Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ElCamino schreef:ik heb vaak gezwommen met Chico in Nederhorst den Berg.
Ik ging er met hoofdstel en zonder zadel heen,( maar met zadel kan ook hoor)
Het paard loopt er gewoon in en je voelt vanzelf wanneer hij geen grond meer voelt, ze zwemmen als hondjes...
Je blijft er een beetje boven hangen en laat je meevoeren.
Zodra ze grond voelen springen ze nl omhoog en als je ernaast hangt zonder zadl lig je eraf....
Als je je gewicht erin drukt als ze zwemmen duw je ze zo onder dus pas daarvoor op.

.. Maar hij gaat al niet door een waterplasje!
super relax! meer aanvullingen en reacties zijn natuuuurlijk welkom!!

wel leuk als we over hetzelde hebben 
Zazoo schreef:als je je paard echt laat zwemmen en je wil weer naar de kant kan je hem dan wel sturen?
ik zou zo de fout in gaan als ik dit allemaal nog niet wist!!
dankje lottesmokey!
da wil ik ook! alleen moet dan nog iemand vinden om mee te gaan:P whaha maar da gaat zeker komen, wj hebben ook 2 mooie plassen in de buurt, 1tje is niet zo heel diep en ben ik vaak door gegaan met mn ponytje, maar die ander weet ik niet, ben er nog nooit geweest, maar mensen bij mij op stal wel.. dus daar wil ik wel eens gaan kijken, en dat is ook een stukje dieper! splash1999 schreef:Ben een keer naar een hondenstrand gegaan. Daar ben ik te paard naar toe gereden en mijn vriend ging er met de auto heen. Hij nam badkleding mee en borg het zadel op in de auto. Ik had een katoenen hoofdstel en een longeerlijn meegenomen en waterschoenen aangedaan. Ze vond het in het begin eng om er in te lopen als ik er op zat dus liep ik ernaast erin en daar erop gesprongen. Veel in het water laten lopen vond ze wel leuk en ging huppelen was een heel raar gevoel. Ik heb haar één keer laten zwemmen puur als ervaring maar doe het niet nog een keer want het is niet zo goed voor hun rug omdat ze deze wegdrukken. Dus niet te vaak doen dus. Ze kon goed zwemmen maar ben er bewust niet op gaan zitten hield haar aan de longe.