asociaal in het verkeer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Titelroaske
Berichten: 10
Geregistreerd: 08-07-07

asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 16:15

Hallo,

Heeft iedereen er ook een hekel aan als je lekker buiten in de bossen aan het rijden bent of op straat en je komt verkeer tegen al zijn het auto's , fietser's ,enz.
Die zijn wel zo asociaal met vol speed in gaan halen of blijven bellen achter je omdat je niet snel genoeg aan de kant gaat.
Of dat de auto's achter je lopen te duwen dat ze er langs willen maar dat gaat niet.
Graag zou ik jullie meningen/ervaringen willen horen.

groetjes titelroaske

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:15

-> BRT

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:18

jep klinkt bekend.
En als je nog dat opgeschoten schorum heb dan nog effe lekker gassen en dan vol gas voorbij om te kijken wat er gebeurd.
Want het is zo leuk om te zien hoe iemand kan verongelukken!!! Boos!

Ik ga met Iris altijd midden op de weg lopen.
Zodra ze vaart geminderd hebben dan ga ik langzaam op zij.
Hier worden ze soms geirriteerd, maar pech voor hun.
Meestal zwaai ik ze dan nog vriendelijk gedag en bedank ik ze.

Soms als ik zelf een "oorlogs"-bui heb dan ga ik wel eens tekeer.
Maar ik heb gelukkig een paard die nergens om geeft. ERg makkelijk en dan kan je tenminste nog eens wat doen.

Titelroaske
Berichten: 10
Geregistreerd: 08-07-07

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 16:22

zo iemand ben ik dus ook ik ga midden op de weg rijden en doe met mijn hand het gebaar dat ze rustiger moeten gaan rijden dan ga ik pas aan de kant en ik heb ook een paard waar nergens iets om geeft.
Ik heb ook inderdaad van die buien dat ik echt lelijk kan doen tegen die mensen maar ik denk altijd die automobilisten hebben GEEN VERSTAND.

Rhinoooow
Berichten: 334
Geregistreerd: 16-05-07

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:24

in België moet je vertragen met de auto (niet dat iedereen dat doet). je mag de andere weggebruiker zeker niet in gevaar brengen en toeteren is uit den boze.
in mijn buurt passen ze dat wel toe hoor. niemand wil daar een bluts in zijn auto van een paard of een ongeval veroorzaken.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:50

Titelroaske schreef:
maar ik denk altijd die automobilisten hebben GEEN VERSTAND.


Wel, 'die automobilisten' hebben tenminste nog een rijbewijs.
Hoeveel ruiters op de openbare weg kennen de verkeersregels? 5% is hoog ingeschat als ik op de reacties op Bokt afga.
Dát vind ík nu asociaal, dat 95% van de ruiters zich fundamenteel al niet aan de Lijst houdt door te beginnen met die niet te kennen Gestoord

Iedere verkeersdeelnemer mag er vanuit gaan dat elke verkeersdeelnemer zich conform de verkeersregels gedraagt. Ruiters doen dat doorgaans naar eigen believen zelfs als ze de regels kennen. Zelfs van die 5% op Bokt schrijft het merendeel de regels naar eigen goeddunken toe te passen.
Dan blijft er, op basis van Bokt, zeg 1-2% van de ruiters in het verkeer over die zich gedraagt zoals de weggebruiker mag verwachten....
Knap toch van de óverige verkeersdeelnemers dat die zo soepel zijn zich bij het 'originele' verkeersgedrag van ruiters aan te passen.

Het kan geen kwaad dat ruiters zich realiseren dat ook zíj doodnormale verkeersdeelnemers zijn, dat hun paard een vervoermiddel is dat ze dienen te beheersen en dat de overige verkeersdeelnemers aan alle 'ja maar....' geen boodschap hebben.

hc

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:36

Ja sommige mensen kunnen er wat van.
Kan me daar ook flink druk om maken.
Maar gelukkig kom je ook leuke en aardige mensen tegen!

Bibiche_
Berichten: 30
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Amsterdam oost

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:02

Waar mijn paarden staan ( Broek in waterland - Zunderdorp ) Zijn ze erg aardig..
Ze remmen af.. groeten aardig..
Fietsers is natuurlijk meestal verschillend bij mij ben ik nooit echt aso's tegen gekomen!

