op vakantie naar vlieland :D

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BianCatjee

Berichten: 3182
Geregistreerd: 17-01-06

op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 21:06

Hallo medebokkers,

ik ben echt blij ik ga maandag voor het eerst naar vlieland Knipoog
een vriendin van mij uit mijn oude klas (ik ben overgstapt van niveau vandaar..)
rijd ook bij mij in de les sinds kort op de manege (zij reed eerst op woensdag)
en toen vroeg ze mij of ik een weekje mee wilde naar vlieland Haha!
en dan lekker elke dag een uurtje (of soms 2 uur) paardrijden Knipoog
ik heb er echt super veel zin in!! ik ga a.s. maandag weg, en zaterdag komen we samen weer terug..
zij zit nu al in vlieland.. dat vind ik wel jammer want nou moet ik 2,5 uur in de trein alleen zitten.. Slapen
maargoed, ik neem in elk geval me nieuwe mp3-speler mee Knipoog en zet daar foto's op van me familie, vriendinnen en me vz-paardjes Knipoog en dan kan k ook nog wat doen onder het muziek luisteren..
en dan nog 1,5 uur met de boot maar dan is zij er gelukkig ook Knipoog (ze komt me ophalen bij de trein)

Dit word voor mij mijn allereerste strandrit, vind het wel heel spannend maar heb er echt super veel zin in Haha! We gaan rijden bij manege de Seeruyter in vlieland..
heb al meerdere keren op de site gekeken naar de paarden en pony's Knipoog

wie heeft er al een keer op manege de Seeruyter gereden, of rijd daar?
welke pony's paarden zijn aan te raden?

Heeft iemand nog tips voor als we op het strand aan het rijden zijn?

alvast heel erg bedankt Haha!
ik neem ook mijn camera mee dus hopen dat ik ook foto's kan maken als we aan het rijden zijn (weet eigenlijk niet of dat gaat..) maar ik maak in elk geval foto's dat weer erop zitten en van de paardjes waar we op hebben gezeten Knipoog

foto's als ik die heb gemaakt en ik ben weer terug zal ik ze zeker laten zien Pling

Nado
Berichten: 3365
Geregistreerd: 23-11-04

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:55

Heel veel plezier op Vlieland, ik vind het er erg leuk Ja

Met de Seeruyter heb ik geen ervaring, maar ik kan je zeker aanraden om als afwisseling een keer bij Stal Edda te gaan rijden. Daar rijden ze alleen met IJslanders en krijg je de kans een keer de tölt te beleven. Daarbij zijn het ook ontzettend leuke paarden voor een mooie rit. Veel plezier!

Klikoo
Berichten: 1392
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:55

ik ben ook naar Vlieland geweest dit jaar Lachen ik zou niet bij de Seeruyter gaan rijden, daar vind ik dat de paarden neit bepaalt goed verzorgt worden en bij Stal Edda wel, dus zou daar heen gaan Lachen VEel plezier! en het is echt super leuk daar Haha!

Pinacolada

Berichten: 4084
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:12

Vraag me af hoe je erbij komt dat ze niet goed verzorgd worden. Ik heb er gewerkt en is niks mis mee hoor, leuke paarden.

BianCatjee

Berichten: 3182
Geregistreerd: 17-01-06

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 20:18

Bedankt voor de reacties Knipoog

ik zelf heb ook nu contact via bokt met iemand die daar van kleins af aan al komt Knipoog

ik ga misschien dat volgende x een keertje bij die andere stal rijden maar we nemen daar beide een 5-rittenkaart om het wat makkelijker te houden Lachen
ik zal jullie zeker op de hoogte houden als ik daar ben geweest Knipoog

ik heb er echt al super veel zin in Haha!

JuuLePuuL

Berichten: 466
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Utrecht

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:37

@ giorgio_X : de verzorging van de paarden staat bij ons voorop, wij doen er alles aan om onze paarden lekker in hun vel te laten zitten. Als dit niet het geval zou zijn dan zouden ze een heel zomerseizoen niet 5 uren per dagen kunnen lopen.

