Ben zelf al eigenlijk een beetje bang voor vreemde loslopende honden, dus zal sowieso rustig moeten blijven om dit niet op mijn paard over te brengen ...
Graag jullie ervaringen/tips/adviezen!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
. Voor je het weet heb je de hele rit een blije hond mee en het baasje maar zoeken
. Apple schreef:- soms ga ik even een gang terug, ga stappen of stilstaan zodat het paard niet meer interessant is
Waratje schreef:Naar de hond toedraaien kan heel nuttig zijn als de hond al te opdringerig is, desnoods een stukje opjagen met je paard...
).Apple schreef:Bedenken wat de beste benadering is voor een individuele hond vraagt idd enig 'lezen van honden'.
traan_beauty schreef:Doen ze dat niet houd ik mijn zweep bij de hand en draaf ik rustig weg.. Gaat de hond achter ons aan dan ga ik nog even wat harder, lukt het niet om hem te onstnappen en wil hij zelfs mijn pony bijten dan krijgt hij een flinke tik met mijn zweep.
dan snuffelen ze wat, ondertussen ben ik voorbij en fluit ik mn hond weer bij me.. no problemo