Ik was op vakantie in Schoorl met me pony, daar ben ik wel veel aso's tegen gekome..
Tractoren die gaan toetere omdat ze het grappig vinden ..
mensen die gaan klikken met hun tong zodat je paard sneller gaat lopen..
heel erg snel crossen en de hele tijd tringelen OF geen ruimte voor me maken.

Mijn pony's zijn allemaal bij niet bang voor verkeer.
Laatst bijgewerkt door Bibiche_ op 18-07-07 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Bibiche_
Berichten: 30
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Amsterdam oost

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:06

Huertecilla schreef:
Titelroaske schreef:
maar ik denk altijd die automobilisten hebben GEEN VERSTAND.


Wel, 'die automobilisten' hebben tenminste nog een rijbewijs.
Hoeveel ruiters op de openbare weg kennen de verkeersregels? 5% is hoog ingeschat als ik op de reacties op Bokt afga.
Dát vind ík nu asociaal, dat 95% van de ruiters zich fundamenteel al niet aan de Lijst houdt door te beginnen met die niet te kennen Gestoord

Iedere verkeersdeelnemer mag er vanuit gaan dat elke verkeersdeelnemer zich conform de verkeersregels gedraagt. Ruiters doen dat doorgaans naar eigen believen zelfs als ze de regels kennen. Zelfs van die 5% op Bokt schrijft het merendeel de regels naar eigen goeddunken toe te passen.
Dan blijft er, op basis van Bokt, zeg 1-2% van de ruiters in het verkeer over die zich gedraagt zoals de weggebruiker mag verwachten....
Knap toch van de óverige verkeersdeelnemers dat die zo soepel zijn zich bij het 'originele' verkeersgedrag van ruiters aan te passen.

Het kan geen kwaad dat ruiters zich realiseren dat ook zíj doodnormale verkeersdeelnemers zijn, dat hun paard een vervoermiddel is dat ze dienen te beheersen en dat de overige verkeersdeelnemers aan alle 'ja maar....' geen boodschap hebben.

hc


Ik vind dat jij hierin wel een groot gelijk heb!
Zoals laatst zag ik een stel meiden rijden op wat TE drukke Ijslanders..

Ze reden in de berm naast het fietspad maar de Ijslanders waren wat aan het dribbelen..
Er kwamen een stel fietsers voorbij waar tegen ze hebben geschreeuw.. IJslanders helemaal in paniek.

Ik vind dat als je als ruiter best eerlijk aan jezelf mag vragen of je paard wel het verkeer in MAG..
Als je pony zich niet kan gedragen ook niet de weg op gaan.

Bibiche_
Berichten: 30
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Amsterdam oost

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:08

LiNdA1986 schreef:
Ja sommige mensen kunnen er wat van.
Kan me daar ook flink druk om maken.
Maar gelukkig kom je ook leuke en aardige mensen tegen!


Dat gelukkig ook!:P

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:18

ik vind dat aan de ene kant de ruiter moet zorgen dat het zijn paard onder controle heeft en zeker de verkeersregels kent. maar je komt altijd wel iets tegen waar je paard van kan schrikken. daar horden automobilisten ook rekening mee tehouden. en ook dat het vluchtdieren blijven. dus dat ze op een normale manier kunnen inhalen. ik ben gewoon verplicht een zweep mee te nemen op buitenrit om te zorgen dat de auto'sniet tegen mn benen aan rijden zo dicht rijden ze langs. en dan rij ik uiterst rechts op de weg. waar een ruiter hoort. dus ik vind zelf dat en ruiters en automobilisten allebei schuld hebben aan het verkeer. en dat het een beetje nemenen geven in op de weg.

cow_girl

Berichten: 435
Geregistreerd: 01-09-04

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:33

Mijn paard is zeker niet bomproef. En als ik een eng obstakel tegenkom dan loop ik echt midden op de weg, dan moeten de auto;s maar wachten... zeker als ze opzij zou springen.

