Manege Strandhoeve (nabij Roompot / Kamperland in Zeeland)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IceEva

Manege Strandhoeve (nabij Roompot / Kamperland in Zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 09:16

Wij willen volgend jaar in de zomervakantie 1 of 2 weken naar de Roompot (in Kamperland, Zeeland) gaan en dan willen we mijn IJslander meenemen.
We zijn er al vroeg bij in verband met boeken. Op de site ziet het er allemaal wel netjes uit en het is geen probleem om je eigen paard mee te nemen en om die bij de stal die aan de camping zit neer te zetten.
Ik ben benieuwd of iemand zijn of haar paard/pony weleens daar heeft gezet tijdens hun vakantie en hoe dat bevallen is?
Ik kies ervoor dat mijn pony gewoon dag en nacht op de wei kan, ze komen dan wel alleen te staan voor de veiligheid met vechten e.d. maar dat vind ik alleen maar fijn. Ze kan toch andere paarden zien dus echt alleen is het niet.
Verder worden ze gevoerd, je mag evt. je eigen krachtvoer meenemen. Je mag ook gebruik maken van de binnen/buiten bak en de poets en wasplaatsen. Er is een bos en in de avond mag je het strand op.
Mij lijkt het erg leuk, ben benieuwd! Lachen

Groetjes,
Kimmy
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-08-07 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Regio in titel.

IceEva

Re: Manege Strandhoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 17:16

Geen ervaringen?

IceEva

Re: Manege Strandhoeve (nabij Roompot / Kamperland in Zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 15:38

Alle informatie is welkom hoor!! Lachen

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 03:32

Ik heb geen ervaring met de stalling zelf, maar ik ken iemand die er werkt. Hij lijkt me heel gedegen. Er wordt erg veel voor de bezoeker gedaan heb ik begrepen uit zijn verhalen. Kan je alvast beginnen met sparen, want dat is ook een indruk die me is bij gebleven; het is er niet goedkoop!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 12:32

Sandrina schreef:
Ik heb geen ervaring met de stalling zelf, maar ik ken iemand die er werkt. Hij lijkt me heel gedegen. Er wordt erg veel voor de bezoeker gedaan heb ik begrepen uit zijn verhalen. Kan je alvast beginnen met sparen, want dat is ook een indruk die me is bij gebleven; het is er niet goedkoop!

Nou dat klinkt goed! Lachen
Ik heb het geluk nog dat mijn ouders het betalen. Knipoog

Nirvanalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:36

Ik ben er ook een x geweest toen mijn nichtje daar op de roompot stond met de caravan.. Ik vond het wel een leuke manege.. Wij mochten met die manegepaarden gewoon zelf gaan rijden..Lachen

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 20:43

Nirvanalover schreef:
Ik ben er ook een x geweest toen mijn nichtje daar op de roompot stond met de caravan.. Ik vond het wel een leuke manege.. Wij mochten met die manegepaarden gewoon zelf gaan rijden..Lachen

Leuk! Lachen
Omdat ik dan mijn eigen paard meeneem willen we voor mijn zusje ook 1 of 2 dagen een pony huren daar, wel leuk dat je dan gewoon zelf mag gaan rijden. Ja

Steffi91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:12

hallo Lachen

Ik rijd daar heel vaak ( wel met manegepaarden )
Het is zeker een aanrader hoor OK dan!
De weides zijn netjes afgespannen en je paardje heeft zicht op heel het gebouw en omgeving dus geen verveling !
De binnenbak is niet heel groot (20 op 40 ) maar de bodem is heel goed vind ik.
De buitenbak is een stuk groter maar die bodem is iets zwaarder.
Voor de rest is de omgeving heel leuk voor buitenritten Haha!

