tips voor meerdaagse trektocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

tips voor meerdaagse trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 12:25

Wie heeft ze voor me?

Zoals wat voor spullen moet ik mee nemen, wat is belangrijk? Zowel voor mij zelf als voor de pony?

Ik heb dus nog nooit zo'n tocht gemaakt dus ik wil graag een beetje weten wat me te wachten staat.

Wat de pony betreft, die heeft een goede conditie dus dat komt wel goed.

Adrija

Re: tips voor meerdaagse trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:33

Hoevenkrabber, zakmes, reserve onderdelen (teugels, beugelriem), halster + touw, regenkleding. Gemakkelijke schoenen (+ chaps) waar je ook een stuk op kunt lopen naast je paard. Goede kaart, bij voorkeur geplastificeerd, maar in ieder geval niet gedrukt met inkt die uitloopt bij contact met water. Telefoon met volle batterij en provider met goede dekking, ook in uithoeken...

Flesjes water (hervulbaar), eten voor jezelf. Een vriendelijke lach om een emmer water voor je paard te regelen..

Zadeltassen, maar liever niet deze. sommige paarden krijgen er drukkingen van, achter het zadel:
Afbeelding
(zadeltassen altijd goed evenwichtig aan beide kanten beladen!!)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:56

http://opstapmet.harlie.nl/phpBB2/

Hier voor jou: een fijn forum waar tips over meerdaagse trektochten over en weer worden uitgeleverd. Even lnloggen en je kunt goed voorbereid op weg. Het is er niet druk, maar er zitten doorgewinterde ruiters op.
Tevens tips voor zadels, GPS-en, hoofdstellen en nog veel meer.
Veel plezier!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 16:00

bedankt allebij! Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:25

Alles wat je meeneemt is te veel, dat is je uitgangspunt. Neem dus niet meer mee dan strikt noodzakelijk.
Rugzakken zijn voor wandelaars, niet voor ruiters.
Leer correct kaartlezen!!!!!!! Zorg dat je volledig bekend bent met de omgang in kaart en compas.
Plan je afstanden kort. Je kunt beter wat tijd overhouden en een ommetje rijden dan 's avonds kompleet gebroken bij je overnachtingsplek aankomen.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 16:46

ik wil graag de veluwe trail rijden, dus ik hoop min of meer mijn route via die paaltjes te vinden. Helaas zijn kaartlezen en richtings gevoel niet echt mijn ding Bloos Als uitkomstpunt dan maar ernstig op mobiel vertrouwens als het helemaal niet meer goed komt, en voorbij gangers natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:39

woeliej schreef:
ik wil graag de veluwe trail rijden, dus ik hoop min of meer mijn route via die paaltjes te vinden. Helaas zijn kaartlezen en richtings gevoel niet echt mijn ding Bloos Als uitkomstpunt dan maar ernstig op mobiel vertrouwens als het helemaal niet meer goed komt, en voorbij gangers natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen

Dan zou ik me die kennis toch maar eigen maken. Kan-ik-niet = wil-ik-niet.
Ook de Veluwetrail is niet 100% waterdicht en daarbij ben jij ook maar een mens, dus een bordje is zo gemist. Met een beetje pech ook geen bereik van je mobiel en daarbij, hoe wil je iemand duidelijk maken waar je bent met alleen maar bomen om je heen? Daarbij zijn er veel plekken waar die voorbijgangers slechts één maal per drie dagen verschijnen, zit jij mooi vast in dat bos.......

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:35

Laat je de spullen brengen of neem je het mee op je paard?
Voor de eerste keer is het heel fijn als de spullen gebracht worden.
Dan heb je voor onderweg niet zoveel nodig. Een broodje voor onderweg, een flesje drinken en een opvouwbare emmer zijn fijn om mee te hebben.
Verder een hoevenkrabber en een weggooi poncho (zeker in Nederland heel handig)
Dit kan allemaal wel in een simpel heuptasje, doe ik ook.

Reserve onderdelen enzo neem ik niet te paard mee. Als ik een trainingsritje maak van 30 tot 50 km neem ik dat ook niet mee, dus waarom wel op trektocht.

Wij zijn vorig jaar ook wel verkeerd gereden, maar je komt vanzelf wel weer in de bewoonde wereld (voor ons was dat Arnhem ipv Hoenderlo)