Maar sommige zijn echt aso's... kwam laatst een stuk of 10 brommers tegen.. recht op mij af... en schreeuwen en toeteren!!!!!!! LEVENSGEVAARLIJK!!!!! Boos! Boos! Boos! als ik die lui ooit lopend zou tegenkomen dan zou ik ze met mijn zweep een flinke mep verkopen! Whoosh! aso's ... ze moesten eens weten hoe gevaarlijk het is als je paard er vandoor zou gaan! met of zonder jou!!!

Denk dat bestuurders van auto's en fietsers ook eens les moeten krijgen, hoe passeer ik een paard.... Lijst

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:40

cow_girl schreef:
Denk dat bestuurders van auto's en fietsers ook eens les moeten krijgen, hoe passeer ik een paard.... Lijst



Afgod
Tuurlijk moeten wij ons ook aanpassen, maar ze moeten ook met de ruiters rekening houden.

Ik geloof dat ze het in cbr examen toe willen passen. tenminste daar was sprake van.
Maar ik zou dat geen verkeerde vinden.

Het is geven en nemen in het verkeer, maar houd rekening met elkaar en helaas wordt dat (soms van beide) kanten niet gedaan.
De stoere jongeren vinden het namelijk maar wat leuk om te kijken hoe je paard reageerd als je als een gek voorbij komt en dan lekkere toeteren. Gaaf joh als er iemand te pletter valt.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:28

eowyn04 schreef:
De stoere jongeren vinden het namelijk maar wat leuk om te kijken hoe je paard reageerd als je als een gek voorbij komt en dan lekkere toeteren. Gaaf joh als er iemand te pletter valt.


Diezelfde jongeren vernielen ook bushokjes. Bijvoorbeeld.
De overgrote meerderheid van verkeersdeelnemers echter vernield geen bushokjes en is ook prima sociaal.

De gevoelens van onbehagen van de ruiters in het verkeer zeggen erg veel over... de ruitervaardigheid Pling
Gebrek aan kennis en kunde veroorzaakt onzekerheid, onlust, angst en het is erg makkelijk om dat op een ánder te projecteren terwijl de overóvergrote meerderheid van de ruiters geen idee heeft van de regels en slechts marginaal vaardig is.
Ik blijf erbij dat, net zo generaliserend als de tendens van dit topic hier, de ruíter niet in het openbare verkeer hoort omdat díe als groep daarvoor niet kundig noch vaardig genoeg is.
Deze situatie is héél triest voor de wel kundige en vaardige ruiters.
Helaas is de sector blijkbaar niet in staat hier zelfregulerend mee om te gaan. Het is simpel een kwestie van tijd en wat meer ongevallen in de publiciteit voor de overheid regulerend ingrijpt. Ook dat is triest voor die wel kundige en vaardige ruiters want die vallen daar dan ook onder.

hc

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:32

ikke20 schreef:
ik vind dat aan de ene kant de ruiter moet zorgen dat het zijn paard onder controle heeft en zeker de verkeersregels kent. maar je komt altijd wel iets tegen waar je paard van kan schrikken. daar horden automobilisten ook rekening mee tehouden. en ook dat het vluchtdieren blijven. dus dat ze op een normale manier kunnen inhalen. ik ben gewoon verplicht een zweep mee te nemen op buitenrit om te zorgen dat de auto'sniet tegen mn benen aan rijden zo dicht rijden ze langs. en dan rij ik uiterst rechts op de weg. waar een ruiter hoort. dus ik vind zelf dat en ruiters en automobilisten allebei schuld hebben aan het verkeer. en dat het een beetje nemenen geven in op de weg.


Hier ben ik het ook mee eens!


En niet met een verkeersmak paard de weg op? Okee, maar als een jong paard hebt moet ie ook overal aan wennen en het zou makkelijk zijn als de automobilisten daar beetje rekening mee houden Knipoog

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:47

LiNdA1986 schreef:
...maar als een jong paard hebt moet ie ook overal aan wennen en het zou makkelijk zijn als de automobilisten daar beetje rekening mee houden Knipoog


Joúw probleem, makkelijk voor joú en die andere weggebruiker kan dat niet zien. Hoéft dat niet te weten, mag er zelfs vanuit gaan dat er geen probleem is Pling

Ga met een vet blauw 'L'-bord rijden en met een instructeur ernaast. Dát is soort van vergelijkbaar en duidelijk, dan kán het overige verkeer er rekening mee houden, ook al is daar geen wettelijke basis voor en blíjft het joúw probleem!

hc

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:16

Ik rijd wel altijd op het fietspad omdat fietsers toch iets beter in de gaten hebben dat ze kwetsbaar zijn dan automobilisten. Verder ben ik op het paard mega sociaal in het verkeer. Ik zal altijd stoppen en iedereen voor laten gaan (er zijn immers al genoeg andere ruiters die vinden dat zij voorrang hebben...).

