Vlietlanden te Leidschendam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binar

Vlietlanden te Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 17:08

Ik ga van het weekend met mijn paard rijden in de Vlietlanden in Leidschendam.
Mijn stalgenoot en ik zijn er nog nooit geweest.

Ik vraag me af hoe groot het is, hoe lang je er ongeveer kunt rijden en natuurlijk ook hoe de paden zijn en of het leuk is Haha!

Alle reacties welkom Knipoog

dravergekkie

Re: Vlietlanden te Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:10

heey vlietlanden gaat wel.. ruiterpaden zijn wel aardig..
al is er een gedeelte (vogelplas) waar wel is vieze ventjes in de bosjes zitten...
groot ik weet niet of de ruiterpaden er helemaal omheen lopen maar is wel een leuk rondje.. Lachen

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 17:12

dravergekkie schreef:
al is er een gedeelte (vogelplas) waar wel is vieze ventjes in de bosjes zitten...
groot ik weet niet of de ruiterpaden er helemaal omheen lopen maar is wel een leuk rondje.. Lachen

Rij jij wel eens in de Vlietlanden? Hoelang rij je daar dan als je "normaal" rijdt?

Voor vieze mannetjes ben ik niet bang (die heb je bijna overal), we zijn toch met zijn tweeën Knipoog

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:15

Binar schreef:
dravergekkie schreef:

Rij jij wel eens in de Vlietlanden? Hoelang rij je daar dan als je "normaal" rijdt?

Voor vieze mannetjes ben ik niet bang (die heb je bijna overal), we zijn toch met zijn tweeën Knipoog

tegenwoordig kom er niet meer..ben er paar x geweest wil er wel is naartoe..
ligt eraan wij gingen ook vooral voor het water daar lekker dr in te paard. en ik kan me best een uurtje vermaken zo...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:45

De vlietlanden is wel een fijn terrein om te rijden. Je hebt er 2 meren, die aan elkaar vast zitten, en er loopt een lang ruiterpad omheen. Ik weet niet in wat voor conditie die ruiterpaden nu zijn, ben er al een tijdje niet meer geweest. Maar ik geloof dat ik er in mn eentje een uurtje over deed ofzo om allebei die meren rond te rijden, en ik had wel een vrij hoog tempo, veel draven en galopperen, weinig stappen. Denk dat je op normaal tempo in 1,5 uur wel rond bent. Je kan het beste parkeren bij de parkeerplaatsen bij de zeilvereniging, er is nog een parkeerplaats, die ligt een beetje afgelegen, en die staat bekend als de homo-parkeerplaats, en daar kan je beter niet komen. Je vind heel makkelijk het ruiterpad vanaf de parkeerplaats, en je kan kiezen welke kant je eerst op gaat, de kant langs de Vliet (waar je over dijken heenrijd, best mooi) of de kant van het strandje en de lange rechte ruiterpaden. Om daar te komen moet je eerst 10 min rijden ofzo, gewoon het ruiterpad volgen, kom je er vanzelf. Als je het park inrijd, en je naar rechts gaat, is de eerste parkeerplaats aan je linkerhand de parkeerplaats waar je niet moet zijn, als je iets verder doorrijd kom je vanzelf een volgende tegen. Je kan ook het park links inrijden en bij het korte strandje parkeren.