veluwe trail

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

veluwe trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 18:53

hallo,
wij gaan met onze stal een weekendje naar de veluwe trail !!
het lijkt me echt gaaf !!:d
ik zou eigelijk met me eige paard meegaan maar dat kan niet meer helaas, want hij heeft een gaatje in zijn pees dus moet 3 maanden rust van de da.
nu ga ik een paardje huren op de veluwe.

wie is er ook een keer naar de veluwe gegaan?
en wat is er heel belangrijk om mee te nemen?
en wat is handig voor op de veluwe?

bedankttt !!!

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: veluwe trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:25

als mijn moeder en ik die dagtochten rijden hebben we flesjes drinken mee, boterhammen, en een koekje in onze zadeltassen, verder een zakmes meer niet.

ElCamino

Berichten: 8942
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: veluwe trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:41

Voor een weekend neem ik altijd teveel mee.... ik ben zo van beter mee verlegen dan om verlegen...

Het ligt eraa of je dadwerkelijk gaat trekken een weekend of dat je dagelijks naar je stal terugkeert.
En of je iemand hebt die je spullen met ee auto naar het volgende punt brengt of dat je alles meesleept op je paard...
In het ene geval kun je veel meenemen, in het andere geval moet je iets practischer nadenken over wat je meeneemt.

Zelf blijf ik altijd op dezelfde locatie en vertrek van daaruit elke dag voor een andere rit.

Vervoer:
* hooinet
*paspoort van je paard
*indien gewenst transportbescherming
*halster, touw wat je eventueel ook onder je hoofdstel kan
doen met rijden.
* ehbo koffer voor paarden ( en jezelf) voor tijdens transport,
het rijden etc

Ruiter:
*je kleding, toiletspullen etc ( genoeg ivm de regen hier..)
*regenkleding
*geld/pinpas/telefoon/camera (+laders/batterijen)

paard:
* zijn reguliere harnachement. Niet ineens iets nieuws gaan uitproberen op zo'n weekend. Controleer het vooraf thuis op scheurtjes of andere slijtage.
*voldoende schone schabrakjes
*eventueel zweetdekentje/ vliegendeken
*vliegenspray ( Atex tegen dazen)
* neem een reserve beugelriem/hoofdstel mee
* laat je paard wennen aan zadeltassen voor je weggaat, en stop ze goed vol, rammelende zooi rijdt niet prettig.
*neem voldoende drinken mee en bedenk waar je heengaat, lees de kaarten, neem goede kaarten mee van het gebied.
*zorg dat je in je telefoon de nummers zet van de locatie waar je zit, een DA of Hoefsmid uit de buurt etc. In geval van nood kun je dan iets in de buurt bellen.

Pfff..er is zoveel te vertellen... gaat altijd al goed als je goed nadenkt, verstandig rijdt en gewoon naar je paard luistert!