Maar zelfs dan... Het overgrote gedeelte van het verkeer snapt welliswaar niets van paarden, maar houdt wel rekening met je. Alleen die paar aso's... Scooters die extra gas geven en vervolgens achterom kijken of er nog wat gebeurd. Fietsers die recht achter je paard bellen. Éen keer was er zelfs iemand aan het bumperkleven! En het allerergste, naast de manege loopt een vrij smal fietspad, er kwam een scooter de bocht om, en wat doet die idioot, hij geeft gas bij! Met minstens 50 rijdt hij op dat smalle pad mij en Fres voorbij, toen kneep ik hem toch wel even! Nagelbijten / Gniffelen Mijn paard is er nog nooit vandoor gegaan. Maar heb blijft wel een paard!

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:39

Tomaatje schreef:
Ik rijd wel altijd op het fietspad omdat fietsers toch iets beter in de gaten hebben dat ze kwetsbaar zijn...


Realiseer jij je wat je hier schrijft?

Hoe vreselijk asociaal dit feitelijk is?!

Jij gaat bewust op een plaats rijden waarvan je weet dat je er NÍET MAG rijden omdat de fietser daar bang(ig) zijn voor jouw paard.

Kun jij je de gewraakte foto van Tinkerloos op de verkeerde weghelft tegen de richting in op het fietspad nog herinneren? Die welke zíj aanhaalde als goed voorbeeld van waarom zij op het fietspad rijdt en die voor míj een schoolvoorbeeld was van asociaal weggedrag door ruiters?
Wettelijk hoor je niet op het fietspad, dat is helder, maar denk ook even aan de morele kant. Ruiters klagen over 'asos', maar wat moeten die fietser dan van die ruiters denken? Bijvoorbeeld.

Malloot verkeersgdrag kom je ook in de auto tegen, ook op de motor, ook watdanook. Zorg jij nu maar gewoon dat JIJ de regels kent, dat JIJ je netjes gedraagt en dat JIJ problemen voorziet en voorkomt. Zeur niet over een ánder.

hc

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:46

HC, jij kent de verkeerssituatie niet op de foto van Tinkerloos. Ik wel, want ik woon daar vlakbij en moet helaas met mijn jonge paard ook over die weg voordat ik de bossen en de heide bereik. Dus jij kan lekker makkelijk oordelen vanuit een ander land, terwijl je de feitelijke situatie niet kent. Clown

Ik wandel met mijn jonkie regelmatig over de weg en loop dan op het fietspad, aangezien ik geen aanrijding wil met auto's. Het barst hier van het watersportvolk en met alle respect, er zitten behoorlijk asociale lui tussen met veel te dure sportauto's die het erg leuk schijnen te vinden om vlak langs te scheren op snelheid of te toeteren, gas te geven en noem maar op. Gelukkig zijn er ook veel mensen die wel rekening met je houden, maar de weg staat bekend om de snelheidsduivels. Zelfs op de fiets op dat fietspad ben je niet veilig. Heb al diverse keren meegemaakt dat mijn dochtertje voorop zat en ze keihard langs razen. Dat vind ik behoorlijk asociaal.

Er staan hier en daar flitspalen, maar helaas niet op elk stuk en dat merk je dus ook. Ik ben in de dagelijkse omgang een heel redelijk en gezellig mens, maar haal je mijn woede op je hals, dan kan ik heftig zijn en dan heb ik echt geen enkel respect of vriendelijkheid meer over voor mensen die bewust andere mensen en/of dieren in gevaar brengen door hun rijgedrag. Ik heb zelf ook mijn rijbewijs en ik weet dat ze bij je rij-opleiding in NL veel te weinig aandacht schenken aan paarden op de weg. Dat is gewoon een feit en je ziet op de weg (en zeker op deze weg in dit dorp) de gevolgen daarvan.