BianCatjee

Berichten: 3182
Geregistreerd: 17-01-06

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 18:05

ik ben afgelopen zaterdag weer terug gekomen Knipoog
ik heb echt een super week gehad! Haha! Haha!
ik vond het er allemaal super uit zien en heel goed geregeld op de manege!!
Volgend jaar gaan we er weer heen! Haha!
ik moet de foto's die ik heb gemaakt op de manege nog even op de pc zetten dan zal ik hier de link neerzetten Knipoog (als ik eraan toe kom doe ik het vanavond nog even de foto's erop zetten)

ik heb ook nog de broer van mijn verzorgpaard gevonden Haha! met beide dezelfde vader (duhh haha Tong uitsteken )

ik heb op deze paarden gereden:
Pedro, Hero, Henco, Gustaf, Elmar, en nog een ben even de naam kwijt (of ik ben in de was met de tel Tong uitsteken )

BianCatjee

Berichten: 3182
Geregistreerd: 17-01-06

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 18:08

Giorgio_x schreef:
ik ben ook naar Vlieland geweest dit jaar Lachen ik zou niet bij de Seeruyter gaan rijden, daar vind ik dat de paarden neit bepaalt goed verzorgt worden en bij Stal Edda wel, dus zou daar heen gaan Lachen VEel plezier! en het is echt super leuk daar Haha!


Hoe kom je erbij dat de paarden daar niet goed verzorgd worden??
het is niet aanvallend bedoeld.. maar ik vind dat niet alleen de paarden super verzorgd worden! maar zelfs de lessen, begeleiding en kleding!!
wij kwamen de laatste dag een groep van stal edda tegen en die reden niet met chaps/laarzen, met kapotte cap etc..
bij manege de seeruyter hebben ze laarzen, caps en chaps voor de mensen die dit niet hebben Knipoog
ooh ja, ook nog zwepen die altijd standaard mee gaan..
dus wat dat aan gaat.. manege de seeruyter is gewoon super! Haha! Pling

(ik wil niet zeggen dat stal edda dat niet is.. ben daar verder niet geweest maar die groep vond ik dat ze niet zijn gecontroleerd op rijkleding en cap..)

edit: spelfout..

Nado
Berichten: 3365
Geregistreerd: 23-11-04

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:27

Het spijt me Bianca, maar ik vind het niet netjes van je om zo te praten over een stal waar je nooit geweest bent. Bij stal Edda wordt altijd met goede caps gereden, als mensen ze niet zelf hebben, dan zijn er caps op de stal.

Ik rijd zelf nooit met chaps/laarzen, ik heb namelijk een jodphurbroek en daar is niet bij nodig. Dus ik zou zeggen, oordeel niet zo licht en zeker niet over een stal waar je niets van weet.

BianCatjee

Berichten: 3182
Geregistreerd: 17-01-06

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 18:32

Nado schreef:
Het spijt me Bianca, maar ik vind het niet netjes van je om zo te praten over een stal waar je nooit geweest bent. Bij stal Edda wordt altijd met goede caps gereden, als mensen ze niet zelf hebben, dan zijn er caps op de stal.

Ik rijd zelf nooit met chaps/laarzen, ik heb namelijk een jodphurbroek en daar is niet bij nodig. Dus ik zou zeggen, oordeel niet zo licht en zeker niet over een stal waar je niets van weet.


sorry dat ik het zo zei en heb met kleine letters nog wat bij gezet..
en ik heb het zelf met eigen ogen gezien dat er een met een kapotte cap reed..
en er reden er een paar met gympen..
ik zeg wat ik zie ik ga daar niet over liegen ik zeg niet meteen dat die hele stal slecht is..
(zo was het in elk geval niet bedoeld om over te komen!)

JuuLePuuL

Berichten: 466
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Utrecht

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:50

@ biancacatjee: thnx voor je complimenten over de manege! Ik hoop dat jij en Anna een leuke tijd hebben gehad!

BianCatjee

Berichten: 3182
Geregistreerd: 17-01-06

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 18:52

JuuLePuuL schreef:
@ biancacatjee: thnx voor je complimenten over de manege! Ik hoop dat jij en Anna een leuke tijd hebben gehad!


haha ja we hebben zeker een super week gehad Haha!
we wilde echt niet naar huis Boos! helaas zat het er alweer op!
nu hebben we besloten volgend jaar weer te komen maar dan 2 weken Haha! en dan nemen we waarschijnlijk nog een vriendin mee (als ze wil, mag en kan Tong uitsteken )

horsefan08
Berichten: 1136
Geregistreerd: 20-05-06

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:42

leuk zeg!! wij zijn uitgenodigd door kennisen om volgend jaar augustus naar vlieland te komen Haha! (3 weken Clown ) alleen ik vroeg me af, is er ook een mogelijk heid om je eigen paard mee te nemen? of gaat dit moeilijk worden?

Nado
Berichten: 3365
Geregistreerd: 23-11-04

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:48

Je kunt je eigen paard meenemen, maar dat wordt wel een hele onderneming en vrij kostbaar. Omdat je zelf niet met de auto op vlieland mag komen, moet iemand die op het eiland woont met de auto en trailer op de boot, aan de wal, paard overladen, en dan weer met de boot terug naar Vlieland. Hetzelfde verhaal voor de terugweg. Kosten rond de 150-170 euro in totaal geloof ik, maar ik zou het bij je kennissen even precies navragen.

