kan Haha!

Gitt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 15:52

bedankt, ik ga het allemaal opzoeken Tong uitsteken