Reken maar dat als zo'n idioot zo uithaalt met zijn auto en getoeter (het zijn ook vrijwel altijd jongens/mannen), hij de volle laag kan krijgen!!! Je mag wel eens een middagje mee wandelen, dan kun je het zelf meemaken (vooral in het weekend, altijd feest). Ja
Dan heb ik het nog niet over de motorrijders die toeteren en gillen 'hey, lekker wijf', terwijl ik met mijn paard rustig wandel over het fietspad. Fietsers rijden trouwens heel netjes voorbij en kijken vaak erg verliefd naar mijn Sammy. Die zeg ik vriendelijk gedag, zij mij ook. Nog nooit problemen mee gehad, hoor. Lachen

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:04

Huertecilla schreef:
Tomaatje schreef:
Ik rijd wel altijd op het fietspad omdat fietsers toch iets beter in de gaten hebben dat ze kwetsbaar zijn...


Realiseer jij je wat je hier schrijft?

Hoe vreselijk asociaal dit feitelijk is?!

Jij gaat bewust op een plaats rijden waarvan je weet dat je er NÍET MAG rijden omdat de fietser daar bang(ig) zijn voor jouw paard.

Kun jij je de gewraakte foto van Tinkerloos op de verkeerde weghelft tegen de richting in op het fietspad nog herinneren? Die welke zíj aanhaalde als goed voorbeeld van waarom zij op het fietspad rijdt en die voor míj een schoolvoorbeeld was van asociaal weggedrag door ruiters?
Wettelijk hoor je niet op het fietspad, dat is helder, maar denk ook even aan de morele kant. Ruiters klagen over 'asos', maar wat moeten die fietser dan van die ruiters denken? Bijvoorbeeld.

Malloot verkeersgdrag kom je ook in de auto tegen, ook op de motor, ook watdanook. Zorg jij nu maar gewoon dat JIJ de regels kent, dat JIJ je netjes gedraagt en dat JIJ problemen voorziet en voorkomt. Zeur niet over een ánder.

hc


Ik ben bekend met het feit dat je eigenlijk niet op het fietspad hoort met een paard, maar in mijn geval(wonend in de Randstad met veel verkeer door vele industrieterreinen) rijd ik toch liever op het fietspad of in de berm naast het voetpad. Het is hier haast onmogelijk om op de rijbaan te rijden, je word hier dan voorbij geracet door vrachtwagens,lijnbussen en overig verkeer.Ondanks dat mijn paarden totaal niets geven om dit razende verkeer, denk ik niet dat de weggebruikers het fijn vinden als ik in ene opduik langs de weg.
Zodra ik uit de drukte ben en door de dorpjes/landweggetjes rijd, rijd ik weer netjes op de weg of liever nog in de brede grasstroken naast het fietspad(niet aan de kant van de weg).
Ik woon in een heel rustig buurtje maar voor een lange buitenrit moet ik eerst over de industrieterreinen, ik ben bekend met de verkeersregels, het is alleen zo jammer dat sommige mensen er alles aan proberen te doen om je paard te laten schrikken.Ik gedraag me keurig netjes in het verkeer en bedank altijd netjes als iemand mij passeert op een nette manier, maar helaas zijn er ook zat mensen die je expres inhalen op een centimeter afstand van je paard, die extra gas moeten geven of even hevig moeten toeteren.
Ik heb zelfs 1x meegemaakt dat een vrouw(aan de passagiers kant) tijdens het inhalen expres een brandende sigaret naar mijn paard zijn hoofd gooide, door dit soort dingen krijg ik wel steeds minder zin om een buitenrit te maken.
Een buitenrit hoort ontspannend te zijn, maar dat is hier nog haast onmogelijk.

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:35

Huertecilla schreef:
Tomaatje schreef:
Ik rijd wel altijd op het fietspad omdat fietsers toch iets beter in de gaten hebben dat ze kwetsbaar zijn...


