Waar veilig zwemmen? Midden Nederland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Waar veilig zwemmen? Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 18:31

De titel zegt het al. Ik wil met mijn paard gaan zwemmen, maar wel waar het een beetje veilig is.
Weten jullie een plaats waar het ook toegestaan is?

Groetjes Annemiek

ikke

Re: Waar veilig zwemmen? Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 18:56

Zodra ik iets weet, laat ik het je weten. In de tussentijd houd ik het hier even in de gaten.
In de buurt van Kootwijk schijnt een meertje te zijn, maar daar moet ik nog onderzoek naar doen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:52

Bij Kootwijk is idd een meertje. In de hoek bij de Heetweg/Harskamperweg. Zag ik op Google Earth, daar stond ook een foto bij van 'zwemmende' paarden.

Als ik terug ben van vakantie ga ik er een keer heen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:50

Lenneke_ schreef:
Bij Kootwijk is idd een meertje. In de hoek bij de Heetweg/Harskamperweg. Zag ik op Google Earth, daar stond ook een foto bij van 'zwemmende' paarden.

Kom dan even langs de Driesprong, dan rij ik mee..... Haha! (heb een driepaard vrachtwagen met trekhaak 2000kg)

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:52

hou het even in de gaten
kootwijk is idd een meertje:)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:57

ikke schreef:
[Kom dan even langs de Driesprong, dan rij ik mee..... Haha! (heb een driepaard vrachtwagen met trekhaak 2000kg)

Waar is dat Blond

We kunnen anders ook wel daar afspreken, het is voor mij niet ze heel ver rijden

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:34

Lenneke_ schreef:
ikke schreef:
[Kom dan even langs de Driesprong, dan rij ik mee..... Haha! (heb een driepaard vrachtwagen met trekhaak 2000kg)

Waar is dat Blond

We kunnen anders ook wel daar afspreken, het is voor mij niet ze heel ver rijden

De driesprong is bij die Japanner aan de weg tussen Ede en Otterlo. Daar wonen wij (de paarden althans) vlakbij.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:39

Daar kom ik vaak langs als ik naar de hei ga

Maar het is voor mij zowat net zo ver om eerst daarheen te rijden, dus dat is niet handig. Ik woon namelijk helemaal aan de andere kant van Lunteren

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:57

ikke schreef:

Waar is dat Blond

We kunnen anders ook wel daar afspreken, het is voor mij niet ze heel ver rijden[/quote]
De driesprong is bij die Japanner aan de weg tussen Ede en Otterlo. Daar wonen wij (de paarden althans) vlakbij.[/quote]

Wat leuk, wij hebben vandaag voor het eerst een stuk van de Veluwe Trail (Ginkelse Heide) gereden, volgens mij is dat bij jullie in de buurt, toch? Prachtig!! (maar helaas geen zwemvennetje Knipoog )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 07:16

Noppert schreef:
Wat leuk, wij hebben vandaag voor het eerst een stuk van de Veluwe Trail (Ginkelse Heide) gereden, volgens mij is dat bij jullie in de buurt, toch? Prachtig!! (maar helaas geen zwemvennetje Knipoog )

De Ginkelse Hei is voor ons "de overkant" en daar rijden we inderdaad met enige regelmaat. Had maar laten weten, had je koffie kunnen komen drinken Haha!
Inderdaad, er is daar geen vennetje waar je in kunt duiken, helaas.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 07:22

Bij Biddinghuizen bij de Rivièracamping in de buurt kun je in het veluwemeer.
In Zeewolde bij het Erkermederstrand (moet wel kleine toegangsprijs betaald worden).

Marr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 07:35

Ik ben illegaal Tong uitsteken
Midden in Amersfoort (nieuwland) vlakbij Emiclair is een meertje (grote vijver) er is daar een klein strandje, maar je kan er wel lekker zwemmen. Heb wel foto's! De politie kwam langs, maar we werden niet weggestuurd, we mochten er gewoon zwemmen! We moesten alleen wel de peop opruimen.