Ik weet zeker dat je daar een leuke tijd zult doorbrengen en als je nog vragen hebt, laat het me zeker weten!
groetjes

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:13

Mijn paard heeft daar een keer een paar dagen gestaan. Stallen vond ik heel netjes en ze mocht ook lekker de wei op. Echt een aanrader hoor!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 15:04

@Steffi91: Mijn moeder heeft zojuist geboekt voor volgend jaar van 1 t/m 8 augustus als ik me niet vergis, dus wie weet kunnen we daar eens meeten en kan je me een beetje de weg laten zien. Knipoog Maar goed, dat duurt nog zolang natuurlijk!
Nou ik ben al blij dat er een binnenbak is, maar ik denk dat we meer in de bossen en op het strand te vinden zijn, thuis rijden we al genoeg in de bak haha. Lachen

@Topaas: Nou klinkt super!! Lachen Mijn moeder heeft geboekt dus ben heel benieuwd, heb er zin in!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 15:29

Geen verdere informatie meer? Lachen

Joycie_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:28

Veel plezier alvast

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:30

heb je toevallig een internet adres van die manege? Zoek namelijk iets waar ik een strandrit kan maken. Zit in september namelijk in cadzand.

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:34

op dit moment zit ik bij de roompot met mijn paard, gestald op de strandhoeve x)!
wil je je paard op de wei zetten?
nou.. het gras is precies 4 milimeter :/
mijn paard staat lekker op stal, mooie grote stallen, en mooie binnenbak.
maar het strand bij de camping zelf is wel klein en ook een beetje vies vind ik..Dromen
overal ligt dat groene zeewier , en als ik met prins het water uit kom, zit dat heele zeewier om zijn benen geknoopt,
dat vind ik wel minder..
maar veder geen klagen hoor,aardige mensen..
maar ik ga hier niet meer trug heen..
wanneer ga je dan?
(sorry,miss over heen gelezen)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:42

Ik ben er pas geweest.
De paarden en het terrein ziet er goed uit.
Maar mijn paard mocht niet op de wei, anders zou hij het gras stuk lopen. (er stond wel een kudde van hun te galopperen)
Ik mocht na 18.00uur niet meer komen, ik mocht pas om 19.00uur het strand op.... (uiteindelijk bij receptie van het park kunnen regelen, maar werd me niet in dank afgenomen)
Strandritten zouden vlgs site daaorgang vinden bij 2 deelnemers, in de praktijk bleek 4 niet eens genoeg.
De vreselijk bravepony die er telkens vandoor ging.... uiteindelijk kwam een meisje van de manege om hem terug te rijden, bij haar sloeg hij ook op hol.(1e amazone kreeg telkens de schuld, maar reed echt niet verkeerd).
Andere paarden sloegen op hol, de hele groep ging met regelmaat aan de kletter. Dit was mijn paards eerste strandervaring.

Ik denk dat het in het hoogseizoen beter is.
De paarden zijn goed verzorgd en de stallen netjes. Als de paarden vaker gereden worden zijn ze vast ook braver.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 16:11

@joyce83: Ik weet de site zo niet uit mijn hoofd sorry, misschien even googlen. Knipoog

@tottaly: Wij gaan volgend jaar augustus pas. Knipoog Jij bent dus de eerste die ik wat minder positief hoor..
Ik ben blij dat er niet veel gras staat, dat mag ook niet want mijn paard is gevoelig voor hoefbevangenheid maar dat is regelt met Strandhoeve zelf. Knipoog
Er is toch ook nog een strand verderop? Lachen

@raket: Ook niet zo positief dus.. maar ook weer wel. Lachen Wij gaan in augustus en via de telefoon krijgt ik een hele goede indruk.
Ik ga natuurlijk met mijn eigen paard dus met drukke paarden heb ik niks te maken en zal het ook vaker alleen op uittrekken als met een groep. Lachen Misschien een keertje om een beetje wijzer te worden van alles.

Bedankt voor de reactie's allemaal! Lachen

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:41

Ik was ook met mijn eigen paard, als paarden de zee nog nooit gezien hebben kun je er niet zomaar heen rijden, vandaar de buitenrit in de groep.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 16:33

raket schreef:
Ik was ook met mijn eigen paard, als paarden de zee nog nooit gezien hebben kun je er niet zomaar heen rijden, vandaar de buitenrit in de groep.