Realiseer jij je wat je hier schrijft?

Hoe vreselijk asociaal dit feitelijk is?!

Jij gaat bewust op een plaats rijden waarvan je weet dat je er NÍET MAG rijden omdat de fietser daar bang(ig) zijn voor jouw paard.

hc


Ik rijd er niet omdat fietsers bangig zijn voor mijn paard. Ik rijd er omdat mensen daar rekening met je houden! En ik met ze kan communiceren. Als mijn paard wat eng vindt, dan kan ik die mensen vragen om of even te wachten of te zeggen dat ik even wacht (mijn voorkeurskeuze). Mensen met auto's schijnen niet te snappen dat een paard soms even stil staat... Bovendien vind ik het echt levensgevaarlijk om met een paard een rotonde op te rijden! Auto's rijden nou eenmaal veel harder dan mijn paard gaat... Dat leidt tot ongeduld bij mensen en dus gevaarlijke situaties. Paarden zijn nou eenmaal smal en kunnen daardoor gemakkelijk "snel" ingehaald worden. En daarom rijd ik op het fietspad.

Edit:

Citaat:
Malloot verkeersgdrag kom je ook in de auto tegen, ook op de motor, ook watdanook. Zorg jij nu maar gewoon dat JIJ de regels kent, dat JIJ je netjes gedraagt en dat JIJ problemen voorziet en voorkomt. Zeur niet over een ánder.


Tuurlijk kom je malloot rijgedrag overal tegen, maar hier zit ook nog een dierlijk aspect bij. Bovendien is asociaal rijgedrag op een fiets veel moeilijker dan in een auto!

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:16

De fietsers die ik dagelijks tegen kom zijn helemaal niet bang voor mijn paard, hoor. Die vinden het juist leuk om ons tegen te komen, doen allervriendelijkst en kunnen er als ze willen met een grote boog omheen (fietspad ligt op de weg met zo'n doorbroken lijn, vandaar dat ik op dat weggedeelte loop en straks rij, want anders is de situatie helemaal gevaarlijk met die langsrazende debielen in te dure auto's. Vork

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:36

HC, ik vind je erg kort door de bocht.

Waarom zou een ruiter niet op straat mogen komen.
Het is geven en nemen in het verkeer.
Automobilisten moeten gewoon standaard in stapvoets voorbij komen, zodat als een paard reageerd ook adequaat kan ingrijpen door te remmen.
Doordat een automobilist op een langzame manier voorbij komt zonder een hoop gas en bombarie kan een paard beter alles overzien.

En ja die jongelui zijn idd de aso's die ook bushokjes vernielen. Maar ik heb het hier niet over bushokjes.

Of te wel, iedereen moet rekening met elkaar houden!!

Mir_U

Berichten: 663
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: Utrecht

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:53

Je hebt ook wel mensen die niet goed weten wat ze met zo'n situatie aanmoeten, dus die komen netjes langzaam voorbij maar dan zijn ze er voorbij geven ze ineens teveel gas en schrikt het paard alsnog Knipoog

Ik ben altijd erg op mijn hoede met auto's, ze komen vaak zó hard voorbij gescheurd! Maar degenen die wel netjes langs rijden groet ik ook altijd, of even zwaaien ofzo, dat ze wel merken dat je het waardeert. Schep je weer beetje begrip bij de mensen.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: asociaal in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:06

eowyn04 schreef:
Waarom zou een ruiter niet op straat mogen komen.

Blijkbaar neem ik de bocht nog te ruim!

Een ruiter MOET juist op STRÁÁT doch mag daar in algemene zin pas komen als deze de verkeersregels kent . Dat is de wét Pling


@Nadya
'Ja maar....'
Je mag zowel wettelijk als moreel een ander niet in gevaar brengen en al helemaal niet door het negeren van een heel stél verkeersregels. Ook als ruiter niet. Punt.
Jijbakken over dat ik vanuit een ver land makkelijk praten heb is persoonlijk, niet constructief en verandert niets aan bovenstaande.


Mir heeft het prima op het netvlies. Poep gebeurt (ook letterlijk) en wees hoffelijk tegen de rest. Het is joúw verantwoordelijkheid.


hc