Paard niet verkeersmak te krijgen,iemand tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hartje
Berichten: 1950
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Re: Paard niet verkeersmak te krijgen,iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:29

Probeer zelf vooral ontspannen te blijven en niet bij iedere fietser of auto al van te voren te verzinnen dat ze het eng gaat vinden. Sommige paarden voelen dat goed aan en maken er dan inderdaad een spelletje van.....

Freedom007

Berichten: 1126
Geregistreerd: 30-01-07

Re: Paard niet verkeersmak te krijgen,iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:41

Misschien inderdaad een idee om smorgens vroeg wanneer het rustig is de weg op de gaan richting een weg waar bijna geen auto's komen en als je dat dan doet met 2 brave andere paarden er zelf op gaat zitten en vriendinnen/ouders langs laat fietsen, brommen, met auto een aantal keer word het misschien vertrouder. Ik zeg vriendinnen/ouders zodat je er heel veel tijd voor kunt nemen en vraag ook iemand met een bus/trekker/vrachtwagentje of die je willen helpen als ze de tijd hebben.Zodat ze vaak langs kunnen rijden en dat je paard de tijd kan nemen om aan bv de draaiende stilstaande trekker te snuffelen.vraag dan ook of de mensen met aanhanger of trekker met opleggen langs kunnen komen als het eerste heeft gewerkt...Heel veel succes verder!!!En blijf zelf rustig en NEEM DE TIJD

duncie
Berichten: 227
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: Paard niet verkeersmak te krijgen,iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 15:52

Het is maar een idee/fantasie hoor,

maar zou het iet kunnen dat ze een keer een ongeluk heeft gehad om de weg of bijna aangereden is dat ze daardoor zo flipt en schrikt.

want na anderhalf jaar moet ze toch wel verkeersmak zijn??

en aan je handelingen te horen doe je het echt goed.

vraag haar vorige eigenaar eens

Mando

Berichten: 15739
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Paard niet verkeersmak te krijgen,iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:57

Een paard met ervaring meenemen of iemand ernaast wandelend.... is een optie. Zo heb ik het ook gedaan.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Paard niet verkeersmak te krijgen,iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:04

Tussen de regels door lees ik dat je het zelf ook wel spannend/eng vindt om in het verkeer te rijden.
Klopt dat?
Paarden kunnen daar erg gevoelig voor zijn, als ik bij die van mij maar m'n bilspieren aanspan is meteen alle ontspanning weg.
Van mijn instructrice heb ik de tip gekregen om bijvoorbeeld wat ontspanningsoefeningen te doen en er erg goed op te letten om geen extra spieren aan te spannen.
En een liedje zingen.... Haha!
Heeft bij mij een stuk geholpen met buitenrijden.
Succes er mee!