Werken op een ranch in Australie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

studentje1

Werken op een ranch in Australie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 19:28

Ik moet een half jaartje wachten tot mijn opleiding begint, en ik wil die tijd goed gebruiken!
Het liefst ga ik op een ranch of veehouderij werken in Australië (hoezo McLeod's Daughters :p?).
Zijn er mensen met ervaring, tips, adressen, organisaties?

Unseen

Re: Werken op een ranch in Australie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:49

Je kunt een cursus volgen bij Leconfield, bij Sydney in de buurt geloof ik. Deze leren je in 5 of 11 dagen alles over het Australisch Veedrijven etc. Volgens mij kunnen ze je ook helpen om daarna een ranch te zoeken om te werken. Je moet anders maar even de zoekfunctie gebruiken op Australie oid, want er lopen meer topic's over dit onderwerp Knipoog

mara2579

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:34

wat een supergaaf plan, je brengt me op ideen

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:49

Ik heb in een ander topic, werken met paarden in het buitenland, er ook over verteld. www.springmountstation.com Noord Australie, dus lekker warm.
Je begeleidt er ritten door de Australische bush.En je zit er met meer vrijwilligers, dus gezellig. De zonen van de eigenaars hebben heel veel vee. Dus ga je ook soms mee met drijven. Ze hebben enorm veel land. Het is echt een aanrader. Als je meer wilt weten pb je me maar.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:50

Ik zie net dat de site eruit ligt. Dat is jammer.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:54

Ja inderdaad, was wel benieuwd. Ben je daar zelf geweest reiziger?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:03

Oh, dat lijkt me ook wel enorm interessant. Jammer dat de site eruit ligt, ik ga later nog wel een keer kijken! Haha!

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:09

Haha, ik zit nu in 2 topics hetzelfde te vertellen! Geeft niet, want ik ben erg enthousiast over de plek, dus vertel er graag over! Ja ik ben er 2 keer een paar maanden geweest. Het ligt bij Cairns in de buurt. Het is jammer dat het aan de andere kant van de wereld ligt, anders zat ik er elk jaar een periode denk ik! Vooral de paarden zijn er leuk, van superbraaf tot, laat ik zeggen, erg leerzaam! Voor ieder wat wils.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:20

Zijn het ook Ash'es daar? Australian Stock Horses? Of ... ? Wat gebruiken ze voor paarden? *gewoon interesse haha*

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 17:14

Hey reiziger,
je hebt het over 'vrijwilligers'... krijg je niets betaald voor je werk daar? Ik hoopte er namelijk wel een beetje mee te verdienen!

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:34

Dit was inderdaad vrijwilligerswerk ja. Je verdient dus niks, maar omdat het zo afgelegen is, geef je ook niets uit. Tijdens je vrije dagen zit je in de flat van de eigenaren van de ranch,in Cairns. Kost je ook niks. Maar volgens mij is betaald werk best te vinden hoor, in Australie. Inderdaad via Leconfield zou een goede obtie zijn.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 07:07

Vrijwillegerswerk kan natuurlijk ook harststikke leuk zijn. Je werkt voor je kost en inwoning. Als je echt betaald wilt krijgen is er inderdaad nog wel zat anders te vinden Ja Ik ga volgend jaar (zomer 2008) voor een jaar naar Australie, en dit ga ik zeker in gedachten houden Ja

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:33

Heb je al info over het 'working holiday visa'? Australië heeft altijd al een grote nood aan seizoensarbeiders gehad, en heeft een werk-visum bedacht waarmee jonge mensen (18-35?) tot een maximum van twee jaar in het land kunnen reizen en legaal kunnen werken. Er is veel over de mogelijkheden te vinden op het internet.
Verder werken bijna alle studenten in australië bij hun studie, doorheen het studiejaar en in de vakanties. Er zijn tal van 'interimkantoren' die al die studentenarbeid regelen. Met zo'n visum kan je daar ook binnen stappen.