JuuLePuuL

Berichten: 466
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Utrecht

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:47

Overtocht gaat veel kosten idd. Ten eerste mag je ook je eigen auto niet meenemen, wil je dit wel dan zul je dit moeten aanvragen en een goede reden hiervoor moeten hebben zoals ziekte/handicap. Dus je moet iemand daar kennen met auto+trailer. En dan moet je nog plek hebben om je paard te stallen. Wij, manege de seeruyter, hebben geen pensionstalling Knipoog

BianCatjee

Berichten: 3182
Geregistreerd: 17-01-06

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 21:35

horsefan08 schreef:
leuk zeg!! wij zijn uitgenodigd door kennisen om volgend jaar augustus naar vlieland te komen Haha! (3 weken Clown ) alleen ik vroeg me af, is er ook een mogelijk heid om je eigen paard mee te nemen? of gaat dit moeilijk worden?


Okè leuk! Pling
wie weet ben ik dan wel in diezelfde weken daar en komen we elkaar nog tegen Knipoog
op je andere vragen is hier al gereageerd.

ik zal trouwens even de foto's van vlieland erop zetten (sorry maar had het beetje druk laatste tijd..) maar ze zijn onderweg Pling

JuuLePuuL

Berichten: 466
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Utrecht

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:42

Foto's van de seeruyter bedoel je? ben benieuwd! Misschien sta ik er ook nog op Tong uitsteken

BianCatjee

Berichten: 3182
Geregistreerd: 17-01-06

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 21:45

Ja foto's van de seeruyter Knipoog (zit hier nu ook in die trui Tong uitsteken heb net paard gereden namelijk haha loop reclame voor jullie Knipoog )
het zijn niet zo heel veel foto's, voornamelijk van de paarden Pling

JuuLePuuL

Berichten: 466
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Utrecht

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:48

haha maak maar veel reclame voor ons ja! Knipoog

Ben benieuwd naar de foto's!

Bingelding

Berichten: 2935
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Oostzaan

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:52

grappig dit topic

ik ga volgende week met me mams 3 dagen naar vlieland en we gaan paardrijden op de ijslanders. Me mams is gek op ijslanders maar heeft al tijd niet gereden

Ze wil eigenlijk een lesje volgen kan dat daar ook?

BianCatjee

Berichten: 3182
Geregistreerd: 17-01-06

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 21:53

Nou wil ik ze erop zetten maar de computer herkend ineens onze externe harde schijf niet meer.. en ik ben niet zo technisch Clown heb hem al wel in de andere USB-poort gedaan maar dat werkt ook niet.. Boos! en er is ook niemand thuis die me kan helpen.. hoop dat hij het wel gaat doen Bloos!

JuuLePuuL

Berichten: 466
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Utrecht

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:54

Bij Edda kun je wel buitenritten maken, maar les volgen niet.

BianCatjee

Berichten: 3182
Geregistreerd: 17-01-06

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 21:54

Azzaro schreef:
grappig dit topic

ik ga volgende week met me mams 3 dagen naar vlieland en we gaan paardrijden op de ijslanders. Me mams is gek op ijslanders maar heeft al tijd niet gereden

Ze wil eigenlijk een lesje volgen kan dat daar ook?


moet je denk ik even op de site kijken van Stal Edda (neem aan dat je die stal bedoeld, omdat het allemaal ijslanders zijn daar Knipoog )
http://www.staledda.nl
als je toch manege de seeruyter bedoelde:
http://www.manegedeseeruyter.nl
succes en heel veel plezier! Haha!

Imre

Berichten: 14232
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:59

Je krijgt tijdens de ritten veel informatie over het rijden op IJslanders, maar echt lessen kan je er inderdaad niet.

_Saida_

Berichten: 1774
Geregistreerd: 03-08-07
Woonplaats: Grootebroek

Re: op vakantie naar vlieland :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:03

Mijn vriendin komt van kinds af aan al regelmatig op Vlieland, zeker in de zomermaanden is ze er eens in de 2 weken in het weekend te vinden.
Vorig jaar zijn we een paar dagen bij haar wezen logeren, onze 1e keer op Vlieland en we vonden het daar ook heerlijk vertoeven!
Ze probeerde me al over te halen om weer eens mee te gaan, misschien eens een meidenweekend ofzo, en dan kon ik daar ook wel paardrijden zei ze.
Ik maakte nl een opmerking over dat ik m'n paardje niet zo lang kon missen...
Misschien wel leuk om in het najaar nog even die kant op te gaan! Haha!