goede trailerparkeerplek buitenrit Veluwe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
knollie

Berichten: 64
Geregistreerd: 15-09-04

goede trailerparkeerplek buitenrit Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 13:57

zoals de titel al zegt, ik ben op zoek naar grotere parkeerplaatsen vanuit waar ik een mooie buitenrit kan maken.
Ik wil mijn paardjes gewoon kunnen zadelen zonder bang te hoeven zijn dat ze, als ze per ongeluk loskomen(je weet het toch maar nooit)meteen op een 80km. weg terecht komen.
Ook willen we graag met een aantal anderen dus is het fijn als we vanaf dezelfde parkeerplaats kunnen vertrekken.
Alle tips rond Apeldoorn, Hoenderloo, Beekbergen, Epe(Gortelse Hei) en Kootwijk zijn welkom!
Laatst bijgewerkt door knollie op 06-09-07 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: goede trailerparkeerplek buitenrit Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:58

in Heerde bij het Heerderstrand is een grote parkeerplaats in het bos. Hiervoor moet je wel betalen, maar je kunt je paard rustig opzadelen en dan lekker het bos in gaan Lachen

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: goede trailerparkeerplek buitenrit Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:00

Goed topic! Ook ik wil graag wat meer parkeerplaatsen van waaruit je prima kunt vertrekken, vind de Veluwe leuk om te rijden dus kom maar op met tips!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: goede trailerparkeerplek buitenrit Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:03

in Heerde kun je ook aan de overkant in het bos parkeren, maar die parkeerplaats ligt dus aan een 80 km weg en is dus best griezelig. Als je die weg oversteekt naar Pitt&Pull/Heerderstrand heb je een parkeerplaats in het bos, kost wel geld om er te staan....

In Epe kun je ook naar een parkeerplaats is langs een weg in het bos bij de schaapskooi.

Ook een goede mogelijkheid is de Leemkule. Die bij de Leemkule ligt helemaal in het bos aan een zandpad, rijden wel auto's over, maar die rijden erg langzaam ivm eventuele kuilen in de weg.

Succes!

knollie

Berichten: 64
Geregistreerd: 15-09-04

Re: goede trailerparkeerplek buitenrit Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 21:13

Hai Skess,

Dank je wel voor je reactie! Ik ben helemaal niet bekend daar bij Heerde maar in welk gebied rij ik dan als ik vanaf die parkeerplaats het bos in rijd? Ik neem aan dat het gewoon een bedragje van ong. E4,-is voor een dag parkeren of niet?

Die Leemkule waar je het over had waar is dat?

alvast bedankt voor je hulp weer,

groetjes Manon

knollie

Berichten: 64
Geregistreerd: 15-09-04

Re: goede trailerparkeerplek buitenrit Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 21:13

is er verder niemand met tips?

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: goede trailerparkeerplek buitenrit Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:38

hey Knollie!

het gebied heet het Zwolse bos waar je dan rijdt vanaf het Heerderstand. Dag parkeren kost geloof ik 5,- of aan de overkant, maar dan zit je wel met een weg, mits je een plek verder in het bos kunt vinden Knipoog

De leemkule is tussen Heerde en Hattem, wordt wel duidelijk aangegeven Haha!

Anoniem

Re: goede trailerparkeerplek buitenrit Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:53

je kan ook in nat. park de hoge veluwe je trailer parkeren, er is daar een grote parkeerplaats. Ben daar zelf ook weleens geweest met een vrachtwagen met paarden. Je kan dan direct de ruiterpaden op. Je moet dan wel entree betalen, paar euro.

_noukie_
Berichten: 477
Geregistreerd: 01-05-07

Re: goede trailerparkeerplek buitenrit Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:37

misschien iets te ver weg, maar bij wekerom heb je ook een ruime parkeerplaats, die een eind van de weg afligt.. Je moet hier via een zandweg naar toe rijden.. Het is een leuk bos, met heuveltjes en een zandgat..

Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Re: goede trailerparkeerplek buitenrit Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:06

Op de Loenermark (Loenen Gld) is een grote parkeerplaats (van de schaapskooi) in het bos. Vanaf hier kan je meteen de ruiterroutes op! Zo zijn er overal wel parkeerplaatsen waar je je auto + trailer neer kan zetten!
Edit: Je kan vanaf hier de hele Veluwe over Knipoog

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Re: goede trailerparkeerplek buitenrit Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:20

Wij hebben zondag het stuk Veluwe Trail gedaan bij Wolfheze, maar bespaar je de moeite om daar een trailerplek te vinden. Wij vonden het een waardeloze route, veel drukke wegen oversteken, 2 x spoor oversteken, verschillende stukken door woonwijken, een aantal keren onder viaducten door, paden die verhard zijn met puin of geen paden maar gewoon in het gras langs de weg rijden. Echt niet de moeite waard om deze te rijden.

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: goede trailerparkeerplek buitenrit Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:22

In Laag Soeren (bij Dieren) kun je parkeren bij Manege de Spreng, gratis. Vandaar zit je binnen 2 minuten in het bos, je hoeft alleen een fietspad een stukje af te stappen.

knollie

Berichten: 64
Geregistreerd: 15-09-04

Re: goede trailerparkeerplek buitenrit Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 12:59

Pling super wat een hoop tips...dank je wel!!!
Ook fijn om te weten welke route je beter niet aan kunt beginnen Knipoog

knollie

Berichten: 64
Geregistreerd: 15-09-04

Re: goede trailerparkeerplek buitenrit Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 13:01

Grobegni schreef:
Op de Loenermark (Loenen Gld) is een grote parkeerplaats (van de schaapskooi) in het bos. Vanaf hier kan je meteen de ruiterroutes op! Zo zijn er overal wel parkeerplaatsen waar je je auto + trailer neer kan zetten!
Edit: Je kan vanaf hier de hele Veluwe over Knipoog


De Loenermark lijkt me inderdaad een heel mooi gebied maar ik heb begrepen dat je daar een ruiterbewijs nodig hebt of is dit niet juist?

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: goede trailerparkeerplek buitenrit Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:12

Dat klopt Knipoog mijn nichtje woont in Eerbeek en gaat daar vaak rijden, maar heeft wel haar ruiterbewijs nodig. Ze schijnen daar nogal streng te controlleren volgens haar...

JoanneArnhem

Berichten: 909
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: goede trailerparkeerplek buitenrit Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:55

Bij de schaapskooi van Hoog Buurlo, rijd je zo de hei op en richting Kootwijkerzand. Ik zie hier vaak genoeg meerdere trailers staan. Hier zijn ook meerdere grote parkeerplekken.

Halte Assel, eettentje tussen Hoog Soeren en Kootwijk in, vanaf hier ben je ook zo in allerlei soorten bos en vlakbij de hei.

Wil je preciese routes weten, pb anders even. Je kunt vanaf daar echt uren weg zonder veel volk tegen te komen en het zijn ruime plaatsen.

knollie

Berichten: 64
Geregistreerd: 15-09-04

Re: goede trailerparkeerplek buitenrit Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 18:53

Hai Joanne,
Vanaf deze parkeerplaats zijn we afgelopen zondag nog vertrokken! Het is hier inderdaad fantastisch rijden!!!!
Bij halte Assel lijkt me de parkeerplek niet zo ruim toch? Ben nog een beetje onwennig met de trailer soms en heb echt nog wat ruimte nodig om te kunnen draaien Bloos ...hihihi!

JoanneArnhem

Berichten: 909
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: goede trailerparkeerplek buitenrit Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:41

Hij is redelijk ruim hoor....als je zorgt dat je op tijd bent en alvast goed parkeert dan kun je er ook zo uitrijden. Ik kom er niet met een trailer maar we rijden daar regelmatig overheen met de paarden of de huifkarren.

Dus de parkeerplaats bij Hoog Buurlo al gevonden....heerlijk rijden daar he.....je kunt daar echt superlang wegblijven...

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: goede trailerparkeerplek buitenrit Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:56

Als je kootwijk binnen komt rijden richting de brink, dan afslaan voor 't hilletje (HCR) langs en vervolgens na 40/50m linksafslaan en het grasveld daar oprijden. Dat is de algemene parkeerplaats en kun je goed staan.