[BRT] Zijn er hier mensen die..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
reiziger

Berichten: 918
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [BRT] Zijn er hier mensen die..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 04:29

Dat van die stoelzit daar ben ik het wel mee eens. Ik rijd niet veel zonder zadel, stap haar alleen wel eens uit zonder zadel.

Mandyke

Berichten: 2332
Geregistreerd: 20-09-06

Re: [BRT] Zijn er hier mensen die..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:34

Leggen jullie dan eigenlijk een zadeldekje op jullie paard om erop te zitten? Koe
Ik rijd wel eens zonder zadel maar enkel in de wei, maar vind het nogal erg schuiverig! Clown

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: [BRT] Zijn er hier mensen die..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 21:21

Nee hoor geen zadeldekje, dat gaat alleen maar schuiven. Wel bv met een zadeldekje en longeersingel ofzo. En ja dat is even wennen die schuiverigheid, maar hoe vaker je het doet hoe meer je er aan went!

b485
Berichten: 1093
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: [BRT] Zijn er hier mensen die..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:54

Ik ga me hier niet uitspreken over het al dan niet slecht zijn van het rijden zonder zadel, zonder bit,...

Maar als je het overweegt, probeer het eerst in de bak nadat je eerst lekke rmet hem gereden hebt wnat het is voor jou vreemd maar ook voor je paard/pony. Hij moet ook aan dit nieuwigheidje kunnen wennen. En als dat alles enkele malen goed gaat, en je goed weet of je je paard of pony kan vertrouwen buiten en als je ook weet hoe hij op angstige situaties reageerd, dan kan je het proberen. Best ook altijd een GSM meenen en een begeleider. is het je eigen paard of pony niet, informeer dan eerst met de eigenaar voor je hieraan begint.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re: [BRT] Zijn er hier mensen die..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:12

Ik heb laatst zonder zadel een rondje bos gemaakt. Gewoon een stapritje want ik had zelf niet zo veel zin om te doen Clown.
ik vind wel dat dat kan.

Riddikulus

Berichten: 1449
Geregistreerd: 10-02-05

Re: [BRT] Zijn er hier mensen die..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:35

Met mijn oude leasepaard ging ik alleen met een halstertje om naar buiten. Lekker relaxed ritje, zonder te crossen. Als we het rustig aan deden was er niets aan de hand, maar zodra we gallop gingen we doen werd hij altijd wat te enthousiast, dus dat sloeg ik op zo'n zadelloos ritje dan meestal over. Ik denk wel dat je je paard goed moet kennen voordat je dat gaat doen. Het is toch niet zomaar iets.