Ja, dat begrijp ik! Knipoog

Jimster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:22

Ik ben net twee weken terug van de vakantie. Mijn paard is ook meegeweest en stond op manege de strandhoeve. Dit was het tweede jaar dat hij is meegeweest daarheen.

Het is wel heel mooi daar, de paarden zien er goed uit en alles is schoon. De stallen worden in de ochtend uitgemest en ze leggen er heel veel stro in. Je kan (meestal) kiezen of je paard een deur krijgt dat hij zijn hoofd naar buiten kan steken of dat hij zijn hoofd in de gang kan doen. Mijn paard vind dit wel leuk omdat er veel mensen langslopen waar hij aandacht van krijgt.

Vorig jaar ben ik met de groep naar het strand geweest en dit is niet goed bevallen. Op het strand ging er een pony vandoor, het meisje viel eraf Ach gut en de pony rende richting stal. De andere manege pony's bleven staan maar mijn paard ging erachteraan. Dit was echt niet leuk. Uiteindelijk is het goed gekomen maar het was geen fijne ervaring. Ik ben dan verder ook lekker in me eentje gaan rijden over het strand en dat ging prima. Er ligt wel veel wier op het strand inderdaad.

De binnenbak mag je in rijden als er geen lessen zijn en is prima. De buitenbak is echt super groot en ook fijn te rijden.
De mensen die er werken zijn ook aardig en je kan gewoon alles aan hun vragen. Alleen binnen en buiten zetten moet je zelf doen en er staat echt maar weinig gras.

Het is ons deze tweede keer dat we er geweest zijn ook weer goed bevallen! Pling

Steffi91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:34

Ik ben er ook al vaak mee op buitenrit geweest met n manegepaardje en ik ga er liever in het laagseizoen.
In de zomer gebeurt het soms dat er iemand bijzit die zn paard niet goed onder controle kan houden en dan durft jouw paard ook wel eens mee te gaan terwijl het eiglijk jouw schuld niet is Knipoog
daar heb ik zelf namelijk ervaring mee
In het laagseizoen daarentegen zijn er bijna alleen vaste klanten en is het strand niet zo druk!
maar ik vind de buitenritten wel altijd geslaagd, ik ben fan ook van de lessen, paarden, stallen,... Haha!

Jimster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:52

Steffi91 schreef:
Ik ben er ook al vaak mee op buitenrit geweest met n manegepaardje en ik ga er liever in het laagseizoen.
In de zomer gebeurt het soms dat er iemand bijzit die zn paard niet goed onder controle kan houden en dan durft jouw paard ook wel eens mee te gaan terwijl het eiglijk jouw schuld niet is Knipoogdaar heb ik zelf namelijk ervaring mee
In het laagseizoen daarentegen zijn er bijna alleen vaste klanten en is het strand niet zo druk!
maar ik vind de buitenritten wel altijd geslaagd, ik ben fan ook van de lessen, paarden, stallen,... Haha!

Dat is ook mijn ervaring! Knipoog

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 17:32

Ik denk dat ik er toch maar in mijn eentje op uit ga.. mijn paard is dat wel gewend en dat komt zeker goed. Lachen

Verder klinkt het allemaal goed! Lachen

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:08

Ik was het ook van plan maar dan denk ik ook dat ik dan in mijn eentje ga en niet met zo'n groep want mijn paard is dat nog niet heel erg gewend dus zien we volgend jaar wel weer Haha!

Jimster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:08

Ja in je eentje kan je zelf het tempo bepalen. Dat is vaak het fijnste. Verder is het daar echt goed voor de paarden en erg leuk hoor! Ik kan het je aanraden!
Weet je al wanneer je gaat?

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 16:34

@Jimster: We gaan volgend jaar van 1 tot 7 augustus!! Lachen