Zou het kunnen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
honolulu

Berichten: 1905
Geregistreerd: 24-02-06

Zou het kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 14:18

Als eerste, ik heb een (ouderwetse) Haflinger merrie van 7 jaar. Recreatief gereden zo ongeveer 1/2 keer in de week.

Zo, nu verder..
Mijn tante was op m'n verjaardag en hadden we het over mijn en haar paarden.
Ze vroeg of ik misschien zin had om met mijn haflinger bij haar te komen om de gezelligheid en om mijn
haflinger misschien een stukje verder te trainen. Natuurlijk vind ik dit heel leuk, maar kan het wel?

3 maand geleden heeft ze een veulen gekregen, 1,5 maand daarvoor ben ik gestopt met rijden (lees 15min. stappen!)
Daar voor heb ik reed ik altijd een uurtje buiten in het bos, soms een sprongetje.
Toen het veulen is geboren is, heb ik misschien na 2 maand een paar keer gestapt met haar. (ga aankomende week weer beginnen met rijden)

Nu komt 't Clown
Ik ga daar dan ongeveer 5 dagen heen, elke dag een uurtje rijden.
Maar houd mijn pony dat vol?
Moet ik dan nu meer gaan trianen? (opbouwend)
Ze staat normaal 24/7 buiten, dus krijg niet veel kracht voer.. daar op stal wel, kan dit?
Heeft ze nog extra inentigen nodig?
Moet er extra nog iets mee?

Beetje raar verhaal Bloos maar kan iemand me helpen Tong uitsteken ?

XxSultanxX

Berichten: 4623
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: friesland

Re: Zou het kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:21

opzich zou het kunnen , maar als je langer de tijd hebt zou ik dat doen Knipoog
bijvoorbeeld dat je 2 weken heen gaat , en dat je om de dag rijd of om de 2 dagen rijd
zodat ze er nog een rustdag tussen heeft .

als je maar een week mag blijven zou ik niet elke dag een uur gaan rijden hoor .
half uurtje is wel genoeg Knipoog

honolulu

Berichten: 1905
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Zou het kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 14:25

bedankt, ja denk ook niet dat we elke dag gaan rijden. Want we willen zelf ook wel even naar amsterdam ofzo.. winkelen Haha!

Trouwens, staat iemand van bokt daar op stal, Hippischcentrum Harmelen? Tong uitsteken http://www.hippischcentrumharmelen.nl/

honolulu

Berichten: 1905
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Zou het kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 19:51

iemand nog Blond

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Re: Zou het kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:19

Elke dag een uur rijden zou ik niet doen. Je merrie is 4,5 maand niet bereden! Grote kans dat ze een uur lang trainen lichamelijk niet aankan. Dat moet je langzaam weer opbouwen, met veel stapwerk, en later weer meer draf en galop. Dat heb je niet in een paar dagen voor elkaar.
Je kunt best weer aan het werk met haar, maar let goed op je merrie en neem gas terug als je merkt dat ze moe is.

Neem je het veulen ook mee naar je tante?

honolulu

Berichten: 1905
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Zou het kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 20:36

nee dat snap ik ook! ze heeft al vaker veulens gehad.. en dan begin ik ook opbouwend.

Nee, dan is het veulen al afgespeend en denk niet dat het zo'n goed plan is om hem mee te nemen.