Je kan ook naar het Nijkerker strandje gaan. Heb je ook lekkere stukken langs de dijk waar je een sprintje kan trekken. Dat is alleen wel illegaal geloof ik, om daar op t strand te rijden, maar als je 's ochtends vroeg gaat is het denk ik wel goed, doe ik ook.
Je moet daar op op het strand te komen wel over een greppeltje springen, maar deze is net een meter breed en een 30/50 cm diep, dus daar kan je ook door stappen.

Veel plezier Lachen

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:29

ikke schreef:
Noppert schreef:

De Ginkelse Hei is voor ons "de overkant" en daar rijden we inderdaad met enige regelmaat. Had maar laten weten, had je koffie kunnen komen drinken Haha!
Inderdaad, er is daar geen vennetje waar je in kunt duiken, helaas.

Dit ga ik onthouden Haha!
Over 14 dagen staat Renkum op onze agenda om te gaan rijden, is dat ook een beetje bij jou in de buurt?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 15:32

Ik ga morgen naar Renswoude. Heb er veel zin in.
Iemand nog tips voor het zwemmen met je paard?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:36

Lenneke_ schreef:

Bedoel je Loofles? Je ziet er inderdaad regelmatig paarden maar je mag er niet rijden. Er wordt ook regelmatig gecontroleerd ook op loslopende honden. Je kan het risico nemen (doen wij ook met hond Haha! ). Bekeuringen zijn niet misselijk....

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:40

Ja de Loofles ga ik ook regelmatig heen...maar dan met maar 1 of 2 anderen en 's avonds laat.... de boswachter is inderdaad erg happig op illigale ruitertjes....

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:11

Ik heb gehoord dat je in het voorseizoen en naseizoen ook bij Busloo met je paard kunt zwemmen, maar of dat waar is, weet ik niet uit eigen ervaring. Misschien binnenkort wel, want wij gaan verhuizen naar een plek daar in de buurt.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:15

Jaat klopt ook. Er is tevens een cross-training baan waar je zelf kunt oefenspringen.
Ze hebben ook een website... even googlen op busloo...

Cat_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:58

Uuh in een zwembad? Wel in het pierenbadje beginnen. Bestaan er opblaasbanden groot genoeg voor paarden?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 19:43

Busloo is ook aardig in de buurt. Misschien dat ik daar in de herkansing kan, want Tommie ging gisteren toch echt niet het water in!!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:22

AnnemiekvM schreef:
Busloo is ook aardig in de buurt. Misschien dat ik daar in de herkansing kan, want Tommie ging gisteren toch echt niet het water in!!!

Ehm, Bussloo is verboden gebied tussen 1 mei en 16 sept. volgens de VVV-site. Het lijkt me dus verstandig je even op de hoogte te gaan stellen van wat kan en mag, voordat je met je hele hebben en houden afreist Haha!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:30

Citaat:
Midden in Amersfoort (nieuwland) vlakbij Emiclair is een meertje (grote vijver) er is daar een klein strandje

Daar ben ik ook wel eens geweest, een erg leuk strandje Lachen

Bussloo kan je idd makkelijk het water in en er ligt een pracht van een ruiterroute om bussloo heen.
In de zomer mag je er niet komen, maar je ziet er met regelmaat ruiters als het weer een beetje druilerig is (dus geen zwemweer)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:56

ikke schreef:
AnnemiekvM schreef:

Ehm, Bussloo is verboden gebied tussen 1 mei en 16 sept. volgens de VVV-site. Het lijkt me dus verstandig je even op de hoogte te gaan stellen van wat kan en mag, voordat je met je hele hebben en houden afreist Haha!

Dus, zoals mij verteld was, klopt het dat het in het voor- en naseizoen wel mag.
Da's mooi. Wij verhuizen 11 september naar ons nieuwe huis, daar in de buurt. Kan ik er toch lekker spetteren, zoals ik in Flevoland al gewend was.